• ב"ה ימות המשיח!
  • י"א ניסן התשפ"ד (19.04.2024) פרשת מצורע

פלורידה: 'רגע של שתיקה' עוגן בחוק

קרוב לארבעים שנה אחרי הצעתו של הרבי שליט"א מלך המשיח להנהיג רגע של שתיקה בכל בתי הספר בארצות הברית, ולאחר שבמדינות רבות התקבלה ההצעה, עושה פלורידה צעד משמעותי בנושא וחוקקה חוק המחייב זאת
פלורידה: 'רגע של שתיקה' עוגן בחוק
רון דה סנטיס מושל פלורידה
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

'רגע של שתיקה'  (moment of silence) הינו דקת דומיה המוקדשת למחשבה על בורא העולם ו7 מצוות בני נוח אותה הנחיל הרבי שליט"א מלך המשיח בבתי ספר עממיים במדינות רבות ברחבי ארצות הברית. הרבי שליט"א מלך המשיח קרא להנהיג את רגע של שתיקה בשנת ה'תשמ"ג - 1983 ובהמשך לזה, חתם אז נשיא ארה"ב רונלד רייגן על קריאה לאימוץ 'רגע של שתיקה' ולהנהגתו בבתי הספר.

מטרת רגע זה, הינה להטמיע אמונה בבורא עולם המובילה להתנהגות הולמת בכל מקום ומצב ואינה תלויה בשוטר ואיש החוק. הרבי שליט"א מלך המשיח הסביר כי הידרדרותו של הנוער האמריקני הינה תוצאה מהעדר ההכרה בבורא עולם ובערכים שהוא מצווה אותנו.

התפתחות משמעותית התחוללה בנושא זה בפלורידה לאחרונה כאשר מושל המדינה, רונלד (רון) דה-סנטיס, חתם על חוק שיחייב את בתי הספר להעניק דקה או שתיים לתפילה אישית לכל התלמידים.

"אי אפשר להתעלם מאלוקים" אמר המושל שהינו גם אוהב ישראל מובהק ובעבר אף הצהיר כי שאיפתו להזכר כמושל הכי פרו-ישראלי.

לקראת החתימה על החוק, במעמד שהתקיים בבית כנסת האורתודוקסי The Shul of Bal Harbour בנוכחות נכבדי הקהילה היהודית, אמר המושל: "הרעיון שאתה יכול פשוט לדחוק את אלוקים מכל מוסד ולהצליח - אני מצטער - האבות המייסדים שלנו לא האמינו בזה".

בעוד עד כה הונהג 'רגע של שתיקה' במדינות רבות כהצעה בלבד, הרי שעתה פלורידה מחוקקת אותו בחוק ולמעשה מחייבת את בתי הספר לקיים זאת.

במשך כמה שנים ניסו הרפובליקנים בבית המחוקקים - ולא הצליחו - ליצור חוק מדינה המחייב את רגע של שתיקה. המתנגדים טוענים זה מכבר כי חובת זו בבתי ספר ציבוריים מטשטשת את הגבול בין דת למדינה, אך כדברי קדשו של הרבי שליט"א מלך המשיח, מאחר והמורים לא מתערבים לתלמידים איך וכיצד להתפלל, הדבר לא מהווה סתירה לחוקת המדינה.

במסגרת החוק, על המורים להעניק דקה עד שתיים לתפילה שקטה, ולא יורשו להציע איך וכיצד להתפלל ולנצל את פרק הזמן. הם כן יכולים לעודד את הילדים לדבר עם הוריהם כדי לקבל הכוונה כיצד להתפלל ואיך להשתמש בפרק הזמן הזה.

שיחת הילדים עם ההורים בנושאי אמונה, היא למעשה חלק מהוראתו של הרבי שליט"א מלך המשיח ומהווה חלק חשוב מהמהפך החינוכי שהרבי שליט"א מלך המשיח מחולל: כאשר הורים יעמדו במקום בו הם מסבירים לילדיהם על הבורא והאמונה בו, הם יתחילו להעניק לו- גם מעבר לזה - 'מזון רוחני' ומשמעות עמוקה לחייו.

החיסון היהודי של מר”צ

"למכה מצרים בבכוריהם": סימני הגאולה במזרח התיכון

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...