• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

דעה / "בעת ההיא... יתבררו"

שוב ושוב זה קורה אישיות בכירה נוספת נחשפת ומוקעת קבל עם ועולם. חרדים, סרוגים, כאלו שאינם שומרי מצוות, רבנים, רופאים, מורים, מפקדים, שחקנים, פרזידנטים ומי לא – צונאמי של סחי. ואתם אומרים שהעולם מוכן לגאולה...
"בעת ההיא... יתבררו"
הרב שמואל אליהו (צילום: יוסי חן)
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

מה קרה להם פתאום? 

שום דבר לא קרה להם פתאום. הם ככה כבר אלפי שנים. מאז היות אדם וחווה ו – נחש בגן עדן. זה לא ניגמר בתפוח.

מה שכן קורה פתאום עכשיו - זה שהגיע זמן הניקיון.

מוגלה סמויה שהרעילה את הגוף מוצאת סוף סוף החוצה, ותהליך מדהים של הבראה מתחיל סוף סוף.

אור חדש וזוהר חודר את חורי החושך העתיק. אייכה?! אהה, רע מחופש לטוב.  נחבא בעץ מלבלב של בושה ופחד - הנה אתה.  מצטנף בפינה לאור זרקורים. כבר בלי ידיים. ורגליים. ומתק לשון.

וכבר לא כזה גיבור גדול.

"ובעת ההיא.. יתבררו ויתלבנו ויצרפו הרבים, והרשיעו רשעים..  והמשכילים יבינו."*

וה"עת" ההיא כבר היא כאן ועכשיו.

קו תפר בין גלות ארסית לפרץ של אור אין סופי - סט א לייט! פורץ אל מבצרי העלטה הקדמונים גלוי וחסר מעצורים. היום זה קורה -  עידן ההארה החל וכבר אי אפשר להסתיר שום דבר.

עולם שהעלים על סודותיו האפלים דורות כה רבים מרושת היום במצלמות רחוב. לוויינים מצלמים מהשמיים.  כולם מצלמים בטלפון.

דור של שקיפות נולד. קצת לא נעים מהילדים האלה, אבל הם יודעים מה שפעם לא ידעו: שכבר לא צריך להתבייש בעברות שביצעו אחרים.

ושאפשר וצריך לעשות סדר.

"יתבררו" - כמו שבוררים אורז. עם אור חזק - זה אורז  וזה ליכלוך. זה אורז וזה ג'וק. זה טוב וזה- רע! 

וגם שקרים כלליים יותר - נעלמו. הרבה "איזמים" שפקדו את האנושות במאה האחרונה קרסו כמגדלי קלפים. במזרח הפך הבודהיזם לקפיטליזם, ובצפון פשטו את הרגל מרקסיסיזם לניניזם וקומוניזם אימתניים. במערב מתו ערכי האימפריאליזם ובאירופה, פריקת עול ופריצות שהתחפשו לחופש מתחלפות באופנת הבורקות. 

גם במחוזותנו, הפכה ה"ציונות המדינית" לערך אנציקלופדי ארכאי. וציון הנצחית שהיתה שם לפניה, מקום קודש הקודשים אשר בבית המקדש דווקא  ודווקא על הר-הבית בירושליים, התגלתה מחדש להמון אנשים שלא ידעו שהיא שם..

ואמת מארץ תצמח

ועוד איך כבר צומחת, מתפשטת כאש בשדה קוצים. כל  תלונה חדשה על אחד כזה גוררת מבול של  מידע נוסף שאנשים ונשים נחנקו איתו עשרות שנים, בכל מקום. אמת בסדר גודל גלובלי צומחת מתוך שורשיו של עץ החיים. העולם כולו מתאמץ להיות שקוף ונקי יותר. מבירור האמת על שמנה וסלתה, ועד לאסיר שהורשע ברצח, ומאסר עולם נגזר עליו לפני חמש עשרה שנה, ועתה זוכה לבחינה מחודשת ומשפט הוגן, תוך חקירה מדוקדקת של.. חוקרי המשטרה ועד שתנוח דעתה של אפילו אם הילדה הנרצחת. 

