• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

פרשנות / שלום עולמי במציאות הנוכחית

ישנם השואלים: "הרי יש כל כך הרבה מלחמות בעולם? והרי בשבועות האחרונים רוסיה ואוקראינה הן על סף מלחמה?" הרב אבישי איפרגון בטור מקיף על מצב הנשק והלוחמה בעולם ועל הצמצום המשמעותי בשלושים השנים האחרונות
שלום עולמי במציאות הנוכחית
וכתתו חרבותם לאתים חיילים בצבא סין הוצאו מתפקידיהם כדי לעבוד במשימות לא צבאיות, כמו נטיעת עצים. אילוסטרציה
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

הרבי שליט"א מלך המשיח חזר ואמר כי דורנו הוא דור הגאולה, והבטיח שהיא תבוא בחסד וברחמים. בשיחת הקודש הידועה בשבת פרשת משפטים תשנ"ב אמר הרבי שליט"א מלך המשיח: "בתקופה האחרונה ניכרת השאיפה לגמר ולסיום תקופת המלחמות בעולם, והתחלת תקופה חדשה של קיום העולם על פי צדק ויושר, שלום ואחדות..." 

אולם, ישנם השואלים: "הרי יש כל כך הרבה מלחמות בעולם? והרי בשבועות האחרונים רוסיה ואוקראינה הן על סף מלחמה?".

על מנת לענות על השאלות הנ"ל יש להציג תחילה את המצב שהיה בעולם עד לשנים תש"נ-תשנ"ב.

המלחמה הקרה – איום שנעלם

ידוע כי במשך עשרות שנים, יוצרו ע"י מעצמות העולם עשרות אלפי פצצות וטילים גרעיניים. הכמויות העצומות הללו נועדו לאפשר להן יכולת "מכה שניה"– דהיינו היכולת להנחית מכת תגמול גרעינית, אפילו אם הן יופתעו ע"י מתקפה שכזו. במשך שנים אלו שררה בין המעצמות אווירה של ערב מלחמה עולמית ח"ו, שכונתה "המלחמה הקרה", שיכלה להתלהט במהירות ולגלוש לעבר "מלחמה חמה" ח"ו – כפי שהעולם כולו ראה במהלך "משבר הטילים בקובה", וגם במקרים רבים אחרים בהן הוכרזה כוננות גרעינית (כמו במהלך מלחמת יום הכיפורים – אז הכריזה ארה"ב על רמת כוננות גרעינית גבוהה). 

בשנים תשמ"ה-תשמ"ז החל להיווצר שינוי היסטורי כביר, שלא היה צפוי כלל, בברית המועצות, אשר הכריזה על עידן של "גלאסנוסט" (פתיחות), ו"פרסטרויקה" (בניה מחדש). 

מדהים לציין כי החוק החשוב ביותר בעידן הפרסטרויקה – "חוק הקואופרטיבים" – התקבל בסמיכות זמן לכ"ב שבט התשמ"ח, יום הסתלקות הרבנית הצדקנית מרת חיה מושקא, אשתו של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א [ראה שיחת ש"פ יתרו התשנ"ב, שאז החלה תקופה חדשה בענין הדירה בתחתונים וכו'].

חוק זה (מחודש מאי 1988 למניינם), איפשר לראשונה בעלות אישית של האזרחים על עסקים בתחומי השירותים, התעשיה והייצור, סחר החוץ וכו', והביא לעיקר השינוי בברית המועצות (מכיוון שעד אז היו כל המפעלים, המסחר וכו' מרוכזים בידי המשטר הקומוניסטי), וגם תרם באופן ישיר להתפרקותה הכלכלית ולהתפוררותה של ברית המועצות בהמשך. 

התפוררות זו הביאה באופן ישיר להקטנה דראסטית של האיום במלחמת עולם. 

כמו כן, החלה באותה תקופה ממש גם התפרקותה של "ברית ורשה" – שהייתה ברית צבאית בין מדינות רבות במזרח אירופה לבין ברית המועצות, אשר נועדה ללחום מול ברית נאט"ו וארה"ב במקרה של "מלחמת עולם שלישית" ח"ו. 

