• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

פרשנות / האם חלון ההזדמנויות להתקפה באיראן הולך להסגר?

הפרשן אבישי איפרגון מתייחס לטענה כי בקשתה של איראן מרוסיה להצטיידות בסוללות נ"מ חדישות, תגרום לצמצום ההזדמנויות לתקיפה באיראן: "פרשנות שלי: אין בזה ממש! אין ל 400-S שום יכולות שיחייבו את ישראל לתקוף מוקדם יותר! הכל בלון עיתונאי וניפוח של דברים..."
האם חלון ההזדמנויות להתקפה באיראן הולך להסגר?
משגר 5P85SM2-01 ממערכת ההגנה האווירית S-400 (צילום: Vitaly V. Kuzmin)
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

היום התפרסם שאיראן עומדת לרכוש סוללות נ"מ חדישות מדגם 400-S מתוצרת רוסיה.

עוד התפרסם שבגלל היכולות הגבוהות של הסוללות הללו, "חלון התקיפה של ישראל" הצטמצם, ויתכן שהיא תיאלץ לתקוף באיראן מוקדם יותר.

פרשנות שלי: אין בזה ממש!

אין ל 400-S שום יכולות שיחייבו את ישראל לתקוף מוקדם יותר!

הכל בלון עיתונאי וניפוח של דברים...

נזכיר כמה עובדות:

1. ישראל מצוידת בעשרות מטוסי חמקן מדגם 35-F. המטוסים הללו נבנו במיוחד כדי להתמודד עם מערכות ה 300-S וה- 400-S, ויכולות החמקנות שלהם מאפשרות לתקוף את הסוללות הללו ולהשמיד אותן ביעילות ובמהירות. המטוסים הללו גם עוברים שדרוגים תמידיים ע"י היצרנית האמריקנית, ולכן הם מתואמים להתמודדות מול האיומים המתקדמים ביותר.

2. בנוסף ליכולות החמקנות, למטוסים הנ"ל ישנן מערכות לוחמה אלקטרונית בעלות יכולת חסרת תקדים, מה גם שישראל נחשבת מובילה בעולם בתחום הלוחמה האלקטרונית, ולכן למטוסים הללו יש מערכות אמריקניות וגם מערכות ישראליות סופר-מתקדמות לשיבוש וחסימה.  

ברור שמערכות הל"א הישראליות מותקנות על מגוון גדול של פלטפורמות אוויריות, ולא רק על מטוסי החמקן. 

3. המערכות הללו מתלוות ליכולת לחימה בסייבר, שיש לה במפורש יכולת לפגוע במערכי נ"מ. יכולות הסייבר הישראליות והאמריקניות הן ברמה אחרת לגמרי מהיכולת של איראן.

4. ניתן להשמיד את הסוללות הללו גם ע"י מגוון אמצעים נוספים - כמו טילים נגד מערכות קורנות, טילים מדויקים בעלי טווח ארוך מאוד (כמו ה'דלילה' - טווח 300 ק"מ), מל"טי תקיפה מונחים מרחוק, נחילי רחפנים תוקפים בגובה נמוך, פעולות חשאיות וכו'.

ומה שכתבתי הוא רק מה שאפשר לפרסם...

כאמור לעיל, אין לפרסום הנ"ל לגבי ה 400-S משמעות אמיתית. נכון, שכל רכש של מערכת נ"מ, ובוודאי של מערכת מתקדמת כמו ה 400-S, מוסיף למורכבות של הפעולה שבה צה"ל יצטרך לנקוט ומגדיל את הסיכון, אבל זה בוודאי לא גורם שיביא לשינוי והקדמה של התקיפה.

ישראל בשלב זה פועלת במרץ על מנת לגייס את המערכת הבינ"ל על מנת ללחוץ על איראן, כדי שהיא לא תגיע לרמת העשרה של 90 אחוז. רק אם מאמץ זה יכשל, וגם מאמצי השיבוש של ישראל לא יניבו פרי, אזי יעברו בישראל לתכנן ברצינות אפשרות למתקפה צבאית שתעצור את איראן בכח. 

אנחנו עדיין לא שם. ואין מה להיכנס ללחץ מכל זה.

המעצמות כבר מתחילות להפעיל לחץ על איראן, ונבטח בה' יתברך שהלחצים עליה יועילו.

בחודש אדר - נפל המן הרשע - בפרס.

על פי תורתנו הקדושה אותם האורות וההמשכות, והברכות, שהיו בכל חג - חוזרים מדי שנה, ואף מתעצמים משנה לשנה, שהרי "מעלין בקודש ואין מורידין"!

ולכן בוודאי שבקרוב ממש נראה גם את מפלת המן הרשע שבדורנו - פרס (איראן) ושותפיה.

קריסה כלכלית בלבנון: הלירה הלבנונית בצניחה

נמיביה: בן 72 ערך ברית מילה במהלך הברית לבנו של השליח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...