• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

הודו תחת מונסון: אלפי ישראלים נעזרו בבתי חב"ד

עונת המונסונים שפקדה את צפון הודו בסערה בימים האחרונים תופסת כותרות ומגלה עניין בקרב ישראלים רבים. בתי חב"ד באזורי הסופה דואגים כל העת לישראליים שנקלעו בין השטפונות לבית חם וליצירת קשר עם הבית בישראל. בניסי ניסים, אפס נפגעים ישראליים
הודו תחת מונסון: אלפי ישראלים נעזרו בבתי חב"ד
נוסעים עוברים בכביש גדוש מים בזמן מונסון, בניו דלהי (צילום: PTI)
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

עונת המונסונים שפקדה את צפון הודו בסערה בימים האחרונים תופסת כותרות ומגלה עניין בקרב ישראלים רבים. הגשמים העזים שלא פסקו במשך קרוב לשבוע הובילו לשטפונות, מפולות והצפות ענק וגרמו לאזרחים ומטיילים רבים להישאר ללא חשמל, ללא קליטה, ורבים אף ללא קורת גג.

בין המקומות העיקרים בהם נתקעו מטיילים ישראלים ללא קליטה ויכולת לתקשר עם קרוביהם נכללים כפרים תיירותיהם רבים כמנאלי, קאסול ועוד, שם עדיין תקועים מטיילים ישראלים בהמתנה לעצירת הממטרים. שליח הרבי מלך המשיח שליט"א למנאלי, הרב חגי מגן, שהה בתחילת הסערה בדלהי הבירה וכעת הוא בדרכו למנאלי. "בשטפונות נהרסו הרבה כבישים ששובשו או נחסמו ויש דרכים שאי אפשר לעבור עם כלי תחבורה. בינתיים יש אצלנו בבית חב"ד מי שדואג לישראלים שנתקעו, שהצלחנו ליצור איתו קשר אחרי שכל הרשת שם קרסה. טלפונים והודעות בוואצאפ מהורים דואגים יש בלי סוף".

IMG_75585 copyהרב חגי מגן, בית חב״ד מנאלי, הימאצ'ל פראדש הודו

תיאור דומה מספר גם מענדי נמירובסקי מבית חב"ד דלהי, לשם הגיעו מטיילים רבים מהאזורים המוצפים שדישדשו דרך ארוכה רגלית בהעדר תחבורה. "התחלנו לקבל טלפונים מהורים שלא מצליחים ליצור קשר עם הילדים שלהם, וידענו שהתחילו המונסונים בצפון. בכל האזורים של מנאלי, קאסול, ספיטי ועוד מהכפרים באזור שם יש שיטפונות מטורפים וגשמים אין סופיים. פשוט טירוף".

"חשוב להדגיש שהכל בסדר"

בבית חב״ד דלהי מיהרו להקים חמ"ל ליצירת הקשר בין המטיילים שנתקעו באזורי הסערה ובו זמנית להרגיע את ההורים שהכל בסדר. "משבע בערב של יום שני הפסיק לרדת גשם, אז זה כבר אומר שהמצב טוב. עדיין בקאסול, מנאלי וכל הכפרים באזור אף אחד לא עונה לא בטלפון לא בוואצפ ולא באינטרנט. אנחנו מקבלים מאות טלפונים והודעות בוואצאפ מהורים מודאגים". בנסיון ליצור קשר עם המטיילים, הצליחו ליצור קשר עם כמה באזור קולו לשם כבר חזרה הקליטה. "חוץ מכל ההורים, כל הרשתות וכל החדשות התחילו איתנו ליצור קשר. חשוב להדגיש שהכל בסדר! כל הישראלים שהצלחנו לדבר איתם אומרים שהכל בסדר וכולם בריאים ושלמים, ברוך השם".