שביתות והפגנות ענק שאירעו בפולין (בתחילת חודש אייר תשמ"ח), הביאו בהמשך לפרישתה של פולין מ"ברית ורשה". העיר ורשה, היא כידוע בירת פולין, ולכן יציאתה של פולין מברית ורשה הייתה בעלת משמעות סמלית גדולה, ואכן, בעקבותיה פרשו מהברית גם כל שאר המדינות שהיו חברות בה, והאיום על שלום העולם, הצטמצם עוד יותר, משום שברית המועצות נותרה ללא בעלות ברית. 

בשנים שלאחר מכן התפרקה גם ברית המועצות עצמה, ל- 15 מדינות שונות – ביניהן רוסיה, ארמניה, גאורגיה, אוקראינה, בלארוס, אזרבייג'אן ועוד 9 מדינות.

ולכן, העוצמה הצבאית המיוצגת כיום ע"י רוסיה, היא קטנה מאוד ביחס לעוצמה שייצגה "ברית ורשה" (שכללה בתוכה גם את ברית המועצות ומדינות מזרח אירופה כנ"ל).

פירוק הנשק הגרעיני

בשנת תשנ"א (1991) נחתם הסכם START  בין ארה"ב לברה"מ, ובו התחייבו המעצמות על צמצום דרמטי של מאגרי הנשק הגרעיני לכדי 6,000 ראשי קרב גרעיניים מוכנים לקרב כל אחת, וזאת במקום כ- 77,000 ראשי נפץ גרעיניים שהיו לשתיהן יחדיו בתקופת השיא של המלחמה הקרה (ע"פ ההערכות, לרשות ברה"מ עמדו כ- 45,000 ראשי נפץ, ולרשות ארה"ב עמדו כ- 32,000). 

יש לזכור כי רבים מראשי הנפץ גרעיניים הללו, היו למעשה מסוג של "פצצת מימן" – שהינה חזקה בהרבה (פי כמה מאות ואפילו פי כמה אלפים!) מהנשק הגרעיני שהוטל על יפן במלחמת העולם השניה. עוצמתה האדירה של פצצה נוראית זו, הביאה לכך שהמעצמות עשו איתה ניסויים מעטים ביותר, והיא שהביאה למעשה להכרה בכך שמלחמה גרעינית-מימנית עלולה להביא לחורבן (או עכ"פ לפיזור נשורת גרעינית בכל) העולם ח"ו!

מעניין לציין שמי שנחשב ל"אבי פצצת האטום" הינו רוברט אופנהיימר, מדען גרעין יהודי, וכן מי שנחשב ל"אבי פצצת המימן" הינו מדען יהודי בשם אדוארד טלר.

כתוצאה מההסכם הנ"ל החל תהליך רחב היקף, במסגרתו נוטרלו, תחת פיקוח הדדי של המעצמות, עשרות אלפי ראשי נפץ גרעיניים, עשרות צוללות גרעיניות, מאות מפציצים אסטרטגיים (ביניהם 365 מפציצי 52-B שנחתכו ופורקו לחלקים), וכן מאות רבות של טילים בין-יבשתיים. 

כמו כן, לאחר עשרות שנים של פיתוח גרעיני, בהם ביצעה ארה"ב למעלה מ- 1000 ניסויים גרעיניים/מימניים, הפסיקה ארה"ב את כל הניסויים (הניסוי הגרעיני האחרון של ארה"ב בוצע לפני יותר מ- 27 שנים - בכ"ה אלול תשנ"ב).

בהמשך לחתימת ההסכם הנ"ל, בערב שבת קודש פרשת משפטים בשנת תשנ"ב (1992), נפגשו כל ראשי המעצמות הגדולות באו"ם בניו יורק והצהירו על כוונתם לצמצם את ייצור הנשק, ולהפנות את המשאבים לשיפור התנאים הכלכליים ברחבי העולם, שזהו "תוכן היעוד "וכתתו חרבותם לאתים"..." [שיחת הרבי שליט"א מלך המשיח, פרשת משפטים, כ"ז שבט, מברכים החודש אדר א' התשנ"ב].    