בכל מקום – "יתבררו" - מנסים לברר מה לא אמת, מה לא נכון. דו פרצופיות צביעות והעמדת פנים אינן בוקעות עוד את המסך, דין וחשבון מדוייק מתנהל בכל מקום, ולא פוסח על אף "מיגזר". מיוחס וחרד (ממה?) ככל שיהיה.

ויש שנבהלים ומוסיפים חטא על פשע

ודווקא כך הם מתבררים לכולם במו עצמם...

וזה קורה כי לא למדו תניא. שם מאפיין אדמוה"ז את ה"רשע ורע לו"  בשלש מילים שמסבירות את כל הפסיכופתיה / סוציופתיה / נרקיסיזם / פרוורסיה / שקרנות-פתולוגית על רגל אחת:

"שאינו מתחרט לעולם"

וממילא "אין באים לו הרהורי תשובה כלל". לא מודה ולא עוזב, לא מבקש סליחה. להיפך. "הרע שבנפשו הוא לבדו נשאר בקירבו" וממשיך להרע להכפיש ולאיים. להפוך את הקורבנות לנאשמות, ואת הנרצחים לרוצחים ועד שהופך חושך לאור הפוך על הפוך "כי כאשר יקום איש על רעהו ורצחו נפש כן הדבר הזה". איך זה יכול להיות שראשי ישיבות אינם מכירים את הפסוק הזה!?

וממה הם נבהלים כל כך?

גם זה כתוב בתניא.

כתוב שמי "שאיננו שונא את הרע התכלית השנאה ואיננו מואס בו בתכלית המיאוס" (כן שונא וגם מואס, אבל לא עד הסוף.. מוצא צידוקים, הכחשות, סומך על אחרים שיעשו את העבודה השחורה, מתעלם, טווה קונספירציות, ויותר מכל - מחכה שזה יעבור כבר ונוכל לחזור לעסקי הקדושה כרגיל.. )

וכתוב שמי שאיננו שונא את הרע בתכלית השנאה ואיננו מואס בו בתכלית המיאוס – שלא משתגע וצורח ממנו – הרי זה משום ש - יש בו אהבה לאותו הדבר

געוולד.

והרב שמואל אליהו?

הוא הרב של צפת. מאה שישים ושמונה קילומטרים מבני ברק. אבל הוא לא יכול להמשיך ככה, אינו מוצא לו מנוחה, יוצא מדעתו מגודל הזוועה. רץ ומקים בית-דין שישמע את העדויות מפי אלה שלא תגענה למשטרה, שלא סיפרו, שסיפרו ולא האמינו להן. זועק את כאבן של ילדות ילדי ונשי בני ברק, את האמת המחרידה בשפה ברורה ונוקבת מעל כל במה אפשרית, מסתבך עם ראשי הציבור ועוד כל מני ראשיים ומכובדים, מסכן את מעמדו. רץ להסביר עוד יותר טוב כדי להתפייס ולעשות שלום עם מי שקורא לו שקרן. 

פעם שלח הרבי הצמח צדק קבוצה של חסידים חשובים לבטל גזרה קשה. לאחר שנסעו והשתדלו חזרו וסיפרו לרבי שלא הצליחו למרות שעשו הכל.. ושאל הרבי: להתעלף - התעלפתם?! 

אני חושבת שהוא התעלף. ולכן הוא הצליח. להציל ילדות וילדים, נשים ומשפחות. השם ישמרהו ויחייהו, יאריך ימים על ממלכתו.

להסתכל על האיש הזה ולהבין שאין מה להיבהל. להיפך. רק לפקוח את העיניים ולראות עולם הוגן וגלוי לב, יקום של  צדק ויושר מתקדם לקראתנו. עולם שקוף ומואר, עם גיבורים של אמת.

עולם של גאולה.

דירה לו יתברך בתחתונים.

בכל התחתונים. כו-לם.

*דניאל יב א', י'.

רפואת המחר: מהבית, כל הזמן ולפני המחלה

כשהרב מרדכי אליהו התראיין לעיתון הגאולה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...