• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

דעה / פוטין יירד מהעץ

מה יהיה בסכסוך בין רוסיה לאוקראינה? תלוי את מי שואלים. אבל בעידן הנוכחי ברור שהכל מתקדם לשלב בו לא יהיו יותר מלחמות בעולם, ואפילו פוטין צריך לרדת מהעץ ולשנות את הרטוריקה
פוטין יירד מהעץ
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין יפתח במלחמה עם אוקראינה או לא? זה שאלת השאלות, הדיבור החזק, איפה שתרצו, מהבית קפה בשעות הבוקר, עד לשעות הקטנות של הלילה במסעדות יוקרה במרכזה של הארץ, מהסלון בבית עד לאחרון החדרים. ולא מתוך דאגה שלימה אלא כי זה הנושא שעומד בתחילתה של כל מהדורת חדשות, וזה מסקרן עד איפה פוטין יכול להגיע. מתוכנו יהיו את כת האופטימים המאמינים שבסופו של דבר הכל יבוא על מקומו בשלום, ואלו הפסימיים יותר יסברו שאצל פוטין הכל יכול לקרות, הוא לא פראייר, משוגע אמיתי.

רגע עצרו, יש לי חדשות עבור שתי הכתות, והאמינו לי הם לא מוטלות בספק או מבוססים על תחושות בטן משונות ומשתנות. הם מוצקים ואמינים, חזקים ויציבים, ולהאמין להם שווה לכל אחד ואחת מאיתנו, במיוחד אלו הפסימיים, וגם לאלו האופטימים.

והנה הם בעיקרם ובקצרם: ולדימיר פוטין יירד מהעץ שטיפס עליו, והייתי אומר יקפוץ אפילו, ולא מאי אלו לחצים או איומים ממדינות שונות וחזקות אלא מתוך רצון לשלום עם מדינת אוקראינה. 

ועכשיו באריכותם: תבינו העולם מתקדם קדימה למקום טוב יותר, למצב טוב יותר, לשלמות שכולנו רוצים ומתפללים מדי יום ביומו, ולא מסתפקים באחת אלא בשלישיה מסודרת לאורך היום כולו, שחרית, מנחה וערבית, הגאולה האמיתית והשלימה שאוטוטו באה ומביאה איתה טוב מושלם, אמת אמיתית. רוע, מלחמה ומוות יהיו מאחורינו כנחלת העבר, לא נזכור אותם.

האמת שבעיניים שלנו העולם נראה דווקא להפך. אבל אם נעצור לרגע ונוריד את המשקפיים המקובעות, מטושטשות ושחורות, ונלבש כאלה טובות ומאירות, לא יקח לנו מלא זמן לחפש ולבדוק איפה הטוב חבוי, הוא יקפוץ מול עיננו בכל פינה, לאיזה אזור ומקום שנעוף בעולם נגלה עוד ועוד אנשים המחפשים לעשות טוב אמיתי הנטול מאינטרסים אישיים ותבול בעזרה אמיתית וכנה. ננסה לקחת את המשקפיים קצת שמאלה להאנשים העשירים, בכסף הרב שלהם הופכים את כל מה שעולה בידם, גם שם נראה רצון לבניית עולמות של עזרה לזולת. 

שנוריד את המשקפיים יראה לנו מוזר ושונה שיש עדיין אנשים העסוקים בדברים לא רלוונטים להתנהגותו של העולם, מלחמה, הרג וחורבן הם לא לנו, ולא רק, בדיוק להפך, אנחנו באמת חושבים ורואים עולם טוב יותר, זה לא מציאות מדומה זה הסתכלות נכונה.

אז ולדימיר פוטין יירד מהעץ? כן ודאי, זה פשוט לא לו. נכון הוא טיפס על עץ גבוהה ויהיה לו קצת מפחיד לרדת, אבל מי כמונו יודע שאחד שקצת סוטה מהפסים או עולה למקומות שבכלל לא מתאמים, נעזור לו בשמחה, יד ביד, לאט לאט, הוא ירד מרצון, יחזור למסלול הנכון, ויגיד תודה על ההכוונה, זו הייתה טעות לא נכונה.

וזה בכלל לא הסוף. תחזיקו חזק. בספר ישעיהו מתואר בפרק ב' בפרטות את החזון שיקרה ממש עכשיו, אחרית הימים, הגאולה האמיתית והשלימה -  ". . .וְכִתְּתוּ חַרְבֹתֵיהֶם לְאִתִּים וַחֲנִיתֹתֵיהֶם לְמַזְמֵרוֹת . . " הוא מתאר בפסוק שבזמן הגאולה כלי המלחמה המשמשים לרצח לא עלינו יהפכו הם לכלים העוזרים לחפור בעבודת האדמה. הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שליט"א מגלה ומחדש לנו בפרשת משפטים בשנת תשנ"ב, 1992, התהליך של הפיכת כלי המלחמה לשימושו בעשייה טובה כבר התחילה, ורואים איך זה קורה בעולם.

אז לסיום, ולדימיר פוטין נשיא רוסיה לא הסתפק בלרדת מהעץ, אלא בלהפוך את כלי המלחמה הרבים ומאות אלפי חיילים שהכין בעודו על העץ… ולהשתמש בהם בעזרה להפוך את העולם ליותר טוב וחסד. ותאמינו שהוא יצליח. הרי כבר אמרנו שפוטין לא פראייר, משוגע אמיתי.   

נתניהו, בנט, סמוטריץ' או דרעי. מי יותר טוב?

כמה מעלות טובות לעצרת עלינו / י. בן אהרון

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...