כאמור לעיל, הרבי שליט"א מלך המשיח אמר שיחת קודש מיוחדת באותה שבת, ובה הסביר שהסיבה לפגישת ראשי המעצמות ולפירוק הנשק הינה פעולתו של מלך המשיח בעצמו, אשר פועל על אומות העולם לשנות את דרכן לטובה, ונובעת מכך שאנו נמצאים ב"זמן השיא" של ביאת משיח צדקנו

כמו כן הסביר הרבי שליט"א מלך המשיח שהסיבה לכך שהפגישה נערכה דווקא בניו יורק (בבנין האו"ם) הינה בשל העובדה שזוהי עירו של "נשיא הדור" , ובלשונו הקדוש: "ויש לומר שבקיומה של פגישה החלטה והכרזה זו בהעיר של נשיא דורנו... מרומז שכל זה בא כתוצאה מהפעולות ...שנעשו ונעשים ע"י נשיא דורנו, משיח שבדור...".  

יש לציין שתהליך פירוק הנשק מקיף לא רק את ארה"ב ורוסיה. צרפת, שהחזיקה בימי השיא של המלחמה הקרה בכ- 540 ראשי נפץ גרעיניים, מחזיקה כיום בפחות מ- 300.  בריטניה, שהחזיקה באותם ימים בכ- 520 ראשי נפץ גרעיניים, צמצמה את המספר עד לכדי כ- 215. 

ככל הידוע, גם סין צמצמה את הארסנל הגרעיני שלה. סין החזיקה בכ- 434 ראשי נפץ בשנת תשנ"ג, וכיום היא מחזיקה בכ- 260 בלבד. 

עוד יש לציין כי תהליכי הנטרול של הנשק הגרעיני נעשים בפיקוח הדדי של המעצמות, ומתקיימים ביקורים מסודרים של פקחים ומומחים שאחראים לוודא את הפירוק. 

פירוק נשק כימי

רוסיה וארה"ב הודיעו כבר לפני כשמונה שנים כי רובו הגדול של הנשק הכימי והגרעיני שברשותן נוטרל בהצלחה, ולפני כחמש שנים הכריזה רוסיה כי היא השלימה את תהליך הנטרול המוחלט של כל 40,000 טונות הנשק הכימי שעמד לרשותה, ובכך היא אף הקדימה את ארה"ב. 

פעולות הנטרול הללו התבצעו במסגרת אמנת CWC (chemical weapons convention) שנחתמה בכ' טבת התשנ"ג, ע"י 192 מדינות בעולם, בה הן התחייבו לפרק את כל הנשק הכימי שברשותן.  למעשה, מכלל המדינות החברות באו"ם לא חתמו רק 3 מדינות – מצרים, צפון קוריאה וסודאן. ישראל חתמה על האמנה, אולם לא אישררה אותה.

ע"פ נתוני הארגונים הבינ"ל העוסקים בתחום, פורקו עד היום מעל 95% ממאגרי הנשק הכימי ברחבי העולם, ותהליך הפירוק נמשך במדינות שונות באופן סדיר. 

בין המדינות הבולטות בתהליך ניתן לציין את הודו (שפירקה כ- 1000 טון נשק כימי), דרום קוריאה (כ- 3000-3500 טון פורקו לחלוטין), צרפת, בריטניה, סין (שגם סיפקה 17 טון נשק כימי לאלבניה – שגם הם נוטרלו).

במזרח התיכון התקיים תהליך הנטרול בעיראק ובלוב (שנטרלו לחלוטין את כל המאגרים שלהן), וכן בסוריה, שנאלצה לנטרל את מאגר הנשק הכימי שלה לאחר שתקפה אלפי אזרחים בשנים האחרונות של מלחמת האזרחים (להערכת אגף המודיעין בצה"ל, ארגון OPCW  נטרל כ- 98 אחוז מהנשק הכימי הסורי). 

פירוק נשק רגיל והקטנה של צבאות

במקביל לפירוק הנשק הגרעיני, בתחילת שנת תשנ"א (בחודש נובמבר 1990), נחתמה אמנתCFE  בין 16 המדינות החברות בברית נאט"ו לבין 6 מדינות ברית וורשה דאז (כולל ברית המועצות), ובמסגרתה בוצעו גם קיצוצים עמוקים בהיקף הצבאות ואמצעי הלחימה של כל המדינות הנ"ל, והוצאו משירות עשרות אלפי טנקים ונגמ"שים. 

כמו כן הוצאו משירות אלפי תותחים ומשגרי רקטות, אלפי מטוסי קרב ומסוקי תקיפה, ומאות ספינות קרב וצוללות. 

קיצוצים נרחבים אלו נמשכים גם בימינו אלה ממש. 

