• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

"וכתתו חרבותם לאתים": המהפכה ביחסי רוסיה - אוקראינה

השבוע לפני 30 שנה, דיבר הרבי שליט״א מלך המשיח על כך שאומות העולם צועדות לקראת שלום עולמי, כתוצאה מהשפעתו של מלך המשיח על אומות העולם. בשבוע האחרון היינו עדים למהפך נוסף בנושא, והפעם בקשר ליחסי רוסיה-אוקראינה
"וכתתו חרבותם לאתים": המהפכה ביחסי רוסיה - אוקראינה
שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב (צילום: МИД России)
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

בשיחת שבת פרשת משפטים תשנ"ב הרבי שליט״א מלך המשיח דיבר באריכות על התקופה החדשה שהתחילה בעולם, שבה "ניכרת השאיפה לגמר ולסיום תקופת המלחמות בעולם, והתחלת תקופה חדשה של קיום העולם על פי צדק ויושר, שלום ואחדות..." [מתוך סעיף ו' בשיחת הקודש].

באותה שיחה התייחס הרבי שליט״א מלך המשיח לשני אירועים:
1. הנאום של נשיא ארה"ב דאז שהכריז על צמצום כלי נשק והפניית המשאבים לכלכלה - הדגיש הרבי שליט״א מלך המשיח שהנאום היה ב"אור ליום רביעי - קמי שבתא" - זאת אומרת ביום שלישי בלילה, שזה כבר יום רביעי על פי התורה, שהוא כבר נחשב כהקדמה לשבת, "ומחובר" ליום שבת קודש.

2. הפגישה של מנהיגי המעצמות דאז [הנשיאים בוש וילצין] - שהייתה ביום ששי, ערב שבת קודש, ובה הם הכריזו על "תקופה חדשה ביחסי מדינות העולם - ביטול מצב של מלחמות... שיתבטא גם בצמצום וביטול כלי נשק" [מתוך שיחת הרבי שליט״א מלך המשיח, סעיף א'].

ואכן, כך היה, וארה"ב ורוסיה חתמו בפועל על סדרת הסכמי צמצום של נשק גרעיני - הסכמי START, SORT, והסכם NEW START [על כולם ניתן לקרוא בויקיפדיה], שהביאו לצמצום הארסנל הגרעיני של המעצמות, מכמה עשרות אלפי כלי נשק גרעיניים, לכמה אלפים.

בהשגחה אלוקית גלויה ומדהימה, גם עכשיו, כאשר רוסיה ואוקראינה נמצאות במצב המתוח ביותר שהיה ביניהן אי פעם, ולפי הערכות מומחים, רוסיה הניעה לגבול אוקראינה את מספר החיילים הגדול ביותר שהיא הניעה לקרב מאז מלחמת העולם השניה - קרו בימי רביעי השבוע, וכן בחמישי וששי, אירועים שכולם קשורים להפגת המתיחות, ולשלום עולמי:

ביום רביעי השבוע, נפגשו, לראשונה מזה חודשים ארוכים, נציגי רוסיה ואוקראינה, לשיחות בארמון האליזה בצרפת. הפגישה נעשתה בשיתוף של צרפת וגרמניה, במה שכונה "פורמט נורמנדי". השיחות עצמן ארכו שעות ארוכות ועסקו בעימות הקיים כבר כמה שנים במזרח אוקראינה בין הבדלנים הפרו-רוסים, שמנסים להתנתק מאוקראינה, לבין צבא אוקראינה. עימות זה הוא הגורם המרכזי למתיחות בין רוסיה לבין אוקראינה, היות שרוסיה, מבחינתה, מוכנה לפלוש לאוקראינה כדי "להגן" על הרוסים הנמצאים במזרחה אוקראינה, ש"הזמינו" אותה להגן עליהם.

ולכן, השיחות על הלחימה במזרח אוקראינה הן חשובות מאוד.

לאחר השיחות ביום רביעי, יצאו שני הצדדים בהצהרה משותפת, שבה הם קראו לכל הצדדים לשמור על "הפסקת אש". סגן ראש הסגל של הקרמלין דימיטרי קוזאק אמר ש"הסכמנו שללא קשר לפערים השונים... יש לקיים את ההפוגה בדונבאס ללא תנאי". בפגישה ובשיחות הארוכות נכח גם שגריר רוסיה בצרפת. הנציג האוקראיני לשיחות אנדריי ירמק אמר שכל הצדדים תומכים בהפסקת אש קבועה, ושהשיחות היו לא קלות אבל מהותיות.

הן הנציג הרוסי והן הנציג האוקראיני הצהירו בסוף הפגישה, שהשיחות יתחדשו עוד שבועיים בברלין. כאמור, זו הפעם הראשונה שנציגי שני הצדדים נפגשו, לאחר תקופה ארוכה מאוד של מתיחות ועל סף מלחמה, ולכן זהו סימן חיובי מאוד לשלום.

ביום חמישי הייתה עוד התפתחות חיובית - שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר שארצו קיבלה את התשובות בכתב שדרשה מארה"ב וברית נאט"ו. לברוב הוסיף שדרישותיה העיקריות של ארצו לא נענו, אבל יש מקום למשא ומתן על הדרישות המשניות.

ההתפתחויות החיוביות נמשכו ביום ששי:
שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב הצהיר שארצו אינה מעונינת במלחמה נגד אוקראינה, ואמר שהוא מצפה להיפגש עם שר החוץ האמריקני בשבועות הקרובים, ובראיון לתחנת רדיו רוסית הבטיח לברוב: "לא תהיה מלחמה. כל עוד זה תלוי בפדרציה הרוסית, לא נפתח במלחמה".

פוטין בעצמו יצא בהצהרה ביום ששי, שלמרות שארה"ב ונאט"ו לא נענו לדרישות הרוסיות: "מוסקבה מוכנה להמשיך בשיחות". זאת אומרת שרוסיה מוכנה במפורש להמשיך במשא ומתן.

ההשגחה האלוקית הגלויה בכל זה, היא שכל הסימנים החיוביים הללו, שהם בוודאי פתח להפגת המתיחות בין המעצמות, קרו בימים רביעי עד ששי - וכפי שהרבי הדגיש בשיחת קודשו בשנת תשנ"ב, שימים אלו שייכים ליום שבת קודש, שהוא היום של המנוחה, ושל הגאולה: "יום שכולו שבת ומנוחה לחיי העולמים, שבו 'משבית מזיקין (כולל גם כלי נשק) מן העולם' ... נעשה כבר בערב שבת המעמד ומצב ד'יום שכולו שבת', ' משבית מזיקין מן העולם". [מתוך שיחת הרבי שליט״א מלך המשיח, סעיף ג'].

אנו רואים אם כן, כיצד דבריו של הרבי שליט״א מלך המשיח הינם נצחיים, חיים וקיימים, ופועלים גם עכשיו - וכפי שבאותה שנה (תשנ"ב) סימני השלום בין ארה"ב לרוסיה היו דווקא בימים הסמוכים לשבת פרשת משפטים, כך גם השנה, 30 שנה לאחר מכן, סימני השלום הראשונים בין רוסיה לאוקראינה - הם דווקא בימים הסמוכים לשבת פרשת משפטים!

וכפי שדבריו חיים וקיימים - אף הוא - מלכנו משיחנו - חי וקיים!

שלום עולמי במציאות הנוכחית

המסמכים שנחשפו מגלים: נביא הדור צודק!

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...