• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

איך עלתה הפועל גליל עליון לליגת העל?

הניצחון המפתיע כנגד כל הסיכויים ב-1993 והקשר החם עם המאמן פיני גרשון סימנו את קבוצת הפועל גליל עליון כקבוצה שלקחה על עצמה להוביל פרסום משיח במגרשים • גם השנה חתמו השחקנים והצוות על בקשת ברכה מהרבי שליט"א מלך המשיח וקיבלו את ברכתו באמצעות האגרות קודש • קבוצות נוספות מצטרפות למהלך בהתלהבות • הרב גרשון פריד מספר על הפעילות הלא שגרתית במגרשי הספורט
איך עלתה הפועל גליל עליון לליגת העל?
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

היה זה פיני גרשון, שרשם את אחד ההישגים הגדולים בכדורסל הישראלי בשנת ה'תשנ"ג - 1993 כאשר הקבוצה שאימן - הפועל גליל עליון - הדיחה את מכבי תל אביב בסדרת חצי גמר הפלייאוף וניצחה בסדרת הגמר את הפועל תל אביב.
עונה זו, שבה הוביל את הגליל לתואר המכובד, כונתה על ידו "עונת הדובדבנים" והייתה הפעם הראשונה מאז עונת 1968/1969 שבה מכבי תל אביב לא זכתה באליפות המדינה בכדורסל אחרי 23 אליפויות רצופות.
בסיום המשחק המכריע עלה פיני גרשון עם הגביע בידו על הפרקט, נטל את המיקרופון ואמר כי הוא רוצה להודות לאימו ו… לבורא עולם על הניצחון המוחץ והניסי. הייתה זו הפעם הראשונה בהיסטוריה של ניצחון על מכבי תל אביב, ופעם ראשונה בהיסטוריה שמאמן מדבר על אלוקים בפרהסיה.
פתאום העיתונאים הרבים שהיו שם קלטו את המהלך והסתערו עם המיקרופונים על שחקנים מסוג אחר: חסידי חב"ד עטויי זקן וחמושים בתפילין ובתמונות של הרבי שליט"א מלך המשיח שהיו שם. המצלמות גם כוונו מיד אל השלטים הגדולים שהיו תלויים על קירות המגרש ועליהם היה כתוב בגדול, "יחי המלך המשיח". 'מה קורה כאן? תסבירו לנו' פנו העיתונאים אל החסידים, שלא חסכו מידע וסיפרו את מאחורי הקלעים של המשחקים שצרבו את היסטוריית הכדורסל הישראלית.


כשהאוהדים הפשילו שרוולים
הכל התחיל במשחק הראשון בסדרת הפלייאוף. הוא נערך בכפר בלום - מגרש הבית של הפועל גליל עליון ומול הפועל תל אביב הבלתי מנוצחת - עד אז.
הכל היה אמור להיות כמתוכנן אלא שלפתע הגיח אל החניון רכב גדול של חבדניקים מצפת, עליו רמקולים שצורחים בקול 'משיח משיח' בשיר הידוע, וממנו קפצו כמה חבדקנים חבושי כובעים והתחילו להניח תפילין ולחלק חומרי הסברה לאלפי האוהדים. 'להצלחת המשחק' הם אמרו ולא ידעו מה אמרו.
הרב גרשון פריד והרב בצלאל קופצ'יק יזמו את אותה פעולה חסידית במשחק הכדורסל, והם - שכנראה לא הבינו מאומה בספורט - סיימו את תפקידם בהצלחה וחזרו לצפת. למחרת, כאשר גרשון פריד הגיע לעבודתו - כשוחט באחד מקיבוצי הגליל, ניגשו אליו החבר'ה נרגשים, "ניצחנו ניצחון היסטורי את הפועל תל אביב!"
החבדניקים לא עשו מזה סיפור, אבל עיתוני הספורט שנדהמו מהניצחון מצאו לנכון להזכיר גם את פעולת החסידים במשחק והתבדחו כי בטח יפרשו החבדניקים את ראשי התיבות של השנה - ה'תשנ"ג - תהא שנת נפלאות גליל...
האסימון הדהד במוחו של גרשון פריד והוא הבין שיש כאן משהו אדיר. למחרת נכחו החבדניקים בתוך המגרש ורצועות התפילין נכרכו שוב ושוב עשרות ומאות פעמים. עם כל משחק שהסתיים בניצחון מפתיע של הפועל גליל עליון הנוכחות החבדית התגברה. היו אלו שלטים גדולים עם תמונתו של הרבי שליט"א מלך המשיח והכיתוב 'יחי המלך המשיח', היה זה השיר 'משיח משיח' שהקפיץ את המגרש בהפסקות, והיה זה הקשר החם בין הקבוצה לחסידים.
פיני גרשון שאימן את הקבוצה חיבק את פעילות החבדניקים בחום. פיני אדם מאמין וליבו ער ליהדות ובזכותו נקבעו מזוזות במשרדי הקבוצה ובאולם. לימים, כאשר היו כאלה שלא אהבו את המזוזות וביקשו להסיר אותן, היה זה פיני שדאג שישארו על מקומן.
אוהדים, כדרכם של אוהדים, הם חמי מזג ופתוחי לב, הם הסתערו על התפילין ומסרי הגאולה והאמינו בכל לב בניצחון בזכות התפילות. השחקנים ומנהלי הקבוצה, היו נלהבים פחות, בלשון המעטה. כך או כך, כשהגיע הרגע הגדול, המשחק המכריע של אליפות המדינה, גם הספקנים שבהם הסכימו פה אחד להמנות על מכתב בקשת ברכה מהרבי מליובאוויטש שליט"א מלך המשיח להצלחה במשחק הגורלי.
המכתב נכתב על בלאנק רשמי של מועדון הקבוצה, והשחקנים, המאמן והמנכ"ל ביקשו לזכות בברכתו של הרבי שליט"א מלך המשיח והודיעו כי הם מקבלים על עצמם לפרסם משיח במשחקים - ככלי לברכה. "שלחנו את המכתב בפקס למזכירות של הרבי שליט"א מלך המשיח כדי שיקריאו אותו לפניו ויודיעו לנו את תשובתו, כך היה נהוג בשנה זו".