מספר דוגמאות להקטנת צבאות:

צבא ברית המועצות לפני התפרקותה מנה כ- 5 מיליון חיילים סדירים, לאחר ההתפרקות (בשנת תשנ"ב) מנה הצבא הרוסי כ- 2.7 מיליון עד 3 מיליון חייל, וכיום נאמד כוחו של צבא זה בכ- 1.2 כמיליון איש בלבד. 

חיל היבשה של ברית המועצות וברית וורשה ביחד, כלל מספר כביר של מעל 40,000 טנקים – אשר תוכננו להסתער ח"ו על אירופה ולכבוש את כולה.

עם התפרקותה של ברית וורשה, והצטרפות רוב מדינותיה לברית נאט"ו, נותרה ברית המועצות לבדה, עם כ- 20-25 אלף טנקים.

כיום, מספר הטנקים הפעילים בצבא הרוסי נאמד בכ- 10-12 אלף, והוא ממשיך להוציא משירות מאות טנקים מדי שנה (ומכניס לשירות כ- 50 טנקים חדשים בלבד מדי שנה).

מספר המפציצים האסטרטגיים (המיועדים בעיקר לנשיאת נשק גרעיני וטילי שיוט לטווחים של אלפי ק"מ) שעמדו לרשות ברית המועצות היה כ- 800, ואילו מספר המפציצים הללו היום בחיל האוויר הרוסי הינו כ- 150-200 בלבד.

גם היקפו של הצבא האמריקני צומצם, והינו הנמוך ביותר מזה עשרות שנים. 

הקטנה של צה"ל

ההקטנה של הצבאות בכל העולם, ב- 30 השנים האחרונות, לא פסחה על צה"ל.

אומדנים של גופי מודיעין שונים ברחבי העולם, העריכו את כוחו המשוריין של צה"ל בתחילת שנות התשעים – בכ- 4000  טנקים, מתוכם כ- 1200 טנקי מרכבה לסוגיו השונים, כ- 2400  טנקי מגח/שוט, ועוד כ- 400 טנקי שלל רוסיים מדגמים מיושנים שכונו בצה"ל "טירנים". 

ואולם, כבר לאחר מלחמת המפרץ הראשונה (תשנ"א, 1991), וקריסתו של צבא עיראק הגדול, החל צה"ל בתכנון ובהערכה לקראת תהליכי צמצום שונים. 

לאחר התייצבות הסביבה האסטרטגית, וההבנה שאכן קריסתה של ברית המועצות וקריסתו של צבא עיראק גורמים לשינוי מהותי באיום על ישראל, הוצאו משירות 400 טנקי ה"טירן", ובהמשך נסגרו עוד חטיבות שריון, ואוגדות משוריינות שלימות הורדו מסדר הכוחות הצה"לי. 

הצמצומים החלו בפועל משנת תשנ"ב והלאה – אותה שנה בה נאמרה שיחת הרבי על "וכתתו חרבותם לאתים".

מייד עם התמנותו של הרמטכ"ל הקודם גדי אייזנקוט לתפקיד, הוא הודיע כי בכוונתו לקצץ מספר עצום של כ- 100,000 חיילי מילואים, וצה"ל הודיע כבר אז שנסגרו 7 חטיבות שריון של חיילי מילואים, וכן נסגרו גם אגדי ארטילריה, וכמה ספינות קרב הוצאו משירות. 

בשנים האחרונות צה"ל הודיע רשמית על הסגירה המוחלטת של מערך טנקי "המגח" וגם על סגירת המערך של טנקי ה"שוט" – הווה אומר על הוצאה משירות של 2400 טנקים!

חלק מהטנקים הללו הוצא משירות, כאמור, כבר לפני שני עשורים ויותר, וההוצאה משירות המתמשכת שלהם, הגיעה עד כדי סגירה מוחלטת של המערכים הללו.

על פי פרסומים זרים, צה"ל הוציא משירות גם את כל טנקי המרכבה סימן1 ואפילו את כל טנקי המרכבה סימן 2!  

ולכן, על פי מכוני הערכה צבאית זרים, בצה"ל משרתים היום רק טנקי מרכבה סימן 3 וסימן 4 – בסדר כוחות כולל של כ- 1500 טנקים – כשליש מכוחו בשנת תשנ"א (1991)!

