• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

למכה מצרים בבכוריהם כי לעולם חסדו

מסימני הגאולה הברורים שהרבי שליט"א מלך המשיח דיבר עליהם הוא "למכה מצרים בבכוריהם - כי לעולם חסדו" - עימותים ומלחמות בין אומות העולם שונאי ישראל לעצמם, בעיקר בהקשר של מלחמת המפרץ, אולם לא רק. בשבועות האחרונים מלחמות אלו שוב מתגברות והכל לטובת ישראל לקראת הגאולה. ניתוח מבריק של הרב אבישי איפרגון
למכה מצרים בבכוריהם כי לעולם חסדו
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

למכה מצרים בבכוריהם כי לעולם חסדו

אחד מסימני הגאולה הברורים שהרבי שליט"א מלך המשיח דיבר עליהם הוא "למכה מצרים בבכוריהם - כי לעולם חסדו" - דהיינו עימותים בין אומות העולם לבין עצמן - בדגש על עימותים בין שונאי ישראל. הרבי דיבר על כך בעיקר בהקשר של מלחמת המפרץ (בשנת תשנ"א, 1991 למנינם), אולם הוא התייחס לנושא מספר פעמים במשך השנים.

בשנים האחרונות הולך הסימן הזה ומתחזק מרגע לרגע בכל רחבי המזרח התיכון, במה שמכונה ה"אביב הערבי" - אותה שרשרת מהפכות שסחפה כמעט את כל העולם הערבי.
היום - מדינה נוספת הצטרפה. בלבנון התפטר היום ראש הממשלה חרירי, וזאת לאחר מהומות שהלכו והתחזקו. כמעט שבועיים לבנון משותקת. מוסדות החינוך סגורים, הבנקים סגורים, והפגנות אלימות כולל שימוש באש חיה - מתרחשות בכל רחבי המדינה.
למרות שכל חברי הממשלה עדיין לא התפטרו, המשמעות המעשית היא נפילתה של הממשלה כולה, ולכן מדברים כעת על בחירות חדשות או מינוי של ממשלה חדשה של פקידים "טכנוקראטים" - שימלאו תפקידים טכניים, שיאפשרו תפקוד מעשי של הממשלה.

ההתפטרות מגיעה על רקע עימותים אלימים במשך היום של אלפי מפגינים עם אנשי חיזבאללה. המפגינים מדברים ופועלים בגלוי נגד הארגון, ללא פחד מכוחו הצבאי.
ההתפטרות עצמה היא היא מכה חמורה לחיזבאללה, שמנסה לשמר את כוחו של הממשל שהוא מהווה חלק בלתי נפרד ממנו.

נכון לעכשיו, לא נראה שהמפגינים יסתפקו בהתפטרות ראש הממשלה, ונראה שזהו מבחינתם ניצחון חלקי, בדרך להשגת הניצחון הגדול - הפלת הממשל הנוכחי ובמיוחד סילוקו של החיזבאללה.

העימות הפנימי בלבנון, מלבד היותו התממשות של סימן הגאולה הנ"ל - "למכה מצרים בבכוריהם - כי לעולם חסדו" - הינו נס גלוי לטובת עם ישראל, משום שהוא מגיע בתקופה מתוחה בטחונית, על רקע התקיפות המיוחסות לישראל בתוך ביירות. העימות סוחף לתוכו את חיזבאללה ובעזהי"ת לא יאפשר לו לנקוט בשום צעד משמעותי נגד ישראל.

חיסולו של מספר 2 בארגון דאעש
היום הודיע נשיא ארה"ב טראמפ באופן רשמי, כי ארה"ב חיסלה ביום ראשון, את מספר 2 בארגון דאעש - שהיה אמור למלא את מקומו של מנהיג דאעש שחוסל במוצאי שבת בראשית.
בחסדי שמים - דאעש ממשיך ליפול - וכפי שהבאתי ממדרש "נסתרות דרשב"י" בטור הקודם - נפילת דאעש הינה סימן ברור לגאולה הקרובה, ובחסד וברחמים.

המהומות בעיראק
המהומות בעיראק ממשיכות ביתר שאת, כאשר המפגינים מפנים יותר ויותר את חצי הזעם שלהם כלפי המיליציות הפרו-איראניות. ישנם דיווחים רבים על חיסול של אנשי מיליציות, עימותים אלימים עימם, הצתה של מפקדות, והפגנות ליד מרכזיהן.

פלישת טורקיה לסוריה
המבצע הטורקי בתוך סוריה רחוק, להערכתי, מסיום. העימותים בימים האחרונים הפכו להיות גם לחימה ישירה בין כוחות סורים לבין כוחות טורקים. אמנם עדיין לא התפתחה לחימה כוללת, אבל בלחימה כבר נמנו עשרות נפגעים משני הצדדים, לפחות 6 חיילים סורים נהרגו בעימותים, והטורקים גם לקחו בשבי 12 חיילים סורים.

כפי שכבר כתבתי פעמים רבות, סיום מלחמת האזרחים בסוריה לא נראה באופק. סוריה כמדינה כבר לא קיימת, כוחה הצבאי והכלכלי התפורר לחלוטין, מערכות החינוך וכלל המערכות האזרחיות בה אינן מתפקדות מזה כ- 8 שנים, והעימות הפנימי בתוכה ממשיך ללא הרף, כאשר בשבועות האחרונים הצטרף לכך גם הצבא הטורקי והמיליציות הסרות למרותו.

גם הפלישה הטורקית לסוריה, שגרמה לאיראן (בת בריתה של סוריה) להחריף את העימות עם טורקיה, ולבצע תמרוני צבא בגבול שלה איתה - היא נס גלוי לטובת ישראל, וכך גם המהומות בעיראק שמופנות נגד איראן.

החיסול של מספר 2 בדאעש, ההתפטרות של ראש ממשלת לבנון, והתגברות העימותים בעיראק ובסוריה - הם כולם עימותים פנימיים שהינם סימן גאולה מובהק, וגם נס גלוי לטובת עם ישראל!

מאת: אבישי אפרגון, ראש ישיבה, שירת בצה"ל בתפקיד מיוחד, פרשן לעניני צבא ובטחון

להמשיך שפע ברכה והצלחה

כשהרב מרדכי אליהו התראיין לעיתון הגאולה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...