גם במנאלי נותרו ישראלים רבים תחת הסערה ללא קליטת אינטרנט. "עכשיו כבר הצלחנו ליצור קשר עם הפעיל שנשאר בבית חב"ד", אומר הרב חגי מגן, "תודה לא-ל אף אחד מהישראלים לא ניזוק. אנחנו דואגים להעביר להורים את כל המידע המעודכן שאנחנו מקבלים מהשטח. הצלחנו לקבל מידע מקאסול שאין שם נפגעים ב"ה ושהחברה כבר התחילו לצאת מהכפר. הבית חב"ד שם פעיל כרגיל ועוזר לכל מה שצריך".

שההורים יוכלו לישון בשקט

כלל השלוחים בבתי חב"ד בהודו מבקשים להדגישים שוב ושוב שהכל בסדר ואין מה לדאוג. "בהמון אזורים פשוט קרסה הרשת. זה שהילדים לא עונים זה לאו דווקא שקרה להם משהו. עשינו רשימות של כל הישראלים שלא הצליחו עדיין ליצור קשר עם ההורים בארץ וקישרנו בניהם. שוב, כולם בסדר גמור".

WhatsApp Image 2023-07-12 at 16.25.19מניחים תפילין בבית חב״ד ניו דלהי

נכון לעכשיו, הגשמים נחלשו ובמקומות רבים כבר חזרה הקליטה. בתי חב"ד בקאסול, מנאלי ודלהי איתם דיברנו מארחים ישראלים רבים ודואגים להם למקומות לינה חלופיים ואוכל, לפינה חמה בלב וגם לקצת דאגה רוחנית, אחרי הכל - זהו בית חב"ד…

העיתונאי ואיש התקשורת חנוך דאום מצא את עצמו שותף למאמצי האיתור במנאלי בקו הודו-ישראל, ונעזר אף הוא בבית חב"ד. את השתלשלות המאורעות הוא העלה לפוסט שפרסם, בו קרא ללמוד משלוחי הרבי מלך המשיח שליט"א שמהווים דוגמה לאהבת חינם ודאגה לאחר. וכך כתב:

"הואיל וזו תקופה מקוטבת וגם על הנחות תפילין הצלחנו לריב, אני חש חובה נעימה לספר משהו על מסירות הנפש של חב"ד: אתמול צלצל אלי חבר יקר. קולו היה סדוק. בנו שעד לאחרונה עוד לחם בסימטאות ג'נין, נמצא בטיול אחרי צבא במנאלי, והוא מנותק קשר ויש חשש שהוא ניסה להגיע לשדה התעופה בדיוק כשהכבישים שם נסחפו. החרדה הייתה עמוקה. כל הורה מבין כמה זה מבעית: הבן שלך אי שם במקום שעבר אסון טבע, ואיש לא מצליח להשיגו.

IMG-20230712-WA0177חמ"ל העזרה למטיילים בבית חב"ד ניו דלהי

"הדבר הטבעי והראשון שעשינו היה ליצור קשר עם בית חב"ד במנאלי, והתברר שזו הייתה החלטה נכונה מאוד: שליחי חבד במנאלי הקימו חמ"ל מיידי, הם לא רק אירחו אצלם את כל מי שנתקע במונסונים המשוגעים, אלא גם הצליחו לייצר קשר באמצעות שליחים במקומות סמוכים וערכו רשימות מדוייקות של הישראלים שנמצאים במקום ולא מצליחים לדבר עם הבית. הם נתנו מענה לכל הישראלים שילדיהם באיזור, כמובן שלא עניין אותם מי דתי ומי לא, מי תומך ברפורמה ומי מתנגד לשתי מדינות - הם פשוט נכנסו לארוע על מלא ותפקדו כשלוחה קדמית של משרד החוץ. שלחנו להם תמונה של הבן של חברי, הם עשו מאמצים גדולים ובלילה הודיעו, דרך רב בשם קרויזר, שהילד בריא ושלם.

