• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

דעה / המהומות וההפגנות - מסימני הגאולה

החל מיום י"ט כסלו חג הגאולה השנה, החלו מהומות בירדן. המהומות פרצו על רקע עליית מחירי החיטה ומחירי הדלק בשל המלחמה באוקראינה. גם המהומות באיראן ממשיכות ללא הפסקה. ביום ששי פתח אזרח צרפתי באש על קבוצה של כורדים, הרג 3 ופצע 3 נוספים
המהומות וההפגנות - מסימני הגאולה
המשרד לאיכות הסביבה, היערות ושינויי האקלים, הודו
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

מהומות והפגנות, שביתות ומחאות - וזעזוע של משטרים וממשלות - אחד מסימני הגאולה.

מעניין לציין שהחל מיום י"ט כסלו חג הגאולה השנה, החלו מהומות בירדן. המהומות פרצו על רקע עליית מחירי החיטה ומחירי הדלק בשל המלחמה באוקראינה. ממשלת ירדן הודיעה על ביטול הסובסידיות על הדלק, דבר שגרם לקפיצה מהירה במחירו, וזאת לאחר סדרת העלאות מתמשכת במחירו בשנה האחרונה. בתגובה, הכריזו נהגי המשאיות במדינה על שביתה, אליה הצטרפו במהירות גם נהגי המוניות ונהגי האוטובוסים. שביתות אלו גרמו לשיבושים עצומים, ולשיבושים גדולים באספקת סחורה לשווקים ולחנויות.

בנוסף, אזרחים רבים יצאו לרחובות, וההפגנות גלשו גם לשימוש בנשק חם. קצין ירדני נהרג, ובפשיטה של כוחות ירדנים על דירת מסתור של מי שהיה חשוד בהריגתו - נהרגו עוד שלושה שוטרים. נרשמו עוד תקריות אלימות, ובסך הכל המצב במדינה נראה לחלוטין לא יציב.

המצב בירדן יוצא דופן. מאז תחילת אירועי ה"אביב הערבי" (סדרת המהפכות בעולם הערבי) נשארה ירדן כמעט לגמרי מחוץ לתמונה, וכעת, גלי מהומות התחילו גם בירדן. מלך ירדן עבדאללה בעצמו יצא לרחובות, ואיים כי שיפעל נגד השלטון יענש בחומרה. המפגינים ממשיכים בינתיים, וכבישים רבים נחסמו ברחבי ירדן, ביחד עם המשך העימותים עם כוחות הבטחון. ירדן גם חסמה חלק מהרשתות החברתיות.

גם המהומות באיראן ממשיכות ללא הפסקה, ולמרות שהשלטונות פוגעים במפגינים, הם אינם מפסיקים לצאת לרחובות.

מדינה נוספת - צרפת . ביום ששי פתח אזרח צרפתי באש על קבוצה של כורדים, הרג 3 ופצע 3 נוספים. המשטרה עצרה אותו, ובחקירתו אמר שהוא "שונא זרים". בתגובה לפיגוע, החלו היום מהומות קשות בפריז בירת צרפת. במהומות הגדולות הותקפו אנשי בטחון רבים, ועד לרגע זה נהרגו שני מפגינים. המהומות נמשכות גם עכשיו, והמפגינים הופכים ושורפים רכבים, חוסמים כבישים, מציתים פחי אשפה, ומתעמתים עם כוחות הבטחון.

ובארה"ב - סופת קור ושלגים עצומה המכונה "פצצת ציקלון". על פי הפרסומים, לא היו כאלו טמפרטורות נמוכות בתקופה זו מאז שנת 1989 למנינם!

בשל הסופה העצומה הוטלו מגבלות תנועה על כ- 60 אחוז מאזרחי ארה"ב!

ע"פ איגוד התעבורה האמריקני, ההערכה היא ש- 112 מיליון אזרחים אמריקנים נאלצו לשנות את תכניות הנסיעה/טיסה שלהם בשל הסופה הענקית. רק בקנדה לבדה בוטלו 10,000 טיסות! 

