• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

איראן הודיעה: נרכוש מטוסים חדישים מרוסיה

מבחינת ישראל, למרות שזה לא איום קריטי, זה מסבך ומכביד על הצלחה של פעולה אווירית, ולכן בישראל היו מאוד רוצים ששתי העיסקאות הללו - של המטוסים ושל טילי הנ"מ - יתבטלו. אבל הסיכוי של זה קטן, כי רוסיה להוטה לספק לאיראן את המערכות הללו. נקווה שמספר המטוסים יהיה קטן ולא משמעותי
איראן הודיעה: נרכוש מטוסים חדישים מרוסיה
מטוס סוחוי 35 (צילום: Alexey Matevosyan)
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

איראן הודיעה רשמית - נרכוש מטוסי סוחוי 35 מרוסיה.

לאחר שמועות רבות שהיו בחודשים האחרונים - שמועות שנדחו כ"לא רציניות" ע"ל ידי תומכיה של רוסיה - התברר שאכן רוסיה סיכמה על העברתם של מטוסי הקרב החדישים ביותר שיש לה - סוחוי 35 - לאיראן.

[יש אמנם לרוסיה גם סוחוי 57 - חמקן - שהוא יותר חדיש, אבל כידוע הוא אינו מבצעי עדיין, ולכן הוא גם לא משתתף במלחמה באוקראינה, ורוסיה עדיין מנסה להפוך אותו למבצעי באופן מלא, אך התהליך הזה מתעכב וסובל מתקלות רבות].

הדיווח הזה מצטרף לדיווחים על העברת סוללות 400-S מרוסיה לאיראן, ולצערנו זה מראה על מגמה רוסית - לחזק את כוחה הצבאי של איראן - האויבת הגדולה ביותר שלנו.

רוסיה עושה את זה ללא שום התחשבות בישראל, ובכך שאיראן מעשירה אורניום לרמה של מעל 84 אחוז.

רוסיה עושה זאת כתמורה על כך שאיראן מספקת לה מל"טים נגד אוקראינה. אולם, רוסיה הייתה יכולה לתת תמורה לאיראן בתחומים רבים אחרים, וחבל מאוד שהיא נותנת את התמורה בתחום רגיש עבור ישראל - מטוסי קרב חדישים וסוללות נ"מ חדישות, שביחד יכולים להוות מכשול משמעותי נגד תקיפה ישראלית על מתקני הגרעין.

וביחד עם זאת, לא אלמן ישראל. ה' יתברך עזר עוזר ויעזור לישראל, וזה ברור.

מטוסי הסוחוי הללו כבר נמכרו בכמות קטנה למצרים, שרצתה לקנות מהם יותר, אבל בגלל בעיות שהיא גילתה בהם, נמנעה מלהשלים את העיסקה. הבעיה הכי רצינית הייתה שבמהלך ניסויים קרביים שמצרים ערכה למטוסים אלו מול מטוסי רפאל צרפתיים שיש לה, הצליחו המטוסים הצרפתיים לשבש באמצעות לוחמה אלקטרונית את המטוסים הרוסיים ואת טילי האויר-אויר שלהם... ולכן מצרים ביטלה את המשך העיסקה, ורכשה רק 6 מטוסים במקום 48 מטוסים.

גם אלג'יר ביטלה עיסקה שהייתה לה עם רוסיה לרכישת מטוסים כאלו וגם הודו.

כמובן שביטול העיסקאות הללו מעודד, וזה אומר שהאיום של המטוסים הללו על ישראל אינו קריטי.

וביחד עם זאת, אין בכך להוריד מאשמתה של רוסיה, משום שמבחינתה היא אכן מספקת לאיראן את הנשק הכי מתקדם שיש לה כיום! מטוסי הקרב החדישים ביותר סוחוי 35, וסוללות 400-S חדישות (אמנם כבר יש גם 500-S אבל גם הן עדיין לא מבצעיות באופן מלא, כך שמבחינת סוללות נ"מ ה 400-S היא המערכת המבצעית הכי חדשה).

ובוודאי שמבחינת ישראל, למרות שזה לא איום קריטי, זה כן מסבך ומכביד על הצלחה של פעולה אווירית, ולכן בישראל היו מאוד רוצים ששתי העיסקאות הללו - של המטוסים ושל טילי הנ"מ - יתבטלו. אבל הסיכוי של זה קטן, כי רוסיה להוטה לספק לאיראן את המערכות הללו, משום שאיראן עוזרת לה נגד אוקראינה.

נקווה שמספר המטוסים יהיה קטן ולא משמעותי, נעקוב ונדווח בעזהי"ת.

סעודיה לא רוצה להסתמך על ארה"ב

נמיביה: בן 72 ערך ברית מילה במהלך הברית לבנו של השליח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...