יש ברכה, יש ניצחון
"הייתי קצת במתח" מספר גרשון פריד. "לא ידעתי איך זה יתקבל... הרי לא בכל יום קבוצת כדורסל מבקשת ברכה להצלחה במשחק…
אנו החבדניקים חיכינו לתשובת הרבי שליט"א מלך המשיח בקוצר רוח. אך לא קיבלנו כל ידיעה מניו יורק והמשחק הלך והתקרב. שעות לפני המשחק, הרב בצלאל קופצ'יק הרים טלפון אל המזכירות השוכנת בבנין 770 כדי לברר אם התקבלה תשובה. המזכיר הרב לייבל גרונר ענה כי הרבי שליט"א מלך המשיח נענע בראשו לברכה והצלחה, והוא שיגר את הידיעה בפקס לרב חיים שלום סגל מעפולה ששימש אז כאחד מעורקי התקשורת עם המזכירות.
התברר כי הרב סגל, לאחר שקיבל את הפקס מהמזכירות, התקשר למספר שהופיע על בלאנק הקבוצה, מספר שהוביל אותו למועדון הספורט. הרב סגל בישר להם את המענה שהתקבל מניו יורק, והם הודו לו במילים חמות. האבן נגולה מעל ליבנו".
משחק הגמר הגיע. הוא התקיים במגרש הבית של הקבוצה התל-אביבית והעיתונאים שנכחו במעמד שפשפו עיניים בתדהמה: שלטי ענק של 'יחי המלך המשיח' עיטרו את הקירות והחבדניקים נכחו בצורה מוגברת בגזרה. מי יודע איך המשחק הזה יגמר... אבל אחרי רצף הנצחונות בפלייאוף, הפועל גליל עליון דהרה בדרך הנכונה.
אחרי הניצחון המוחץ, כותרות העיתונים נתנו מקום של כבוד לפעילות החב"דית וב'על המשמר' הגדילו לכתוב כי "החב"דניקים ידעו מראש על הניצחון, השאלה הייתה רק כמה - כמה…"

 

