• ב"ה ימות המשיח!
  • ח' ניסן התשפ"ד (16.04.2024) פרשת מצורע

ה' ילחם לכם ואתם תחרישון

בדיוק כמו במלחמת המפרץ - אבל במימדים הרבהנ יותר גדולים: ישראל רצתה מאד לתקוף את מתקני הגרעין של איראן לפני מספר שנים, והוציאה על זה מיליארדי דולרים. ארה"ב מנעה את התקיפה. אבל אז, זה היה עלול ח"ו להתפתח למלחמה מול סוריה והחיזבאללה כאשר הם היו בשיא כוחם. על הניסים הגלויים בגילויים החדשים, בכתבתו של הרב אבישי איפרגון
ה' ילחם לכם ואתם תחרישון
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

גילויים חדשים על התקיפה הישראלית שתוכננה באיראן

בדיוק כמו במלחמת המפרץ - אבל במימדים הרבהנ יותר גדולים: ישראל רצתה מאד לתקוף את מתקני הגרעין של איראן לפני מספר שנים, והוציאה על זה מיליארדי דולרים. ארה"ב מנעה את התקיפה. אבל אז, זה היה עלול ח"ו להתפתח למלחמה מול סוריה והחיזבאללה כאשר הם היו בשיא כוחם. על הניסים הגלויים בגילויים החדשים, בכתבתו של הרב אבישי איפרגון.

בשנים האחרונות התפרסמו פרטים רבים על התכנונים הישראליים לתקוף באיראן בין השנים 2009-2012. מכלל הפרסומים עולה כי הכנות רבות נעשו לתקיפה זו, ומשאבים אדירים הוקצו לה (אהוד אולמרט רוה"מ לשעבר טען כי בתקופת נתניהו סכום עתק של 11 מיליארד שקלים הושקע בהכנות לתקיפה). אכן, ההתמודדות עם האיום האיראני נמצאת בראש סדר העדיפויות של ישראל מזה שנים רבות. העיתונאי-חוקר אילן כפיר פרסם היום בראיון לתקשורת (לקראת הוצאה לאור של ספרו בנושא) שהמבצע כונה "היכל המלך שלמה". לדבריו, כ- 100 מטוסי "סופה" חדישים התאמנו לקראת התקיפה, והכל כבר היה מוכן, אולם מסיבות שונות היא לא יצאה אל הפועל.

למעשה, מפרסומים שונים נראה כי המבצע היה מתוכנן להיות בהיקף גדול עוד יותר, ותוכננו להשתתף בו מאות מטוסי קרב, במספר גלי תקיפה, בהתאם לצורך ולהתפתחויות. ישראל אף שדרגה לשם כך את כלל המערך של מטוסי ה"ברק" (16-F מדגם ישן יותר), בפרויקט חרום, שעלותו הייתה גבוהה מאוד, ושבוצע בדחיפות גדולה באותן שנים. זהו מערך גדול מאוד של מטוסים, גדול אף יותר ממערך מטוסי הסופה שהוקנו לו יכולות תקיפה חדישות על מנת שיוכל להשתף בלחימה בצורה יעילה. כמו כן, תוכננו להשתתף במבצע גם מטוסי ה"רעם" - 15-F מדגם התקיפה, ולשם הקניית מטריית חיפוי אווירית, תוכנן להשתמש בטייסות היירוט הוותיקות של מטוסי ה- 15-F. כל זאת על פי פרסומים זרים ואמינים, ובהסתמך על פרטי מערך הקרב של חיל האוויר כפי שהוא מנותח ע"י מומחים בתחום.

לביצועה של התקיפה דחפו בעיקר רוה"מ נתניהו ושר הבטחון ברק. אולם, התנגדו לה בתוקף הן הרמטכ"לים שהיו בתקופה זו (אשכנזי, גנץ), והן ראשי המוסד ואמ"ן. בין הטיעונים המרכזיים של המתנגדים היה העובדה שתקיפה שכזו תעכב את איראן רק לזמן מוגבל, ותביא להדרדרות אזורית ועד כדי מלחמה כוללת עם סוריה וחיזבאללה ויתכן שאף עם צבאות ערביים נוספים.

ארה"ב התנגדה
גורם כבד משקל היה ההתנגדות האמריקנית, בייחוד של אובמה. ארה"ב חששה מאוד מהתלקחות כלל אזורית, והפעילה על ישראל לחצים כבדים ביותר על מנת להניא אותה מלתקוף. ארה"ב גם סירבה לספק לישראל כלי נשק מתאימים. על פי פרסומים של מקורות בטחון, ישראל ביקשה פצצות חודרות בונקרים מדגמים מיוחדים, וכן מטוסי תדלוק, ומטוסי 22-V - שהינם מטוס-מסוק (מסוגל לטוס למרחקים עם כנפיים קבועות, ובהגיעו למטרה, מסוגל לנחות ולהמריא כמו מסוק) - וזאת על מנת להנחית כוחות קומנדו, על האתר התת-קרקעי (90 מטר מתחת לאדמה) בפורדו, שבו פעלו כ- 3000 צנטריפוגות. כנ"ל, ארה"ב סירבה לבקשות הישראליות, ואף הפעילה אמצעי מודיעין על מנת לעקוב אחר ההכנות הישראליות לתקיפה (כך פרסם בזמנו ה"וול סטריט זו'רנאל").

