• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

פרשנות / סעודיה לא רוצה להסתמך על ארה"ב

החשדנות של סעודיה כלפי איראן תימשך. הם מכירים טוב מאוד את האופי של ההנהגה האיראנית. ולכן, מאחורי הקלעים ימשך גם שיתוף פעולה בטחוני עם ישראל שכבר התחיל. וסעודיה תמשיך להפגין נוכחות צבאית חזקה במפרץ הפרסי ביחד עם ארה"ב, כי לסין אין שם נוכחות
סעודיה לא רוצה להסתמך על ארה"ב
מוחמד בן סלמאן יורש העצר הסעודי
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

סעודיה ואיראן הודיעו על חידוש היחסים ביניהן.

היחסים נותקו לפני 7 שנים, כאשר מפגינים פרצו לשגרירות סעודיה בטהרן, וגם הציתו את הקונסוליה הסעודית במשהד - בעידוד כזה או אחר של המשטר האיראני ומשמרות המהפכה שלא נקפו אצבע.

לפני 3 שנים איראן אף תקפה מתקני נפט סעודיים, בתקיפה מדויקת באמצעות מל"טים.

כעת מתברר, שכבר בערך שנתיים, יש ביניהן מגעים חשאיים, עם כמה וכמה סבבי שיחות, בתיווך סיני, שהביאו כעת להכרזה על חידוש היחסים.

בניגוד לפרסומים בישראל - אין לכך כל קשר לנתניהו או לממשלה הנוכחית, כי כאמור מדובר על מהלך שמתבשל כבר תקופה ארוכה - קרוב לשנתיים!

אז למה זה כן קשור?

זה קשור מאוד לכך שהסעודים כבר לא סומכים על ארה"ב.

הם סומכים כנראה הרבה יותר על סין!

למרות שהם ביקשו כבר הרבה שנים מארה"ב שתנהג בתקיפות מול איראן שרוצה להשיג נשק גרעיני - זה לא קרה. אמנם טראמפ היה תקיף יותר, אבל גם טראמפ לא נקט פעולות צבאיות בשטח, ורק איים. וגם כשאיראן הפילה מל"ט אמריקני חדיש ויקר, וכולם חשבו שטראמפ יגיב צבאית - הוא החליט בסופו של דבר לא להגיב.

קל וחומר שסעודיה לא יכולה לסמוך על ביידן, שמפגין מדיניות חלשה מול איראן, ו"רץ אחריה" כדי שתסכים לחתום על הסכם גרעין חדש.

לולא המלחמה באוקראינה - ארה"ב ואיראן כבר היו חותמות על הסכם כזה - כי זה מה שביידן הוליך אליו. רק בגלל המלחמה באוקראינה, והתמיכה של איראן ברוסיה, ביידן הפסיק את ה"ריצה" לקראת הסכם גרעין חדש.

סעודיה מבחינתה עשתה מה שטוב לה - הסכם תחת חסות סינית (ולא אמריקנית), עם איראן שמאיימת עליה.

אם היה לסעודיה "גב חזק" מארה"ב - היא לא הייתה חותמת על ההסכם הזה. כי מבחינתה איראן השיעית קיצונית היא אויב (סעודיה סונית), ואיראן גם תומכת בחות'ים בתימן שהסבו לסעודיה אבדות כבדות.

להערכתי, סעודיה תבעה מאיראן גם הסדר עם החות'ים, וגם על זה נשמע בקרוב. הבעיה עם הסדר כזה מבחינתנו, שאולי יהיה שלום לסעודיה עם החות'ים, אבל זה יאפשר לחות'ים רגיעה צבאית, התחמשות, והפניה של המאמצים שלהם לעבר ישראל ח"ו.

כל זה, כאמור, הוא כשלון של ארה"ב (ובמיוחד ביידן) - והעובדה שסין היא המתווכת בהסכם, ולא ארה"ב, מראה על מי סעודיה באמת סומכת. אין לכך כל קשר לנתניהו, כי זה כבר מתנהל שנתיים מאחורי הקלעים.

ובכל אופן, להערכתי, החשדנות של סעודיה כלפי איראן תימשך. הם מכירים טוב מאוד את האופי של ההנהגה האיראנית. ולכן, מאחורי הקלעים ימשך גם שיתוף פעולה בטחוני עם ישראל שכבר התחיל. וסעודיה תמשיך להפגין נוכחות צבאית חזקה במפרץ הפרסי ביחד עם ארה"ב, כי לסין אין שם נוכחות, ולכן סעודיה עדיין צריכה את ארה"ב, שהיא גם ספקית הנשק הגדולה ביותר שלה.

האם חלון ההזדמנויות להתקפה באיראן הולך להסגר?

נמיביה: בן 72 ערך ברית מילה במהלך הברית לבנו של השליח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...