• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

כך תבחרו נכון את החלונות שלכם

איך החלונות שלכם בבית? הפוכים? ולמה הרבי ביקש מהחסידים להפוך את הכוס • טור לפרשת השבוע 'תרומה' בנושא ציור המנורה לפי שיטת הרמב"ם • מאת הרב יהודה גינזבורג - שליח הרבי שליט"א מלך המשיח בחיפה
כך תבחרו נכון את החלונות שלכם
הרב יהודה גינזבורג
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

השבוע התארחתי אצל עודד מנשה ועדן הראל, בתכנית הבוקר של ערוץ 14.

20240216_122125

הם ביקשו ממני להגיע, לשתף ולספר על הפעילות שלנו עם המפונים בחיפה.

בעיקר הם רצו להבין - איך האנשים הסכימו להיפתח, להיחשף ולהסכים לטיפול רגשי?

את התשובה תוכלו לראות בתכנית.

***

השבוע נקרא את פרשת "תרומה" ובה נקרא על הציווי לבנות משכן לה', ועל כלי המקדש, ביניהם המנורה.

בתורה נכתב במפורש, כי למנורה היו גביעים, כפתורים, ופרחים - אבל אם נסתכל בציור שצייר הרמב"ם נראה את הגביעים מצויירים בדיוק הפוך!

unnamed (5)

בראייתו הייחודית מסביר את זה הרבי מלך המשיח שליט"א: בספר מלכים מסופר כי למקדש היו "חלוני שקופים אטומים".

מה הפירוש?

בדרך כלל שיטת הבניה של החלונות היתה - חלונות צרים מבחוץ ורחבים מבפנים, כדי שהאור שייכנס מבחוץ יתפשט אל כל הבית פנימה.

לעומת זאת המקדש - שתפקידו להאיר לישראל ולעולם כולו -נעשו בו חלונות שצרים מבפנים ורחבים מבחוץ, כדי לציין שהמקדש מאיר ומשפיע החוצה ולא להיפך.

כך הוא הדבר - מסביר הרבי מלך המשיח שליט"א - גם לגבי הגביעים: בדרך כלל הגביעים מצויירים ככלי-קיבול, לקבל לתוכם - צרים מלמטה ורחבים מלמעלה.

אבל הרמב"ם מצייר את הגביעים - וכך הוא ציור המנורה - בדיוק להיפך, להשפיע החוצה לעולם כולו.

unnamed (6)

***

פעמים רבות במהלך התוועדויות שקיים הרבי מלך המשיח שליט"א- בהם נוהגים החסידים להרים כוס יין או וודקה 'לחיים ולברכה' ביקש הרבי מהנוכחים 'להפוך את הכוס' וכנראה המשמעות הפנימית היא - להשפיע על העולם ולא להיות מושפעים.

בתקופה שכזו, בהם יש שניזונים מהחדשות למיניהן, ובעיקר מכותבי החדשות - חשוב שנזכור שתפקידנו להיות עם גביעים הפוכים - שאנו נהיה המשפיעים על העולם, להשפיע טוב וחסד, תורה ומצוות, על כל מי שמסביבנו כך נהיה כמו המנורה, נאיר לעולם אור גדול, עד אור הגאולה השלימה, תיכף ומיד ממש.

שבת שלום ומבורך!

חדל ישראלי, חזור אל היהודי

כמה מעלות טובות לעצרת עלינו / י. בן אהרון

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...