• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

תפילין בגבול עזה | סיפור אישי מרגש

סיפור מרתק על חווית הנחת תפילין של חייל עולה חדש מרוסיה בעמדת שמירה בגבול רצועת עזה. הסיפור מתאר את השפעת מעשה פשוט זה על הערבים מעבר לגדר
תפילין בגבול עזה | סיפור אישי מרגש
אילוסטרציה
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

"ברור הדבר שמבצע תפילין יכבוש את העולם, וזה יביא את המשיח" (מילותיו הקדושות של הרבי שליט"א מלך המשיח שבת פרשת וישלח תשכ"ח).

"וראו כל עמי הארץ כי שם ה' נקרא עליך ויראו ממך" (דברים כח, י)

זמן קצר לפני עקירת גוש קטיף, שהתחילה דווקא ב"אסרו חג "של תשעה באב, י’ באב ה’תשס”ה, נסעתי עם שני חברים ל”מבצע תפילין ,"והגענו לכפר רפיח-ים שהיה ההתיישבות הדרומית ביותר בגוש קטיף, במרחק של כמה מאות מטרים מגבול מצרים מדרום וממערב. פנינו למגדל שמירה שעמד סמוך לגדר תיל שסימנה את הגבול בין הגוש למצרים. מעבר לגדר, במרחק פחות ממאה מטרים משם, עשרות ערבים השתוללו בחופשיות בחוף ושחו בים.

עלינו על הסולם, דפקנו על דלת מגדל השמירה, וחייל אחד פתח את הדלת והכניס אותנו פנימה. 

הוא הבין מה המטרה שלנו, והעיד על עצמו שהוא מניח תפילין כל יום, אבל אמר שהשותף שלו לשמירה, חייל שהנו עולה חדש מרוסיה, הוא כנראה "קרקפתא דלא מנח תפילין" (אדם שלא הניח תפילין מימיו, אפילו פעם אחת . (ניגשתי אליו וניסיתי להסביר לו את מטרתי. לקח זמן עד שהוא תפס את העניין - ובסוף הוא הסכים. 

הנחתי לו את התפילין, ונתתי לו דף של קריאת שמע ברוסית. הוא לקח את הדף, פנה לכיוון שממול הערבים שהשתוללו בחוף, והתחיל לקרוא "שמע". מיד, אבל מיד, הערבים שמו לב אליו וברחו בבהלה מהחוף לתוך בניין סמוך כדי להגן על עצמם, כאילו פתחו עליהם באש, לקיים מה שכתוב: “וראו כל עמי הארץ כי שם ה' נקרא עליך ויראו ממך”, ואמרו חז”ל על פסוק זה (ברכות ו, א) "אלו תפילין שבראש".

קריאה: לצאת עם מסר בשורת הגאולה

כמה מעלות טובות לעצרת עלינו / י. בן אהרון

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...