גם בחיל האוויר היו במשך השנים קיצוצים נרחבים. סדר הכוחות שלו נאמד בשיא כוחו בכ- 600  מטוסי קרב, ואילו היום, על פי פרסומים זרים, סדר הכוחות מונה כ- 350 מטוסים בלבד! 

חיל האוויר הודיע לפני חמש שנים כי במסגרת הקיצוצים, כל טייסות הקרב של מסוקי הקוברה נסגרו לחלוטין, ולפני כשלוש שנים נחשף כי גם כל מטוסי ה- 16-F  "נץ" הוצאו לגמרי משירות, ואף הועמדו למכירה  [בחיל האוויר משרתים כיום רק מטוסי ה- 16-F  החדישים יותר - מדגמי "ברק" ו"סופה"]. 

סגירת מערך מסוקי הקרב מדגם "קוברה" לא לוותה ברכש של מסוקי קרב חדשים במקומם, כך שלמעשה סדר הכוחות של מסוקי הקרב ירד מכ- 100 מסוקי קרב, לכ- 50 בלבד.

כמו כן נמסר כי ישראל כבר חתמה עיסקה למכירת חלק ממטוסי ה"ברק" - ועשרות מטוסי קרב מדגם זה כבר הוצאו משירות חיל האוויר. 

יש לציין כי מספרם של מטוסי ומסוקי הקרב שהוצאו משירות בשנים האחרונות מגיע ליותר מ- 150 בעוד שמספרם של מטוסי האדיר החדשים שהוכנסו לשירות הינו קטן ביותר (30 מטוסים עד היום), כך שאין לומר שההוצאה משירות של המטוסים נובעת רק בשל החלפתם במטוסים חדשים. 

פירוק הנשק הגרעיני בשנים האחרונות

חשוב לציין כי תהליך פירוק הנשק הגרעיני נמשך גם בשנים האחרונות, ועד לימינו אנו. בכ"ז תשרי תשע"ב, הודיעה ארה"ב שהיא השלימה את נטרולן הסופי של פצצות המימן החזקות ביותר מדגם 53B (שעוצמת כל אחת מהן הייתה פי 600 מהפצצה שהוטלה על הירושימה!). 

עובדה מדהימה היא, שביום כ"א שבט [יתכן בליל כ"ב] בשבוע של פרשת משפטים תשע"א, נחתם הסכם נוסף בין רוסיה לארה"ב בשם "NEW START", המהווה הסכם המשך להסכם הראשון שעליו דיבר הרבי שליט"א מלך המשיח באותו שבוע ממש, 19 שנים בדיוק לפני כן, בשבת פרשת משפטים תשנ"ב!

על פי הסכם זה יפחיתו ארה"ב וברה"מ את עוצמתן לכדי 1550 ראשי קרב גרעיניים מוכנים לקרב בלבד לכל אחת. זהו צמצום דרמטי שמוריד בכשני שליש את מספרם של ראשי הנפץ המבצעיים של המעצמות, והוא מוביל באופן ישיר לצמצום ולהרחקה נוספת של הסכנה במלחמת עולם. 

הצמצום בכלי הנשק הגרעיניים נמשך כסדרו גם בשנים האחרונות (למרות המתיחות בין המעצמות). כבר בשיחת הטלפון הראשונה בין הנשיא טראמפ לבין פוטין, נדונו ענינים הקשורים בהסכם זה, ובאפשרות להארכת תוקפו. במהלך כהונתו של טראמפ, המשיך פירוק הנשק הגרעיני כסדרו, והצבא האמריקני פירק עשרות טילים גרעיניים בין יבשתיים נוספים.

כך היה גם לאחר בחירתו של ביידן. כבר בשבוע הראשון לכהונתו פורסם שהוא שוחח עם פוטין על הארכת תוקף ההסכם לפירוק הנשק הגרעיני, וסוכם ביניהם על הארכה של 5 שנים נוספות.