מכלל הפרסומים נראה שההתנגדות האמריקנית הייתה הגורם החזק ביותר שסיכל את התקיפה.

השגחה אלוקית גלויה
התבוננות באירועים תמחיש לנו את גודל ההשגחה האלוקית.
לולא התנגדות ארה"ב, סביר להניח שישראל הייתה תוקפת באיראן. תקיפה שכזו, באותן שנים, הייתה מובילה כמעט בוודאות למלחמה עם סוריה, שחתומה על ברית הגנה עם איראן. באותן שנים, היה הצבא הסורי בשיא כוחו, והוא מנה כ- 400,000 חיילים, כ- 5000 טנקים, 5000 נגמ"שים, אלפי תותחים, מרגמות ומשגרי רקטות, ומאות מטוסי ומסוקי קרב. מערך הנשק הכימי הסורי דאז היה במלוא עוצמתו, ועל פי החשיפות של השנים האחרונות, הוא כלל עשרות מפעלים, אתרי פיתוח, ייצור ואחסנה של נשק כימי ואף ביולוגי. הנשק הכימי היה מורכב על מאות פצצות, על טילי סקאד, וככל הנראה גם על אמצעים נוספים. מלחמה גדולה עם איראן וסוריה, וארגוני הטרור, הייתה יכולה לסחוף אליה בקלות גם את מדינות האזור - כדוגמת עיראק, ויתכן שאף ירדן ומצרים.

המתקפה לא יצאה אל הפועל בחסדי ה', והמצב באזורנו היום השתנה ללא הכר:
א. הצבא הסורי התפרק והתפורר והוא היום שבר כלי. מתוך 500 מטוסי ומסוקי קרב, פעילים כיום רק 150 כלים, ברמת שמישות נמוכה, והם מרותקים ללחימה בחזיתות המורדים השונות (בעיקר בצפון סוריה, ובמזרחה). בערך 70% מעוצמת השריון הסורי נמחקה לגמרי. רוסיה סיפקה לסוריה רק משלוחי נשק קטנים (כמה מאות טנקים), ואין בכך די למלא את הפערים העצומים שנוצרו. גודל הצבא הסורי מוערך היום בכ- 150 אלף חיילים בלבד, המפוזרים ברחבי סוריה, ונלחמים נגד 70,000 מורדים במחוז אידליב, ועשרות אלפי מורדים ברחבי סוריה, ביניהם כוחות חזקים של הכורדים, הנתמכים ע"י צבא ארה"ב. מערך הנשק הכימי נוטרל ברובו הגדול. על פי הערכות המודיעין של צה"ל שפורסמו, נותרו ברשות סוריה רק אחוזים בודדים מהנשק הכימי, וכמעט כל מחסני ומפעלי הנשק נוטרלו בשנים האחרונות ע"י ארגון OPCW. כמו כן, הצבא הסורי ירה מאות מטילי הסקאד שלו על ערי סוריה (!), ומצאי הטילים קטן בהרבה.
האיום הסורי היום הוא קטן מאוד בהשוואה למה שהיה בזמנו, וזהו נס גלוי לטובת עם ישראל!

אמנם, במשך תקופה זו התעצם חיזבאללה (מ- 60,000 רקטות לכ- 120,000, וכן רכש נסיון קרבי ואמצעי לחימה שונים) - אולם גם צה"ל בנה יכולות יחודיות שמותאמות להתמודדות יעילה עם הארגון, וכן מערך חזק ליירוט הרקטות (כיפת ברזל, שרביט קסמים), ובכל אופן, אין כלל מה להשוות בין האיום הסורי (שהתפרק כמעט כולו) לבין ארגון החיזבאללה, שאין לו חילות אוויר וים, אין לו כמעט כוחות שריון, אין לו נשק כימי וביולוגי, והוא מונה רק 30 אלף לוחמים, לעומת האיום הסורי שמנה בזמנו מאות אלפי חיילים, אלפי טנקים, ומאות מטוסי קרב, צוללות וספינות, וכיום כבר כמעט ואינו קיים (שלושת הצוללות הסוריות כיום מושבתות).

