• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

מהגג לגלגלים: פיילוט סולארי חדשני לטעינת רכב חשמלי

שוק התחבורה הפרטית דוהר לכיוון החשמלי ומסמן עידן חדש בעלויות אחזקת הרכב והנסיעה • קונספט חדש מערכות סולאריות בשילוב עמדות טעינה לרכב חשמלי צפוי להוזיל עלויות ולקדם את המעבר • האם יבוא יום שלא נשלם יותר על דלק?
מהגג לגלגלים: פיילוט סולארי חדשני לטעינת רכב חשמלי
עידן חדש בתחבורה
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

נתוני מסירות הרכב החשמלי בארץ זינקו בחודשים האחרונים. בעיקר בשל הגעתה של טסלה, אחת השחקניות המשמעותיות והבולטות בתחום. בחודשיים האחרונים נמסרו למעלה מ-2,300 רכבים חשמליים, ויותר ממחצית מתוכם - טסלה מודל 3.

מיזם חדש ומשותף של 2 חלוצות אנרגיה בארץ, חברת האנרגיה הסולארית וולטה סולאר וחברת הטעינה EV-Edge מקבוצת יוניון מוטורס, נועד לעודד אנרגיה ירוקה, להרחיב את אפשרויות הטעינה לרכב חשמלי ואף להוות מקור הכנסה לוועדי בנינים ובעלי נכסים. 

מדובר בקרן השקעות וגוף מימון שתקים מערכות סולאריות על גגות בתים פרטיים ובניני מגורים בשילוב עמדות טעינה לרכב חשמלי במודל ליסינג ייחודי ללא כל עלות מצד הדיירים, ועד הבית או בעלי הנכס. בהמשך הדרך, אף יקבלו בעלי הנכס או ועד הבית תמלוגים על החשמל העודף שימכר לחברת החשמל.

הכרזה על צעד זה מהווה מקפצה של ממש בתחומי האנרגיה והטעינה החשמלית. אם עד כה האדם הממוצע נרתע ממחשבה על מערכת סולארית שעלות ההשקעה בה גבוהה וארוכת טווח, הרי שעתה המיזם מאפשר לכל בנין מתאים לעבור לחשמל סולארי. 

אם רבים נמנעים ממעבר לרכב חשמלי בגלל משוכת עמדות הטעינה, הרי שעתה המיזם פותח אפשרויות חדשות ומאפשר הקמת עמדות בשלל בנינים. 

רכבים חשמליים הינם זולים יותר לאחזקה - בהיעדר מאות חלקים מכניים נעים הקיימים ברכבי הבעירה הפנימית - ונטולי פליטות. עלות טעינה חשמלית הינה כ-20% מתדלוק בנזין. 

כך על פי אתר EV מגזין: טעינה מלאה של האיוניק 5 - לדוגמא - תעלה לכם כארבעים שקלים בלבד מעמדת טעינה ביתית, ולפי טווח של 350-400 קילומטרים לטעינה תקבלו עלות חשמל של 10-12 אג׳ לקילומטר (לעומת 45 עד 60 אגורות דלק לרכב בנזין באותו הגודל).

בנסיעה ממוצעת של 18,000 קילומטרים בשנה תוכלו לחסוך באיזור ה-8,000 שקלים בשנה על הוצאות אנרגיה ביחס לרכב בנזין, ויחד עם אגרת רישוי נמוכה לרכבים חשמליים (כ-550 שקלים), ועלויות טיפולים נמוכות יותר תוכלו להגיע לחיסכון של כעשרת אלפים שקלים בשנה בבחירה של האיוניק 5.

וכאשר מדובר על שימוש באנרגיית השמש, מתהפכים פני הקערה לגמרי ונשאלת השאלה, האם יתכן שהעולם מתקדם לעבר תחבורה חינמית לגמרי שתנוע בכח סולארי? התשובה היא, כן. הרבי שליט"א מלך המשיח אמר כבר לפני 40 שנה כי יש לעבור לאנרגיות זולות וזמינות יותר ולהתנתק מהתלות בנפט. כיום, לקראת הגאולה, אנו זוכים לראות בהתגשמות הדברים.

 

 

אנרגיה סולארית ‘נקיה’ מתמיד

באר שבע: כנס מדע וגאולה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...