פיתוח וייצור כלי נשק גרעיניים בהווה

העובדה שרוסיה, וגם ארה"ב, ממשיכות בפיתוח מסוים של כלי נשק גרעיניים, אינה עומדת בסתירה לכל הנ"ל, והיא מחויבת המציאות כל עוד שנשקף איום בטחוני כלשהו על מדינות אלו, ממש כפי שגם בישראל (ובכל העולם) נמשך פיתוח כלי הנשק הרגילים. ביחד עם זאת, אין כלל מה להשוות את היקף ומספר כלי הנשק הקיימים היום, לעומת מספרם בעבר, וזאת בשל הקיצוצים הענקיים שהובאו לעיל בהרחבה. קיצוצים אלו הם כנ"ל גם בצבאות הרגילים, גם בנשק הכימי, גם בנשק הגרעיני-מימני, וגם בתקציבי הפיתוח של כלי הנשק.

אם נבדוק, למשל, כמה מפציצים אסטרטגיים (המותאמים במיוחד לנשיאת נשק גרעיני, שיגור טילי שיוט ולמשימות הפצצה ארוכות טווח) יוצרו בארה"ב וברוסיה, בשלושים השנים שעברו מאז שנת תשנ"ב ועד היום, נגלה עובדה מדהימה:

רוסיה ייצרה בסך הכל 5 מפציצים (מדגם טופולב 160), וגם ארה"ב ייצרה מספר דומה של מפציצי 2-B !

ואילו ב- 32 השנה שקדמו לשנת תשנ"ב (דהיינו בערך מ- 1960 עד 1992 למנינם), ייצרו המעצמות:

ברית המועצות – כ- 1450 מפציצים אסטרטגיים.

[כ- 400 טופולב 95,  כ- 200  טופולב 16,  כ- 300  טופולב 22, 
93 מפציצי 4-M מתוכם 19 בכוננות גרעינית , כ- 500 טופולב M22 , 
כ- 30 טופולב 160 ].

ארה"ב: כ- 700-800 מפציצים אסטרטגיים.

[כ- 245  מפציצי 52-B,   104 מפציצי 1-B,  כ- 110 מפציצי 58-B, 
כ- 30 מפציצי 5-A,  כמה מאות 111-F   ארוכי טווח ובעלי יכולת תקיפה גרעינית, כ- 15 מפציצי 2-B ]. 

ולסיכום, שתי המעצמות ייצרו ביחד כ- 2200 מפציצים משנת 1960 עד 1992, ואילו מאז ועד היום, הן ייצרו 10 מפציצים אסטרטגיים בלבד !!!

עובדות אלו ממחישות היטב את העובדה הפשוטה והברורה:

הן רוסיה תחת פוטין, והן ארה"ב – צמצמו עשרות מונים את היקף התחמשותן הגרעינית.

״וְכִתְּתוּ חַרְבוֹתָם לְאִתִּים, וַחֲנִיתוֹתֵיהֶם לְמַזְמֵרוֹת--לֹא-יִשָּׂא גוֹי אֶל-גּוֹי חֶרֶב, וְלֹא-יִלְמְדוּ עוֹד מִלְחָמָה״

אחד היעודים שיתממשו בגאולה הינו "וכתתו חרבותם לאתים וחניתותיהם למזמרות לא ישא גוי אל גוי חרב ולא ילמדו עוד מלחמה" (ישעיה, ב',ד'. מיכה, ד',ג'). ההסכמים הבינ"ל לפירוק הנשק הינם בבירור התממשותו של יעוד הגאולה הזה, וסימן ברור נוסף שעומדים אנו בסמיכות רבה לגאולה האמיתית והשלימה. מדהים לראות שחלק ממערכות הנשק שנוטרלו, הוסבו אכן לשימושים חקלאיים – משאיות שנשאו בעבר טילים גרעיניים הפכו לרכבי משא עבור תוצרת חקלאית וטנקים רבים הוסבו לטרקטורים. זהו, למעשה, מימוש "מודרני" של היעוד המופיע בנביאים הנ"ל, אשר התנבאו על כך שכלי המלחמה יהפכו לכלים חקלאיים. 

אחד החידושים של השנים האחרונות הוא התופעה ההולכת וגוברת של שימוש בטכנולוגיות ובמוצרים צבאיים עבור שימושים אזרחיים. בחודשים האחרונים התפרסם, למשל, שעל בסיסה של קסדת טייסי הקרב המתוחכמת מאוד של אלביט, פותחה קסדה משוכללת עבור רוכבי אופניים מקצועיים, שמשלבת בתוכה הן הגנה פיזית מקסימלית והן תצוגה פנימית (על משקפי הקסדה) של מגוון נתונים אלקטרוניים, כמו מהירות הרוכב, המרחק שכבר עבר וכו'.