גליל עליון, יש הגיון בשיגעון
עברו שנים ארוכות. הפועל גליל עליון החליפה מאמנים, שחקנים ומנכ"לים, אבל בשנה האחרונה, כשהקבוצה עמדה בצומת משמעותית בין הליגה השניה לליגת העל, מישהו בקבוצה נזכר איך הושג הניצחון ההיסטורי של ה'תשנ"ג - 1993 והוא הרים טלפון לרב גרשון פריד.
גרשון לא אכזב והופיע עם צוות חסידים שכרך את רצועות התפילין על זרועות השחקנים היהודים והביא חומרי הסברה ושלטים גדולים עם תמונתו של הרבי שליט"א מלך המשיח. הרבה עבודה עמדה בפניהם, חמישה משחקים מכריעים שיקבעו אם גליל עליון עולה לליגת העל.
וראה זה פלא, כל משחק שנערך אחרי ביקור של החבדניקים שכלל הנחת תפילין, דברי תורה והתוועדות חסידית מתוך שמחה, הביא ניצחון ותוצאות משביעות רצון. אם הביקור של החבדניקים התפספס, גם המשחק נועד לכשלון.
המשחק המכריע הגיע, האחרון בפלייאוף, ראשי הקבוצה כתבו יחד מכתב בקשת ברכה מהרבי שליט"א מלך המשיח, בו קיבלו על עצמם להמשיך לפרסם את בשורת הגאולה במגרש ועליו חתם גם ראש מועצה אזורית גליל עליון מר גיורא זלץ, מנהלי הקבוצה, והמאמן ברק פלג.
המכתב הוכנס לכרך של 'אגרות קודש' וגרשון הקריא להם את התשובה וסיכם: 'הרבי שליט"א מלך המשיח אומר 'בהוספה', אני חושב שכדאי להוסיף עוד שלט של בשורת הגאולה'. גרשון ידע שמדובר במשחק גדול ומסוקר, עם אלפי אוהדים והרבה מצלמות והניח שכנראה זאת הייתה כוונת המכתב, להוספה בפרסום בשורת הגאולה.
המנהל ניסה להתחמק. 'כבר יש שלט אחד, וגם הוא בחינם...' גרשון הבין שמדובר כאן במשהו שיכול להשפיע לטוב מאוד על תוצאות המשחק והרים טלפון לעמית גל, חבר יקר ומנכ"ל הקבוצה לשעבר. 'הרבי שליט"א מלך המשיח אומר 'בהוספה', בשביל ברכה גדולה צריך לעשות 'כלי' גדול, חייבים כאן ניצחון מוחץ', אמר לו גרשון והמסר הובן והועבר.
המנהל בעצמו תלה את השלט על קירות האצטדיון וכולם ציפו בדריכות למשחק המכריע ותוצאותיו שאיך לא, השיגו ניצחון מוחץ והיסטורי.
88:84 להפועל גליל עליון מול הקבוצה העפולאית, ניצחון שהקפיץ את גליל עליון לליגת העל אחרי 13 שנים שהודחה ממנה. "פריחת הדובדבן", קראו כותרות חדשות הספורט ובתמונות שהתפרסמו הופיעו דגלי המשיח ושלטי הגאולה ברקע.


גם לגלבוע מגיע
אבישי גורדון, מאמן הפועל גלבוע-גליל, מכיר את גרשון פריד עוד מימי אליפות גליל עליון בשנות התשעים, אז היה אבישי שחקן מן המנין. לימים, אחרי שפרש ממשחק פעיל עם רקורד עשיר של הישגים, הפך אבישי למאמן של קבוצות נמוכות ובאחת ההזדמנויות הרבות בהן נפגש עם גרשון להנחת תפילין, ביקש ממנו לכתוב עבורו לרבי שליט"א מלך המשיח ולבקש את ברכתו עבור הצלחה בקריירה החדשה בה פתח.
במכתב התשובה הופיעו המילים 'ראשיתך מצער ואחריתך ישגה מאוד', פסוק מספר איוב שמשמעותו התחלה לא קלה, אך צמיחה גדולה בהמשך הדרך. אבישי וגרשון לא כל כך הבינו למה ירמזו הדברים, אך מספר ימים אחרי כן, מסיבות שונות, נאלץ אבישי לעזוב את הקבוצה אותה אימן והרגשתו לא הייתה טובה.
לא עבר זמן רב והישועה הגיעה, אבישי קיבל תיק חדש ומבטיח, אימון הקבוצה גלבוע-גליל שהייתה בליגת העל. בהמשך הדרך, תחתיו, העפילה הקבוצה לגמר הפלייאוף אחרי עשר שנים שלא הגיעה אליו והשיגה נצחונות מכובדים.
באחד ממשחקי אותה עונה, לקראת משחק מכריע שהתקיים במגרש הבית בגן-ניר שבגלבוע, צלצל אבישי לגרשון לבקש את ברכתו של הרבי שליט"א מלך המשיח להצלחה במשחק.
גרשון קישר אותו עם השליח המקומי הרב אבשלום קיל שכתב עם ראשי הקבוצה לרבי שליט"א מלך המשיח והביא את שלטי ודגלי בשורת הגאולה לפרסום במשחק.
לא נתקררה דעתו של אבישי עד שלקח איתו את דגל המשיח הצהוב גם אל משחק הגומלין שהתקיים במגרש הבית התל-אביבי והיה משחק מכריע באותה סדרה. הוא תלה את הדגל במיקום בולט שגם שודר לא מעט במהלך המשחק ולמרבה שמחתו, הקבוצה השיגה ניצחון מפתיע.


