• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

אומות העולם במגמת עזרה הדדית: תוכנית החלוקה של החיסונים

בעוד תושבי הודו מתקשים להתמודד עם השלכות התפרצות הקורונה הם החליטו להתגייס ולסייע למדינות חלשות שאינם משיגות חיסונים, אפילו למדינות המצויות מולם במצב מלחמתי • שינוי עולמי - לטובה
אומות העולם במגמת עזרה הדדית: תוכנית החלוקה של החיסונים
נרנדרה מודי בעצרת הכללית של האו"ם
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

הודו קורסת תחת גל קורונה עצום וקטלני - עם כמעט חצי מליון נדבקים ואלפי מתים מידי יום. היא גם במירוץ חיסון מטורף של אוכלוסיה ענקית - 1.4 מיליארד בני אדם - במסגרתו מתבצעים מעל מיליון חיסונים ביום.

אבל כל זה לא הפריע לה לגלות מנהיגות סביבתית ולהכריז כי תדאג למדינות האסיתיות באזורה - מדינות עולם שלישי שנאבקות בקורונה. המערב העשיר כרגע מכונס בעצמו, ארה"ב מנסה לסגור פינות ולחסן את אזרחיה, אירופה נאבקת בעצמה בקורונה, וישועה אין.

סין ניסתה לקחת את המנהיגות האזורית ולהציע חיסונים וסיוע לשכנותיה. אך הסינים לא חילקו מתנות והיו להם אי אלו דרישות ואחרות, שהותירו אותם להמשיך לעזור לעצמם. בנגלדש למשל, דחתה את הסיוע הסיני - שאליו נלוו תנאים מפולפלים, וכן מדינות נוספות באזור.

בכאוס הזה היה חשוב לראש ממשלת הודו, נרנרדה מודי, להיות איש היכן שאין אנשים - גם כדי לבסס את מעמדה של הודו באזור - והוא החל לשלוח סיוע וחיסונים לבנגלדש, בהוטן, האיים המלדיביים, מיאנמר, נפאל, סרי לנקה, מאוריציוס וסיישל, ואפילו אפגניסטאן.

מודי הכריז כי הוא ידאג לכל המדינות הלא מפותחות ולא מחוסנות שהמערב שכח והודיע על "ידידות החיסונים" ו“חלוקה צודקת" - אודותיה דיבר גם ארגון הבריאות העולמי.

הוא הודיע באופן חגיגי כי ידאג לחלוקה של המשאב החדש, החיסונים.  חיסונים, שמיוצרים בהודו, נשלחו לשכנות העניות כמו בנגלדש, בהוטן, מיאנמר. וגם למדינות לא מפותחות, רחוקות, כמו מרוקו ואפילו ברזיל.

"כישלון מוסרי"

במלחמת הקורונה העולמית, המדינות המתקדמות, שהן 16% מאוכלוסיית העולם, זכו עד כה ב-60% מכלל החיסונים! והפערים בין המדינות רק צפויים להתרחב. ארגון הבריאות העולמי (WHO)  שדוגל ב"חלוקה צודקת", הגדיר את המצב כ"כישלון מוסרי".

לנישה הזו נכנסה הודו עם מדיניות ה"ידידות חיסונים" שהתקבלה בעולם השלישי בהודיה. עיתונאי מהעיתון ״וול סטריט ג׳ורנל״ כתב כי ״הודו התגלתה כמנהיגה מפתיעה במירוץ החיסונים העולמי״.

מתוך תפיסה ש״החיסון של הודו נועד להציל את האנושות״, מודי הציע אפילו לפקיסטאן, יריבתה המרה, לקבל חיסונים. בתחילה סרבה פקיסטאן, אבל לבסוף הסכימה לקבל חיסונים תוצרת הודו דרך ייבוא קנדי.

סדר עולמי חדש

הגב' רחל קופצ'יק, שליחת הרבי שליט"א מלך המשיח בפונה, הודו, התייחסה למדיניות המפתיעה הזו של הודו, בה היא חיה למעלה מעשרים שנה, בשליחות:

"אני חיה בהודו וחיה את הדברים המנוגדים האלה: מצד אחד, הכמעט קריסה של הודו בגל הנורא העכשווי. מצד שני, ההחלטה של הודו, (מתחילת 'מלחמת הקורונה'), לסייע גם למדינות עניות. בנאום בפרלמנט ההודי, אמר מודי כי ״סדר עולמי חדש מתהווה". "סדר עולמי חדש"?! אכן, כולנו מחכים לסדר עולמי חדש!

"הרבי שליט"א מלך המשיח הרגיל אותנו לחפש משמעות בכל מה שסביבינו.

"כשלומדים את השיחה המכונה "דבר מלכות" (פרשת אחרי-מות), ממש מופתעים. הרבי שליט"א מלך המשיח אומר, כי גאולה משמעותה להביא שחרור של העולם העכשווי שלנו מכבלי הרע - ע"י הכנסת אור אלוקי לעולם. זו תהיה גאולה לכולם, גם לאומות העולם!

"כתוצאה מכך שאנחנו קרבים אל העתיד הזה, אם נפתח את העיניים נוכל לראות שינויים בעולם, שאכן מתקרב אל הגאולה.

"העולם ואומות העולם מסייעים להביא גאולה"

"בין השאר נאמר שם בשיחה:

"בימים עברו עשיית טוב וחסד היו נחלת עם ישראל. היום, כשהעולם מתקרב לגאולה, העולם עצמו ואומות העולם עצמם מסייעים להביא גאולה.

"האומות יוזמים פעולות של טוב וחסד, שמגלות שיש בעל בית לעולם".

פעולתו של מודי, מסמנת מגמה חיובית לאורך כל תקופת הקורונה של שיתוף פעולה עולמי ועזרה הדדית בין האומות.

עשר שנים לנס המרד הסורי.

נס בשביל: עמי מימון בסיפור מופת אישי

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...