האם אכן יש מלחמות בין מדינות?

בדיקה מקיפה של מצב הסכסוכים המזויינים בעולם, תראה כי אין כיום שום מדינות בעולם הנתונות במלחמה כוללת ביניהן! 

ישנם, אמנם איומים ותקריות גבול בין מדינות שונות, כמו הסכסוך הנוכחי בין רוסיה לאוקראינה, אולם אין שום מלחמה גדולה בפועל, וזאת בניגוד למצב שהיה מקובל במשך אלפי שנים, בו מדינות ועמים רבים נלחמו זה בזה, תוך שהם מטילים לקרב את מלוא עוצמתם, במלחמות קשות וממושכות, במטרה להשתלט על עמים אחרים ולהשיג משאבים בכוח הזרוע. די אם נזכיר את "מלחמת 30 השנים"  ואת "מלחמת 100 השנים" (שהיו באירופה ונהרגו בהן מאות אלפי חיילים ואזרחים), ואת שתי מלחמות העולם הנוראיות.

השאיפה כיום, בכל רחבי העולם, הינה לפתור את הסכסוכים בלא להידרדר למלחמות גדולות. אמנם, ישנם עדיין משטרים דיקטטוריים בעולם (כדוגמת איראן וצפון קוריאה), אולם גם בהם ניכר שהעם עצמו מתנגד למשטר ולא מעוניין כלל בדרכו המיליטנטית, וזוהי הסיבה גם למהפכות הרבות באזורנו, בהם הופלו משטרים רודניים רבים, ולכך שאפילו באיראן היו כבר כמה גלי הפגנות גדולים. ישנם גם "כיסי טרור" (של ארגונים ושל יחידים) ברחבי העולם, ובפרט בסוריה, אולם, אלו אינם סוחפים אליהם המונים, ואינם זוכים יותר לתמיכתן של מדינות (כפי שהיה מקובל בעבר). 

זהו שינוי כביר, שיש לראות אותו כחלק מתהליך רוחני רחב, שעובר על כלל האנושות, ואשר מכין אותנו לקראת הגאולה, שבה "לא ילמדו עוד מלחמה..." כדברי הנביא ישעיה. 

באשר לעצם הפעילות של אותם "כיסי טרור", הרי שיש לראות בכך לענ"ד חלק מתהליך הבירור הסופי שעובר על העולם, במסגרתו מתגלים כוחות רשע מסוימים – על מנת להיאבד לעד, וכפי שמובא בספר תהלים "מזמור שיר ליום השבת [שכידוע רומז גם ליום שכולו שבת ומנוחה לחיי העולמים" – הגאולה] ...ויציצו כל פועלי אוון להישמדם עדי עד..." – דהיינו שזו מטרת התגלותם ופעילותם, רק על מנת שהם יועלמו מהעולם! וכידוע ומבואר בחסידות שישנן קליפות שדרך הבירור שלהן היא העלאה וכו' וישנן קליפות קשות יותר אשר "שבירתן זוהי תקנתן" ויש להעלימן לגמרי. 

ואכן, כידוע, הן ארגון אל-קאעידה והן ארגון דאע"ש ספגו מכות קשות ביותר, ואין להם כבר כמעט השפעה בזירה העולמית. ע"פ ההערכות המקובלות, הצטמצם כוחו של דאע"ש מכ- 50 אלף מחבלים, לכשלושת אלפים בלבד.

האירועים בגבול רוסיה-אוקראינה

האירועים בגבול רוסיה-אוקראינה זוכים לתשומת לב מרובה בשבועות האחרונים, וזאת לאחר שרוסיה ריכזה כוחות צבא גדולים, והיא ערוכה, על פי המודיעין האמריקני – לפלישה מיידית.

אין להקל בכך ראש, משום שבחינה מקרוב של הפריסה מראה שהיא אכן כוללת את כל האלמנטים הנדרשים לפריצה מהירה של כוחות גדולים, בחיפוי אווירי מסיבי, ובשילוב עם תקיפות ימיות, לוחמה אלקטרונית ולוחמת סייבר.