ובאוקראינה - נמשכת הלחימה, וארה"ב הודיעה על מתן סיוע בסכום גדול של 45 מיליארד דולר, שיכלול לראשונה גם סוללת טילי פטריוט להגנה מפני טילים, מטוסים, ומל"טים איראנים. זוהי הפעם הראשונה שמערכת נשק כזו מסופקת לאוקראינה. לפטריוט טווח ארוך, והוא יכול לפגוע קשות בפעילות האווירית של רוסיה. "אם ראית מלכויות מתגרות אלו באלו צפה לרגלו של משיח"!

ובסין - גל הדבקות כביר של קורונה. במדינה הענקית, שממנה החל להתפשט וירוס הקורונה כידוע, נרשם בשבועות האחרונים גל הדבקות עצום. מקורות רבים מדווחים מותך סין על כמות בלתי נתפסת של חולים קשים ונפגעים מהקורונה, שממלאים את המתקנים הרפואיים. יש השערות שמדברות על הדבקה של עשרות מיליונים מדי שבוע! ע"פ סוכנות בלומברג וגם ע"פ הפייננשל טיימס, ישנו מאמץ סיני מכוון להסתיר את מימדי ההדבקה ולגמד אותם, אולם דיווחים רבים מוכיחים שאכן מדובר בהדבקה המונית.

גם בחזית סין-טייוואן נמשכת ומתעצמת המתיחות, וזאת לאחר ההכרזה אתמול של ביידן על אספקת נשק במיליארדי דולרים לטייוואן. סין כבר יצאה בחריפות נגד ההודעה האמריקנית.

הרבי מלך המשיח שליט"א אמר בשנת תשנ"א: "העולם מזדעזע לקראת קבלת פני משיח צדקנו"!

ואכן אנו רואים כיצד גם כעת ישנן התפתחויות רבות ברחבי העולם שהן חריגות, כולל מהומות במקומות שהיו שקטים בדרך כלל בעבר (ירדן וצרפת) וכן מהומות שנמשכות זמן ארוך באיראן, סופה גדולה שלא היתה כמוה כבר הרבה שנים בארה"ב, הדבקה אדירה בסין, והתעצמות של ההתגרות בין המעצמות באוקראינה ובטייוואן וכו'.

ובל אופן חשוב להדגיש, הבטחת הרבי מלך המשיח שליט"א היא שהגאולה תבוא בחסד וברחמים, ולכן ברור שהעולם לא יתמוטט, ולא יהיו מלחמות עולם, וגם לא קריסה עולמית של הכלכלה, וכמו שכתוב במזמור צ"ג בתהלים (שמדבר על סימני הגאולה):

"אף תכון תבל - בל תמוט".

התפתחות חיובית - מחירי הגז באירופה צנחו. למרות כל התחזיות השחורות, והאיומים של רוסיה שאירופה "תקפא מקור בחורף" - זה לא קורה, וככל הנראה גם לא יקרה.

מחירי הגז בחודש האחרון הלכו וירדו, ולמעשה הם הגיעו היום לרמה שלהם לפני פרוץ המלחמה באוקראינה. ירידת מחירי הגז מגיעה הן בשל התחזיות הנוחות יחסית של מזג האוויר, ובעיקר בשל העובדה שמדינות אירופה נערכו לקראת החורף וצברו מלאי גדול של גז. מלאי הגז בגרמניה היה מעל 87 אחוז מהמאגרים, ובאירופה 83 אחוז, וזה מאפשר להן לעבור את החורף היטב.

מחירי השיא היו באירופה לפני 4 חודשים, אז הגיע המחיר של מגה וואט שעה ל- 350 יורו. אולם כיום, לאחר ירידות תלולות ומהירות, המחיר הוא כרבע מזה - 82 יורו בלבד!

זהו מחיר נמוך, כמעט זהה לרמת המחירים שהייתה לפני פרוץ המלחמה באוקראינה. כל ההפחדות של רוסיה - שאיימה להפיל את כל אירופה לחורף קפוא - התבטלו לחלוטין בחסדי ה'. 

שבוע טוב וחודש טוב, חודש של גאולה!

חנוכה שמח!

מלחמת החשמונאים על "סעיף הנכד"

כמה מעלות טובות לעצרת עלינו / י. בן אהרון

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...