• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ז תמוז התשפ"ד (22.07.2024) פרשת בלק

מדינות העולם נלחמות על השלום: זו גאולה!

ההתחממות בגבול רוסיה-אוקראינה תופסת את ראשי הכותרות וריח מלחמת עולם באוויר. ארצות הברית, צרפת, יפן, בריטניה, גרמניה ועוד – במשא ומתן ובדחף אדיר למניעת המלחמה המיותרת, ובהטלת סנקציות על מובילה. האם אין זו גאולה?!.. • ניתוח מלחמתי בראיה גאולתית
מדינות העולם נלחמות על השלום: זו גאולה!
פגישתם של פוטין, מרקל, סרקוזי וזלנסקי בפורמט נורמנדי, דצמבר 2019 (קרדיט: Kremlin.ru)
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

הרבי שליט"א מלך המשיח בשיחותיו הקדושות מלמד אותנו כיצד יש להסתכל על העולם בראיה גאולתית, כך גם על מה שמתרחש בגבול רוסיה-אוקראינה, ועל ההשלכות המדיניות הנובעות מכך.

בחודשים האחרונים ריכזה רוסיה כוחות מלחמה רבים באזורי הגבול שלה עם אוקראינה. העולם רואה זאת כהכנה לפלישה צבאית אך בקרמלין מכחישים. לדבריהם, לרוסיה זכות חופשית להעמיד את חייליה בשטחה הריבוני לצורך תרגול תסריט תקיפה מהצד האוקראיני, באם אכן יתרחש כזה. אמריקה טוענת בתוקף כי אם אכן תתרחש תקיפה מצדה האוקראיני של הגדר, הרי שתהיה זו תקיפה של רוסיה עצמה על ידי סוכנים שכבר נשלחו אל צדו הפנימי הגבול השכן שתהווה התירוץ לכניסה הרוסית לאוקראינה במלוא הכוחות וכבישתה המיידית שתקרה מיד לאחר מכן, עקב כוחותיה הדלים והמעטים של יריבת פוטין.

באם חושבים אתם שזהו מהלך גלותי נורא של מלחמה, סכסוכים ופחד אזרחים – בהסתכלות בעין גאולתית רואים בכל תהליך התחממות הגבול ממש את השינוי האדיר שעבר על מדינות העולם ביחסיהם למלחמות, וכי כל סכנת "מלחמת עולם שלישית" אינה אלא טעימה מהגאולה.

כדי לראות זאת בברור, צריך להבין תחילה מה גרם לפוטין להוביל את כל המהלך השערוריתי הזה, ובשביל להסביר זאת יש להקדים את שיטתה של רוסיה בניגוח מדינות המערב, ביניהם ההפיכה באוקראינה, במהלך העשור האחרון:

נשיא אוקראינה לשעבר ויקטור ינוקוביץ, שכיהן כנשיא בשנים 2010 – 2014, סירב לחתום על הסכם הסחר הבנילאומי - שהיה מועיל ביותר לאזרחיה של אוקראינה, מכיוון שבממשלתו הוביל את אוקראינה יותר לצד החברות עם מוסקבה מאשר הקרבה למערב. פוטין כמובן קידם את המהלך, אך אזרחי אוקראינה התנגדו בכל התוקף והפגנות ענק גרמו להדחתו של ינוקוביץ ולבריחתו אל גבולות רוסיה. האזרחים הביעו את קולם בכך שרצון העם הוא במנהיג החותר לשלום ולברית בין צבאות העולם, ולא לדאוג לעצמה ללא התחשבות בקידום השלום האוניברסלי.

כשנעצור לרגע ממרוץ מהדורות החדשות אחרי התקדמות "מלחמת העולם השלישית", נראה ונבין שזו אך רק מלחמת שלום: מנהיג אחד מנסה להתנגח, בעוד כל שאר העולם שוחר שלום ומנסה בכל מקרה למנוע מלחמה! לא מדובר במניעת "מלחמת עולם" כלשהי או מלחמה כנגד מעצמה, אלא רק נסיון למלחמה כנגד מדינה שכנה וקטנה. ומלחמה 'פעוטה' כזו מתעקש כל העולם למנוע

את הממשל תפס אז פטרו פורושנקו שהחל להוביל את המדינה חזרה לכיוון המערב ויחד עם כך לחתימה על ברית נאט"ו (ברית בינלאומית של 30 צבאות בצפון אמריקה ואירופה) ובכך גם לחברות באיחוד האירופי. המורדים הפרו-רוסיים באוקראינה פתחו במלחמת אזרחים, כשכל העת קיבלו את עידודה ותמיכתה התחמושתית של רוסיה. מני אז היו יחסיה של רוסיה ואוקראינה חמים כל העת.

