• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ז תמוז התשפ"ד (22.07.2024) פרשת בלק

פרשנות / האם תהיה מלחמה באוקראינה?

נאט"ו וארה"ב העבירו את תגובתן לדרישות של פוטין, ועל פי הדיווחים נראה כי שהדרישות לא התקבלו. האם זה מראה על מלחמה בלתי נמנעת, או שמא הראיות בשטח מצביעות על פלישה קטנה לכל היותר? • פרשנות
האם תהיה מלחמה באוקראינה?
מכינים נשק ותחמושת למסירה לאוקראינה, בסיס חיל האוויר דובר, 21 בינואר 2022
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

על פי דיווח מהשעות האחרונות - נאט"ו וארה"ב העבירו את תגובתן לדרישות של פוטין, ועל פי הדיווחים נראה כי שהדרישות לא התקבלו.

אם אכן זה נכון, אז הסבירות לעימות צבאי מוגבל - פלישה שמטרתה לספח חלק מאוקראינה - עולה.

נדגיש:

על פי שיחותיו הקדושות של הרבי מלך המשיח שליט"א, לא יהיו יותר "חבלי משיח", וגם אומות העולם יגאלו, כפי שמופיע בריבוי מקומות.

לכן, ראשית ברור שלא תהיה מלחמת עולם גרעינית. שנית, גם לא תהיה מלחמת עולם "רגילה" (בלי נשק גרעיני).

כמו כן, העולם כולו נמצא בתקופה שהוא מחפש פתרון בעיות בדרכי שלום, ואת זה עצמו הרבי הדגיש בדיוק השבוע לפני 30 שנה. לכן, לדעתי, גם לא תהיה מלחמה כוללת בין רוסיה לאוקראינה, אלא לכל היותר פלישה מוגבלת.

לעניות דעתי, זה גם משתקף גם בהכנות בשטח - 150,000 חיילים רוסים לא יספיקו כדי לנצח מדינה עם אוכלוסיה של מעל 40 מיליון איש, שטחים ענקיים, וצבא של מאות אלפי חיילים ומתנדבים ולוחמי גרילה עקשנים. ולכן המקסימום שפוטין יעשה, זה פלישה חזקה למזרח אוקראינה כדי לספח אותה לרוסיה.

יתכן שפלישה כזו למזרח אוקראינה תלווה בפלישות קטנות יותר מכיוון קרים או בלארוס, ובוודאי שהפלישה תכלול תקיפות אוויר מסיביות, תקיפות ימיות חזקות, וגם יצירת איום משמעותי על עיר הבירה. אולי אפילו כיבוש זמני שלה כדי להחליף את השלטון, ואחר כך לסגת משם.

אבל כפי שנאמר, זו תהיה מלחמה מוגבלת הן בזמן והן במקום, ולא תהיה מלחמה "כוללת" לכיבושה המלא של כל אוקראינה.

האם העימות הצבאי המוגבל הוא בלתי נמנע?

לדעתי, הדיווח הנ"ל, למרות שהוא מופיע בכמה מקומות, הוא עדיין לא ברור. ייתכן שמאחורי הקלעים ארה"ב הציעה לרוסיה ויתורים מסוימים. עדיין אין די מידע וקשה להעריך האם אכן כל הדרישות נדחו לגמרי.

לדעתי, אם פוטין יקבל הסכמה אפילו לחלק מדרישותיו, אזי ימנע העימות.

אבל אם אכן כל דרישותיו נדחו לגמרי - אז הסיכוי לעימות צבאי מוגבל עולה משמעותית.

המצב בשטח

נכון לעכשיו - ארה"ב ביקשה מכל אזרחיה לשקול יציאה מאוקראינה. הפנטגון העמיד במצב הכן 8,500 חיילים לתנועה למזרח אירופה, מתוכם בערך גדוד הועמד בכוננות מיידית. צבא פינלנד הגביר את כוננותו. ישנם משלוחי נשק רבים שמגיעים לאוקראינה - בדגש על טילי נ"ט. כמו כן ישנה תנועה מוגברת של מטוסי סיור ומכ"ם בכל האזור - המטוסים הינם של בריטניה, שווייץ וארה"ב. 6 מטוסי קרב אמריקנים מדגם 15-F נחתו באסטוניה, ומטוסי קרב מדגם 16-F של דנמרק נחתו בליטא. אוקראינה ממשיכה לתגבר את כוחותיה בגבול, וכעת גם המשטרה כבר פורסת מחסומים ליד ערי הגבול.  

רוסיה מצידה פורסת יותר ויותר יחידות של טילי קרקע-קרקע לטווח בינוני מדגם איסקנדר - שניתן לשגרם לעבר הבירה האוקראינית, ובאזורי הגבול ניכרת פריסה של בתי חולים שדה, מצבורי תחמושת, ושימוש ניכר בתשדורות רדיו - סימנים ברורים להיערכות לפריצה של כוחות ניידים.

לסיכום: המצב מתחמם לקראת עימות מוגבל, אבל אם ארה"ב תיתן לפוטין סולם - אפילו סולם קטן - הוא ירד בשמחה מהעץ, כי מלכתחילה מה שהוא הכי מעדיף זה להשיג את היעדים שלו בלי שום מלחמה, אלא באמצעות איומים בלבד.

לפי שיחתו הקדושה של הרבי מלך המשיח שליט"א (פרשת משפטים תשנ"ב) זהו הכיוון של כל העולם - לפתור את הבעיות ללא מלחמות. פוטין הוא חלק בלתי נפרד מזה. ולכן, כידוע, הוא גם חתם על הסכמי פירוק נשק גרעיני, והוא עומד בהם לאורך כל שנות שלטונו.

לכן, ברור, שרק אם ירגיש שאין לו שום ברירה אז הוא יפנה לעימות צבאי, וגם אז, זה יהיה עימות מוגבל בלבד, בדומה לפלישה הרוסית לגאורגיה.

הנבואה המפתיעה: מהלכי הפתיחה לאירועי מלחמת המפרץ

רשמי גאולה - מעצרת הגאולה | ויהי בשלושים שנה…

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...