גול מלשון גאולה
רשתו של הרב גרשון פרושה בכל ארץ הקודש וקשריו מסועפים עם קבוצות רבות, כדורסל וכדורגל, ביניהן נמנות, מכבי חיפה והפועל חיפה, הפועל נהריה, עירוני קרית שמונה, עירוני נס ציונה וקבוצות נוספות שזוכות לפרסם משיח ולהוסיף במצוות לראות נצחונות והצלחות.
באחד הימים קיבל הרב פריד טלפון ממנהל קבוצת מכבי חיפה ששאל 'אם יש בית חב"ד בעיר רוסטוב שברוסיה'. הקבוצה נקלעה לשם למשחק מתוכנן וגרשון סיפר להם בהתלהבות שלא רק בית חב"ד יש שם, אלא גם קברו של אחד מאדמו"רי חב"ד. הוא קישר אותם עם השליח המקומי, והקשר שנוצר המשיך גם בחזרתם ארצה.
לקראת סוף העונה, מכבי חיפה התמודדה בסדרת משחקים לאליפות המדינה מול מכבי תל אביב. ראשי הקבוצה כתבו לרבי שליט"א מלך המשיח שתשובתו הייתה לערוך התוועדות חסידית. לפועל ההתוועדות לא יצאה לפועל, הקבוצה הפסידה באותו משחק ונותר לה משחק אחרון ומכריע בסדרה.
באחד הימים שקדמו למשחק הגיע הרב גרשון לאחד האימונים כדי לערוך התוועדות, אך המאמן שלא ידע על התכנית שיחרר את השחקנים בתום האימון ובמקום נותרו כמה מאנשי הצוות. ההתוועדות נסובה אודות פסח שני שחל באותה תקופה והדברים שאמר הרב גרשון חלחלו בליבם של אנשי הצוות והם התרגשו מאוד.
הם ביקשו לצלם את הדברים בסרטון אותו הפיצו בהמשך לכל השחקנים. באותו משחק גדול בו השתתפו כ-30 אלף אוהדים, נפתח אוהל ענק ובו עשרה דוכני תפילין שהיו פעילים ללא לאות וסייע ללא ספק לניצחון המכריע של מכבי חיפה. כתב ישראל היום שסיקר את המשחק כתב כי בכניסה לאצטדיון היו שני תורות, לתפילין ולרכישת כרטיסים...


עירוני נס ציונה עושה היסטוריה
עברו ימים, והסרטון הבודד שצולם מדבריו של הרב גרשון והופץ לשחקני מכבי חיפה, הפך לסרטון שבועי של דבר תורה ודברי חיזוק שמופץ בין שחקני קבוצות מגוונות ומגיע למעל חמישים קבוצות ספורט ישראליות.
יום אחד, קיבל גרשון טלפון. איתמר רוזנברג, מנהל קבוצת עירוני נס ציונה היה על הקו. 'אנחנו מקבלים את הסרטון השבועי' אמר, 'ואנו כעת לפני חצי הגמר של גביע אירופה, היורופקאפ, וחייבים ברכה'.
'הסברתי לו על עשיית כלי לברכה', מספר הרב גרשון, 'הגענו אליהם, הנחנו תפילין עם כל שחקני ומנהלי הקבוצה ובאופן ניסי הקבוצה עלתה לגמר'.
'משחק הגמר נערך ב'יד אליהו' בתל אביב, מול סטאל הפולנית, יום לפני כן, הוא התקשר וביקש ברכה נוספת להצלחה במשחק המכריע. 'כל ההוצאות עלי' הוא אמר. קבוצת חבדניקים מרחובות הגיעה, בראשם אפרים קפרא, שהביא שלטים ודגלים הנושאים את בשורת הגאולה. השחקנים הניחו תפילין וכתבו לרבי שליט"א מלך המשיח.
האוהדים היו נלהבים ופרשו דגל משיח ענק שהביאו החבדניקים על פני יציע שלם. עירוני נס ציונה עשתה היסטוריה אדירה באותה עונה וזכתה בגביע אירופה'.
הרב גרשון פריד לא מתכוון להאט את קצב הפעילות, בכל פעם שהוא כותב לרבי שליט"א מלך המשיח על הפעולות שנעשות במגרשי הספורט, הוא מקבל תשובות ועידודים הדורשים ממנו להוסיף עוד ועוד. עד התגלותו המהירה והשלימה של הרבי שליט"א מלך המשיח.

בפעם ה12: מאות צעדו ב"דרך הישרה"

רבנים שלוחים ומשפיעים קוראים להשתתף בעצרת

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...