כל העולם בעד שלום

כעת, בשבועות האחרונים, התקדם פוטין בצעד מלחמתי חריג נוסף בו העמיד את צבאו על הגבול החם ועורר את זעמם של מדינות העולם, המוחות בתהליך-מעורר-מלחמה-מיותר זה: נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ומזכיר המדינה האמריקאי היהודי אנתוני בלינקן הבהירו כי "תהינה השלכות קשות" לפלישה הרוסית. גם יפן הצהירה שהיא תשתף פעולה עם ארה"ב במקרה ורוסיה תפלוש אל תוך אוקראינה, ובכך הבהירה גם היא את כוונתה כנגד המלחמה ובעד השלום.

אגב, באופן כללי, התייחסויות ארה"ב ואירופה לרוסיה של פוטין כוללות האשמות רבות בהם נטען בין היתר כי רוסיה ביצעה שורה ארוכה של פעולות ריגול בוטות, התנקשויות וחיסולים של מתנגדים אופציונליים, מתקפות סייבר ונסיונות לשבש מערכות בחירות בדמוקרטיות מערביות שונות. כך שהבטן המערבית כבר מלאה על רוסיה, ועל מנהיגה מייצר האנדרלמוסיות ושונא השלום.

פוטין, מנהיג רב-העוצמה המשתמש בכוחו הגדול ובאסטרטגיית הצבא הענק שברשותו בכדי לעורר מלחמות, אינו נראה בעין יפה בין כלל מדינות העולם היוזמות כל העת אמנות שלום ופעולות הומוניטריות רבות במקום השקעה בצרכי מלחמה.

בפועל, לאחר שיחות ניסיון לגישור בין ארה"ב לרוסיה שהתקיימו בז'נבה בתקופה האחרונה, הצהיר מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג כי פניה של רוסיה למלחמה וכי כעת "ישנה סכנה ממשית לעימות מזוין באירופה". גם שר החוץ הפולני הביע את דעתו כי הסיכוי למלחמה באירופה לא היה גדול כל כך כמו כעת, במשך 30 השנים האחרונות. וכל כך בעקבות מנהיג תככן אחד ומעורר מלחמות בודד.

בשטח המלחמתי כבר נראה הסיוע של מדינות המערב לאוקראינה כנגד פוטין הגורר את מדינות העולם כנגדו – זאת ללא כל סכנה או איום מצד רוסיה על אותם מדינות(!): ארה"ב אישרה לאחרונה סיוע תחמושתי בשווי של 200 מיליון דולר לקייב, וחלק מהציוד המלחמתי כבר הגיע לבירה בסוף השבוע שעבר. גם בריטניה תומכת בהתנגדות לפוטין, ושלחה את עזרתה בצורת משלוח טילי נ"ט בריטיים, שהגיע יחד עם משלוח נשק מהמדינות הבלטיות. מדינות נוספות החברות בנאט"ו הביעו נכונות לשלוח חיילים לרומניה ולבולגריה הסמוכות בכדי להפגין מחויבות שלא להיכנע לתביעותיה של רוסיה.

אומרים לא למלחמות

גם בשטח המדיני נראית עזרת המדינות לטובת אוקראינה: מחוקקים בארה"ב מקדמים כעת הצעה להטיל סנקציות על פוטין עצמו וגם על אנשי המעגל הקרוב לו במקרה של פלישה לאוקראינה. מהקרמלין הזהירו כי סנקציות על פוטין יהיו מבחינתו הכרזה על ניתוק יחסי מטילות הסנקציות עם רוסיה, ורמזו כי בתגובה הוא עשוי לשקול לשלוח כוחות לקובה ולוונצואלה, בעלות בריתו השוכנות קרוב לגבולות ארה"ב - מה שמלמד שפעולה כזו הינה איום ממשי על כוחו של פוטין ועל יציבות מהלכיו.

בדיוק השבוע, לפני 30 שנה בדיוק, נשא הרבי שליט"א מלך המשיח שיחה מיוחדת בה דיבר אודות הסכם שביתת הנשק ההיסטורי בתשנ"ב (1992) בין נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש (האב) לבין בוריס ילצין נשיא רוסיה. בשיחה אמר הרבי שליט"א מלך המשיח כי העובדה שהמנהיגים הצהירו על הפניית המשאבים שהופנו עד כה למטרות מלחמה עבור שיפור הכלכלה זוהי התחלת הייעוד הגאולתי – "וכתתו חרבותם לאתים וחניתותיהם למזמרות, לא ישא גוי אל גוי חרב ולא ידעו עוד מלחמה"

