• ב"ה ימות המשיח!
  • י"א ניסן התשפ"ד (19.04.2024) פרשת מצורע

ראש עיריית שדרות בראיון סוער: “נראה לי שאף אחד לא רוצה לנצח את החמאס”

בניגוד לכל כללי ההגיון, למרות אחד עשר ימים של התקפות בלתי פוסקות על ערי ישראל, הממשלה עצרה באמצע הפעולה, ולא הביאה להסרת איום הטרור מרצועת עזה. תושבי ערי הדרום חשים מאוכזבים מהסכם הפסקת האש שהוכרז מול החמאס
ראש עיריית שדרות בראיון סוער: “נראה לי שאף אחד לא רוצה לנצח את החמאס”
ראש עריית שדרות אלון דודי
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

בניגוד לצפיות הציבור, הכריזה ממשלת ישראל על הסכם הפסקת אש, לאחר אחד-עשר ימים של מתקפות טילים מעזה ומהומות נרחבות ביהודה ושומרון.

במערכה הנוכחית בלטה גם השתתפותם של ערבים המתגוררים בערים כמו לוד, חיפה, יפו והפזורה הבדואית לאורך כבישי הדרום, שביצעו פיגועי אבנים, שריפות בתי כנסת ובתים ואף גרמו לפגיעות חמורות בנפש.

רגע לפני כניסת הסכם הפסקת האש לתוקף, יצאה עיריית שדרות בקמפיין "דין שדרות כדין תל אביב" (בתמונה), שהדגיש את היחס השונה בתגובה הישראלית לירי על ערי גוש דן לעומת הירי על ערי וישובי הדרום, כפי שבא לידי ביטוי בפעולות הצבא על יעדי הטרור בעזה.

דרישה להתחייבות

בראיון שנערך עם ראש עיריית שדרות אלון דוידי, לאחר הפסקת האש, הוא ביקר בחריפות את ההחלטה: "אני לא מבין למה עושים הפסקת אש, אין סיבה לעשות הפסקת אש", אמר נחרצות. "ראש הממשלה והצבא קיבלו את הגיבוי מאיתנו, היו הישגים אבל זה לא מה שמשנה את מאזן הדברים כלפי מדינת ישראל. נראה לי שאף אחד לא רוצה לנצח את החמאס".

דוידי ביקר את התנהלות הממשלה ואמר: "ישראל מגבילה את עצמה בתמרון שהוא רק אווירי ורק דרך ירי תותחים, לא משיגים הכרעות, או פגיעה ממשית וגדולה. גם אני אבא לחיילים, אנחנו לא מחפשים בכוח מלחמה אבל תפקיד הממשלה וראש הממשלה למצוא את הנוסחה שתחזיר חיים נורמליים לעוטף עזה לשדרות, ולצערי לערים נוספות שנכנסו למעגל הזה בשוטף".

על האפשרות שהמבצע יביא שקט לדרום אמר: "ודאי שהייתי רוצה שיביא שקט אבל בסוף יש הפסקת אש שהיא ללא תנאים. הייתי מוכן לספוג רקטות כדי שיביאו אולי את החיילים והאזרחים שנמצאים שם. רה"מ הבטיח לנו השבוע מחירון חדש לתקיפות של החמאס והג'יהאד כלפי ישראל, תגיד עשיתי הפסקת אש אבל יש לי ערבויות של האמריקנים והמצרים שבמידה וירו רקטה, בלון, שריפה לכיוון עוטף עזה - יש לכם את כל הגיבוי להיכנס ולעשת מבצע עוד יותר נרחב. אבל לא שמענו את זה. שמענו בשקט שהצבא המליץ".

כשנשאל האם נתניהו טעה בהחלטה לאשר הפסקת אש ענה דוידי: "אני אומר לרה"מ כבר שנים שהמדיניות שלו שהוא חושב שבזה שהוא יעשה שקט במדינת ישראל על חשבון ועל גב תושבי העוטף לא רע רק לתושבים בעוטף עזה אלא לכל ישראל כי אתה נותן לחמאס להתעצם ואתה מקבל את זה אחר כך בלוד, בעכו, בנגב".

הוא הוסיף: "רה"מ צריך להישיר עיניים אלינו, ראשי הרשויות, להגיד את מה שהוא אמר לנו בצורה ברורה, שהוא מתכוון לשנות את המחירון, תתחייב לזה. אנשים היו אומרים, לא יודעים אם יקרה או לא אבל אם רה"מ מתחייב שכל רקטה בלון או שריפה או כל מעשה שהוא טרור כלפי אזרחי מדינת ישראל שבא מכיוון עזה יענה במטר של מבצע לפחות כפי שנעשה בימי מבצע שומר החומות".

דוידי הדגיש שהוא מעוניין בהתחייבות שאם יחודש ירי הרקטות או שיגור הבלונים, ישראל תגיב בעוצמה: "ודאי, אחרת למה עשית את המבצע הזה? איך שהוא אוהב לעשות מסיבות עיתונאים, שיבוא ויגיד את המחירון ולפחות יהיה לנו למה לצפות. דין שדרות כדין תל אביב".

הפסקת האש - מסוכנת

הרבי שליט"א מלך המשיח התייחס לרעיון הפסקת האש, בסוף מלחמת ההתשה (בשנת תש"ל - 1970) ואמר אז בין היתר: "הסיבה שהם רוצים הפסקת אש היא מאוד פשוטה: עד עכשיו, מצרים לא יכלה לשקם את ההריסות ליד תעלת סואץ, וכן לא להכניס לשם נשק, מאחר שישראל הפציצה שם ללא הפסקה. אך כעת, ברגע שתהיה הפסקת אש, שאז הם עוד לפני החתימה ולא מחוייבים לשלום, מיד יתחילו בעבודות השיקום.

"ולגמרי לא מובן: כיצד יכולה ישראל להסכים לכזה דבר, הרי פניהם של הערבים אינם מועדות כלל לשלום! שהרי אילו היו פניהם לשלום, היו חותמים תוך 24 שעות על מסמך שלום, ולשם מה הם זקוקים להפסקת אש?! הרי כל הסיבה שהם רוצים הפסקת אש, זה עבור שיקום ההריסות, ואם כן כל ההרוגים (היו לא תהיה) והכסף – הולכים לריק! שזה בלתי הגיוני לחלוטין!

"הרי הדבר פשוט וברור, שכל "הפסקת אש" הזו, היא הסחת דעת . . ממתינים רק לרגע שבו ישראל תפסיק להפציץ, ואז יוכלו לשלוח את כל הנשק, ולהתחיל לבנות שם".

יהודים נרצחים והמשטרה עומדת מנגד

שלימות הארץ: סקירה על מלחמתו של מלך המשיח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...