• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

היום - מגרש, מחר - בנין רב קומות

תמיד ידענו שבית זה סיפור יקר ולא פשוט. דורש זמן, משאבים והרבה סבלנות • מיזמים חדשים פורצי דרך מגלים שאפשר פשוט להרכיב, או לכל היותר להדפיס • דיור בר השגה - בקרוב בישראל?
היום - מגרש, מחר - בנין רב קומות היום - מגרש, מחר - בנין רב קומות
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

תיעוד של בניין בן 10 קומות בסין, שנבנה תוך פחות מ-29 שעות - כולל אבזור מלא של הדירות - הפך לויראלי ושבר את הרשת.

הייתה זו חברת Broad Group הסינית שהציגה את הפלא שהתאפשר באמצעות עיצוב מודולרי - יחידות עצמאיות המוכנות חלקית מראש ומתחברות במדויק.

שלושה מנופים היו שם באותן 28 שעות ו45 דקות ומאות פועלים. היחידות הנפרדות עוצבו בצורה נוחה לשינוע ולהרכבה והרכיבים, מערכות החשמל והצינורות, הובלו במכולות סטנדרטיות מהמפעל אל אתר הבניה.

לדברי Broad Group, שלד הבנין שהוקם בעיר צ'אנגשה שבסין, מורכב מעמודי פלדה עבים מסוג B-Core, המכילים גם סיליקון. לטענתה, מדובר בפיתרון קל פי 10 וחזק פי 100 משיטות הבניה הנהוגות. צורת בניה זו יכולה להתמודד עם רעידות אדמה וטייפונים, מתאימה למבנים בעלי עד 200 קומות ואף זולה יותר מבניין שמבוסס קרבון - פלדות פחמן.

עוד לפני שנים רבות, הזכיר ויצר לכך תקדים נשיא הדור הרבי שליט"א מלך המשיח. באחת מהערות השוליים על דברי התורה שנשא הרבי שליט"א מלך המשיח בשבת פרשת וילך תשמ"ט - 1989, הוא מעיר כי 'בימינו ניתן לבנות גם ללא הקדמת היסוד - אבן פינה, כי אם מלמעלה למטה'. עוד ממשיך ומצטט את דברי המשנה במסכת סוכה המביאה מקרה של בנית סוכה מהגובה - 'המשלשל דפנות מלמעלה למטה'.

לסינים, כך מסתבר, כבר יש רקורד לא מבוטל בבניה מהירה. לפני כשנה וכמה חודשים, עם פרוץ הגל הקשה של נגיף הקורונה בעיר ווהאן, הוקם בית רפואה ענק בתוך עשרה ימים בלבד.

בית הרפואה הזה הכיל 1,000 מיטות, לא פחות מ-1,400 אנשי צוות, והוא כבר הספיק להסגר, תודה לא-ל, לפני מספר חודשים.

עוד בתחום זה הציגה כבר לפני שנים מספר חברת בניה בשם 'אייקון' בשיתוף עם ארגון 'ניו סטורי' שמקדם דיור במדינות עולם שלישי ללא מטרות רווח.

מדובר בהדפסת בית באמצעות מדפסת תלת מימד ייעודית שהוצגה בכנס SXSW שהתקיים באוסטין בירת טקסס. 

הייתה זו מדפסת מדגם "וולקן" (Vulcan) שבנתה במלט רך בית קטן ששטחו 35 מ"ר בתוך 48 שעות - בעלות של 10,000 דולרים.

ממש כמו במדפסת, רץ ראש המכונה מעל השטח הייעודי ופולט הלוך ושוב מלט שהופך מאוחר יותר לקיר יציב ומבודד.

בתכניות החברה שהוצגו, תוכנן המיזם להשתפר ולהשלים וילה גדולה בת 60 מ"ר ב-24 שעות - ובית קטן ב-6 שעות בלבד.

אייקון וניו סטורי השיקו בהמשך השנה פרויקט ניסיוני באל סלוודור, במסגרתו "הודפסו" 100 בתים במימון של תורמים מעמק הסיליקון. הבתים לא נועדו להמסר בחינם לתושבים, אלא להמכר להם במחיר סמלי של כ-4,000 דולרים לבית.

הכסף ששילמו התושבים עבור הבתים לא הועבר לידי אייקון וניו סטורי, אלא נאגר בקרן קהילתית למימון בניית בתים נוספים בעתיד ותחזוקה של המבנים הקיימים.

אנו רואים התממשות של ייעודי גאולה מרחיקי לכת, בהם בתים הופכים להיות נגישים, מהירים וזולים, ועזרה לחלשים, פעולות של טוב וחסד שמתפשטות ברחבי העולם ומחוללות שינויים אדירים.

 

 

ניסים ונפלאות במבצע שומר החומות

43 שנה לנסי תקיפת הכור בעיראק – ערב חג השבועות תשמ"א

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...