גם גרמניה הצהירה שהינה מתנגדת לפעולותיו של פוטין, ואפשרות שנשקלה מצידה היא ביטול פרויקט "נורד סטרים 2" - צינור המיועד להובלת גז מרוסיה לגרמניה העובר דרך הים הבלטי ואמור לאפשר למוסקבה לעקוף את נתיב הייצוא האוקראיני, ובכך להכפיל את כמות יצוא הגז הרוסי. הקמת הצינור אכן כבר הושלמה והפעלתו רק מחכה לאישור. כעת אותתה גרמניה בשבוע שעבר כי היא עשויה לעצור את הפרויקט אם רוסיה תפלוש לאוקראינה. פרויקט הצינור עורר מלכתחילה התנגדות עזה מצד מדינות כמו ארה"ב, אוקראינה ופולין, הטוענות שהוא יהפוך את אירופה לתלויה מידי בגז הרוסי, אך כעת נראה שיש בו תועלת אדירה בתור איום כלכלי על רוסיה.

כשנעצור לרגע ממרוץ מהדורות החדשות אחרי התקדמות "מלחמת העולם השלישית", נראה ונבין שזו אך רק מלחמת שלום: מנהיג אחד מנסה להתנגח, בעוד כל שאר העולם שוחר שלום ומנסה בכל מקרה למנוע מלחמה! לא מדובר במניעת "מלחמת עולם" כלשהי או מלחמה כנגד מעצמה, אלא רק נסיון למלחמה כנגד מדינה שכנה וקטנה. ומלחמה 'פעוטה' כזו מתעקש כל העולם למנוע.

לפני 30 שנה בדיוק

בדיוק השבוע, לפני 30 שנה בדיוק, נשא הרבי שליט"א מלך המשיח שיחה מיוחדת בה דיבר אודות הסכם שביתת הנשק ההיסטורי בתשנ"ב (1992) בין נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש (האב) לבין בוריס ילצין נשיא רוסיה, הסכם שחתם את המלחמה הקרה וסיים את עידן הקומוניזם סופית.

בשיחה אמר הרבי שליט"א מלך המשיח כי העובדה שהמנהיגים הצהירו על הפניית המשאבים שהופנו עד כה למטרות מלחמה עבור שיפור הכלכלה ועל שיתוף פעולה ועזרה הדדית, זוהי התחלתו של הייעוד הגאולתי שאומר הנביא ישעיה – "וכתתו חרבותם לאתים וחניתותיהם למזמרות", "לא ישא גוי אל גוי חרב ולא ידעו עוד מלחמה".

בשיחה ביאר עוד כי התחלתו של יעוד הינה מפעולותיו הישירות של מלך המשיח עצמו, שכבר נמצא ופועל בעולם. יעוד החל להתממש דווקא בעיר ניו יורק, כיוון שזו עירו של נשיא הדור ודווקא בזמן ההוא – שהיה בסמיכות להוצאת פסק-הדין ההלכתי עליו חתמו רבנים רבים כי כבר הגיע זמן הגאולה, וכי הרבי שליט"א הוא מלך המשיח וכי הגיע כבר זמנו להתגלות אל עיני כל העם. ולכן התחלת קיומו של יעוד זה מוכיחה שישנו כבר את מלך המשיח שפועל פעולותיו, שזהו נשיא הדור, המשיח שבדור – הלוא הוא הרבי שליט"א מלך המשיח, כאמור.

מאז נחתם הסכם זה ומעת אמירת השיחה מפי מלך המשיח נחתמו עוד הסכמים רבים בין מדינות ומעצמות שונות על צמצום כלי נשק, ועזרה הומוניטרית הדדית. מאז הוקם גם האיחוד האירופי ונוסדה האמנה הבינלאומית לפירוק נשק גרעיני. העולם כולו כבר מראה כי הגאולה כבר נמצאת כבר וכי הננו ממש נמצאים כבר בימות המשיח!

ההתחממות בין פוטין לזלנסקי הינה רק דוגמה כיצד ניתן לראות בכל דבר את הגאולה. מה שנראה כמלחמת סכסוך גבולות, הינה בעצם 'מלחמת-שלום' עולמית של כלל מדינות העולם. בוודאי גם מהלכים אלו הינם מפעולותיו של הרבי שליט"א מלך המשיח בדרך להפיכת כל העולם לטוב גלוי.

צריך רק לפקוח את העינים והנה היא – הגאולה האמיתית והשלימה בפועל ממש!

(להרחבת העיון בבשורה המיוחדת, ראה 'דבר מלכות' פרשת משפטים תשנ"ב).

אורית סטרוק בטור על הרבנית מנוחה רחל ע"ה

המכתב ששלח הרבי שליט"א מלך המשיח לנשיא ארצות הברית לאחר נסיון ההתנקשות בחייו

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...