אולם, על פי כל האמור לעיל ברור שגם אם יהיה עימות צבאי כזה, הוא לא יביא למלחמת עולם מכל סוג שהוא, ולהערכתי גם לא יביא ל"מלחמה כוללת", אלא לפלישה מוגבלת למזרח אוקראינה, במטרה לספח חבל ארץ זה לרוסיה.

יתירה מזו, בימים האחרונים ישנם סימנים הולכים ומתרבים לאפשרות של משא ומתן אמיתי, בכמה ערוצים, שיביא בעזהי"ת להפחתת המתח. ביום רביעי התקיימה פגישה, לראשונה מזה תקופה ארוכה, בין רוסיה לבין אוקראינה – בפריז, בארמון האליזה.

בפגישה סוכם שעל הפסקת האש במזרח אוקראינה "להישמר ללא תנאי". מטעם רוסיה השתתפו בשיחות סגן ראש הסגל של הקרמלין – דמטרי קוזאק, ושגריר רוסיה בצרפת אלכסיי משקוב. נציג אוקראינה לשיחות אנדריי ירמק הצהיר שכל הצדדים מוכנים להפסקת אש קבועה, ונציגי רוסיה ואוקראינה אמרו שהשיחות יתחדשו בברלין בעוד שבועיים. 

בנוסף לכך, שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר אתמול (חמישי), שהתשובות שהחזירו ארה"ב ונאט"ו לרוסיה על דרישותיה אמנם אינן עונות על הדרישות המרכזיות, אך הן כן מאפשרות משא ומתן על הדרישות המשניות.

היום (ששי) אמר שר החוץ הרוסי שארצו אינה מעונינת במלחמה עם אוקראינה.

כל אלו הם סימנים לטובה, שמעידים על אפשרות מעשית לכך שלא תפרוץ שום מלחמה, ואפילו לא עימות מוגבל, ונקווה שאכן כך יהיה בעזהי"ת.

ההשגחה האלוקית הגלויה כאן היא שהסימנים הללו מתפרסמים דווקא ערב שבת פרשת משפטים שבה הרבי שליט"א מלך המשיח אמר את שיחת קודשו על העובדה שמתחילה תקופה חדשה של שלום ואחדות !

השייכות לפסק הדין שהרבי הוא מלך המשיח

חשוב להדגיש, כי בהמשך שיחת הקודש של הרבי שליט"א מלך המשיח שצוטטה לעיל בקשר לפירוק הנשק העולמי, מוסיף ומקשר את השינויים בעולם לפסק הדין המפורסם בו נפסק ע"י מאות רבנים וגדולי ישראל מכל החוגים שהרבי עצמו הינו משיח צדקנו, ובלשונו: "שהחלטת והכרזת מנהיגי אומות העולם... היא כתוצאה מהחלטת והכרזת "מלכי רבנן"... וכן הפסק דין..."יעמוד מלך מבית דוד וכו' בחזקת שהוא משיח" ועד להמעמד ומצב ד"הרי זה משיח בודאי"...".

בראותנו את השינויים הכבירים בעולם הסובב אותנו, עלינו להפנים את ההכרה בכך שאנו עומדים על סף הגאולה האמיתית והשלימה, ושעלינו להתכונן לקראתה כראוי, ע"י קיום המצוות בהידור והוספה בלימוד התורה, ובפרט בלימוד והפצת מעיינות תורת החסידות ועניני גאומ"ש, הודאה על הניסים, ואמונה ובטחון בה' יתברך שיביא לנו את הגאולה בקרוב ממש ובחסד וברחמים!

מדינות העולם נלחמות על השלום: זו גאולה!

כשהרב מרדכי אליהו התראיין לעיתון הגאולה

תגובות

  • משה קורנט , כ"ח שבט התשפ"ב, 11:35

    שלום.
    להעיר שבספר הנמצא בידי המשפחה שלנו שנקרא 'סגולות ורפואות חכמי הקבלה' כותב על כל שנה כולל שנים שעברו וגם על שנים שעתידים להיות.
    אז כותב על שנה זו ה'תשפ"ב וזה לשונו
    "שנה זו מאופיינת בפלישת מעצמה דיקטטורית למדינה אחרת, והיא תעשה הרבה צרות, ותיפול בעתיד"

    גם כותב "ראשית השנה יוקר גדול ואחריתה זול גדול ופרנסה מרובה".
    הספר יצא לאור בשנת 1987
    על ידי המחבר דוד בן זאב לוסטינג

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...