ב. הסכנה שהייתה קיימת לפני כמה שנים, של הדרדרות למלחמה אזורית במקרה שישראל תתקוף את איראן, שבה ישתתפו עוד מדינות ערביות נגד ישראל, אינה קיימת כיום. כל המדינות בעולם הערבי (למעט סוריה) עשו יד אחת בשנים האחרונות נגד איראן, ובראשן סעודיה ומצרים, בתמיכה שקטה של ירדן ומדינות נוספות. למעשה, כל המדינות בעולם הערבי מעונינות בנפילתה של איראן, ורואות בישראל כח שיכול לסייע בכך, וכן כח שיכול לסייע להן נגד דאעש. המהפכות שהיו בחודשים האחרונים בסודאן ובאלג'יר רק הוסיפו לכיוון החיובי הזה, בחסדי ובנסי ה' (יוזכר, כי במלחמת יום הכיפורים השתתפו גם סודאן, אלגי'ר, לוב, מרוקו, טוניס, וכן סעודיה, כווית, ירדן ועיראק - באמצעות כוחות משלוח).

כיום יש שיתוף פעולה בטחוני, בחלקו חשאי ובחלקו גלוי, עם מדינות המפרץ. נזכיר כי אנשי צבא מאיחוד האמירויות אף ביקרו בבסיס נבטים של חיל האוויר, בו ממוקמת טייסת החמקן הראשונה של החיל, וטייסי קרב של מדינה זו השתתפו בתרגיל בינלאומי ביחד עם טייסי חיל האוויר לפני מספר חודשים.

ג. ועוד והוא העיקר, כיום ניצבת ארה"ב נחושה ותקיפה מול איראן. הסנקציות הכואבות על איראן הביאו אותה לעברי פי פחת, ולכן היא נקטה בצעדים הנואשים בשבועות האחרונים (תקיפת מיכליות וכו'). מהומות והפגנות באיראן הן מחזה שבשגרה, ומשטר הרשע האיראני מרגיש שהוא ניצב בפני סכנה מוחשית לקיומו. נחישותו של טראמפ לעצור את איראן מלהשיג נשק גרעיני היא מוחלטת, וישראל כבר לא לבד במערכה, והיא גם לא בקו החזית מול הצבא האיראני, אלא הצבא האמריקני הוא זה שפרוס מולו, ערוך ומוכן.

הרבי מליובאוויטש שליט"א מלך המשיח דרש מבכירים ישראלים להציג בפני ארה"ב את האיום האיראני כאיום שמופנה כלפי ארה"ב בעצמה, ולכן על ארה"ב בעצמה להתייצב מולו. ברוך ה', שבחסדי ונסי ה', זהו אכן התהליך שאנחנו רואים שמתגשם מול עינינו. ארה"ב כבר נעמדה מול איראן, צוברת יותר ויותר כוחות במפרץ הפרסי, ומהדקת יותר ויותר את הסנקציות, ביחד עם בניית קואליציה בין לאומית (במיוחד עם בריטניה - כמו במלחמת המפרץ מול עיראק). אלו נסים גלויים שמתגשמים מול עינינו.

האם אובמה רצה בכל זה כאשר התנגד לתקיפה? סביר להניח שלא, היות שהוא שאף כל הזמן לפתרון דיפלומטי. אולם, "לב מלכים ורוזנים ביד ה'" - וה' יתברך הנחה אותו להתנגד לתקיפה, וזה היה לטובת עם ישראל, משום שהיא הייתה יכולה להסתיים במלחמה קשה וכואבת ח"ו. נקודה נוספת ראויה לציון - גם אירועי האביב הערבי, והתפרקותן של מדינות ערב, שהיא כמובן לטובת עם ישראל, אירעו בתקופת אובמה. היה זה בשל חולשתו. הוא לא נעמד ולא תמך במשטרים הערבים שהיו קרובים לארה"ב (כמו טוניס ומצרים) ואיפשר להם ליפול, ואז כל העולם הערבי התפורר... גם את זה אובמה לא תיכנן...
הכל בידי ה', אין עוד מלבדו, והכל לטובת עם ישראל.

הרבי שליט"א מלך המשיח ביקש שנפקח את העינים, ונראה איך הכל כבר מוכן לגאולה. הסתכלות נכונה על האירועים מראה לנו כיצד הקב"ה מנהיג את העולם כולו, בחן ובחסד וברחמים, מפיל את הרשעים, ומביא את עם ישראל לגאולה בקרוב ממש, וכפי שהרבי תמיד אומר "מתוך שמחה וטוב לבב"!

מאת: אבישי אפרגון, פרשן לעניני צבא ובטחון, שירת בצה"ל בתפקיד מיוחד, ראש ישיבה


לזירוז הגאולה, שתפו והפיצו הלאה!
להצטרפות לקבוצת הווצאפ: לחץ כאן

להזמנת מצגת (והרצאה) בנושא אירועי התקופה וסימני הגאולה - נא סמסו ל - 054-7281770

נס ל"ג בעומר בקוזומל מקסיקו

נס בשביל: עמי מימון בסיפור מופת אישי

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...