"אני לא יכול לתאר לכם את הרגע הזה שבו יכולתי לצלצל באחת בלילה לחברי ולדווח לו שחב"ד איתרו את הילד. ליל סיוטים אמיתי נחסך לאימו והורים של עשרות ישראלים ויותר טופלו על ידי הצדיקים מחב"ד בדרך דומה. זו תקופה סוערת, אני לא מנסה לומר שלא- אבל אני מאמין בעם שלנו ומשוכנע שרק באהבת חינם ננצח".

WhatsApp Image 2023-07-12 at 21.13.16

מונסונים וגאולה

בכללי, דיבורים על אסונות טבע מעוררים חשש על איבוד השלווה והרוגע בחיי הפרט והכלל, ומומחים בתחזיות מזג האוויר בעולם דואגים להוסיף לכך רבות.

אך במקורותינו - אלו סימנים על התקופה המיוחדת בה אנו נמצאים כיום.

פרק צ"ג בתהילים מתאר מצבי קיצון שיחולו בטבע, בעת התגלותו של אלוקים בעולם. בפרק, המדבר על עת אחרית הימים, מתוארות סופות, סערות והצפות ענק המבטאות את שבח הטבע לבוראו. למשקיף מהצד, נראים אלו נזקי טבע הרסניים. אך פסוקי הפרק מלמדים כי דווקא להיפך - כך משבח הטבע את בוראו על גדלותו.

לפני כשמונים שנה הוציא הרבי השישי של חב"ד - אדמו"ר הריי"צ, גיליון בשם "הקריאה והקדושה" שיצא לאור בשנות הארבעים, שם מופיע ביאור נפלא המלמד כי מאורעות אלו של הטבע מכריזים כי השולט והמושל היחיד עליו הינו הבורא לבדו.

"מקולות מים רבים אדירים משברי ים אדיר במרום ה'": קולות ורעשי המים הרבים שיגרמו ל"אדירים" - אלו ממשלות אומות העולם האדירות - להישבר, מטרתם להביא את האנושות לידי ההכרה המוחלטת במלכותו האדירה של ה', ה"אדיר במרום" האמיתי.

"עדותיך נאמנו מאוד לביתך נאוה קודש ה' לאורך ימים": הפרק מסתיים בתיאור מצב העולם לאחרי שהאנושות כולה תכיר במלכותו של הקב"ה: העולם כולו יודה שנבואות הנביאים אודות הקב"ה וגאולתו לעם ישראל התאמתו בתכלית. בית המקדש ישוב וייבנה, וכל אומות העולם יימשכו לשם כדי לדעת ולהכיר מקרוב את דרכיו האלוקיות של הבורא.

עוד יאמרו אומות העולם - "לביתך נאווה קודש": לביתו של הבורא, בית המקדש, מתאימה ונאה הקדושה. קדושה זו תשוב ותשרה בבית המקדש כבעבר וגם אומות העולם יודו בכך. ללא התממשות ייעודיי נזקי טבע הרסניים אלו, לא יוכלו אומות העולם להגיע להכרה אמיתית בכך ש"עדותיך נאמנו מאוד", ההודאה וההכרה שכל דברי הנביאים התאמתו בתכלית.

מאורעות אסונות טבע ופגעי מזג האוויר מזכירים ומבשרים לנו שוב כי בגאולה ה' יתגלה בעולם הזה וימלוך בו בגלוי, כמו שאומר הכתוב: "והיה ה' למלך על כל הארץ, ביום ההוא" - בגאולה האמיתית והשלימה - "יהיה ה' אחד, ושמו אחד".

מקורות: תהילים פרק צג, פסוק ד-ה. פירוש רש"י על הפרק. גליון "הקריאה והקדושה" תמוז תש"ד. זכריה פרק יד, פסוק ט.

הישארו מעודכנים: קבוצות הוואצאפ "מטיילים בהודו". לחצו כאן להצטרפות

ההתחממות הגלובלית: גלי חום קיצוניים שוטפים את העולם, זה גם מסימני הגאולה

ההשלכות של מות מנהיג איראן

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...