• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ז תמוז התשפ"ד (22.07.2024) פרשת בלק

י"ט כסלו בראשון לציון: מאות משתתפים בערב עם חב"ד

מאות אורחים גדשו את היכל ישיבת חב"ד בראשון לציון, לרגל יום חג הגאולה י"ט כסלו. המשתתפים המכירים את התמלידים מפעילות המבצעים, שמעו על חשיבותו של היום הגדול, כתבו לרבי שליט"א מלך המשיח, וביקשו יחדיו את הגאולה האמיתית והשלימה מתוך שמחה
י"ט כסלו בראשון לציון: מאות משתתפים בערב עם חב"ד
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

פתיחת אירוע 'ערב עם חב"ד' ו'התוועדות חג הגאולה י"ט כסלו' בהיכל ישיבת חב"ד תות"ל ראשון לציון, החלה עם בואם של עשרות יהודים מרחבי העיר ומחוצה לה, הנפגשים עם התמימים מידי יום ביומו במבצע תפילין ובהזדמנויות שונות, כאשר התמימים מקבלים את פניהם בברכת 'חג שמח' לבבית, כשבמקום חיכה להם גם חדר מיוחד לכתיבה לרבי שלט"א מלך המשיח, עשרות יהודים שפכו את ליבם, וביקשו להיוועץ, ולהתברך, מנשיא הדור - מלך המשיח שליט"א, ביום מיוחד זה יום אשר "אור וחיות נפשנו ניתן לנו".

הכנס החל בתפילת ערבית חגיגית כשלאחריה פצחו הקהל בריקודי שמחה לקבלת פני הרבי שליט"א מליובאוויטש משיח צדקנו, ולזירוז הגאולה האמיתית והשלימה, יחד, רקדו התמימים עם עשרות היהודים אשר הגיעו והצביעו ברגלים, לכבודו של בעל הגאולה, למרות (ודווקא בגלל) רוחות המלחמה הנושבות בחוץ ללא הרף.

הקהל הרב נטל את ידיו לסעודת מצווה לרגל חג הגאולה, יום אשר בו הודיע לפני 32 שנה הרבי שליט"א מלך המשיח, אשר נמצאים ב"ימות המשיח בפשטות", ו"צריך רק לפקוח את העיניים ולראות את המציאות האמיתית", כאשר בין היושבים עוברים בחורי הישיבה ומוזגים לכל אחד מהקהל 'לחיים' ממשקה שהתקבל מידו הק' של הרבי שליט"א מלך המשיח במיוחד עבור כנס מיוחד זה.

את שרביט ההנחייה נטל בכישרון רב הרב אביחי רוטשילד (שמשמש כמשגיח בישיבה), כשפתח והסביר באופן נפלא, אודות הקשר בין ראש השנה - א' בתשרי, לבין ראש השנה לחסידות - י"ט בכסלו. כמו בכל כינוס, גם בכינוס זה הוזמן הרבי שליט"א מלך המשיח לכינוס ע"י הת' מנחם מענדל אברמסון, שביקש 'בקשה נפשית' בשם כל הקהל המשתתפים, את הגאולה האמיתית והשלימה תיכף ומיד ממ"ש בהתגלותו המושלמת לעין כל של הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שליט"א, כשמסיים בהכרזת הקודש 'יחי אדונינו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד' וכל הקהל מכריז יחד איתו ומקבל על עצמו ב'עצם ההכרזה' את מלכות של הרבי שליט"א מלך המשיח.

את פרקו של הרבי שליט"א מלך המשיח מתאים למספר שנותיו - קכ"ב - קרא הת' חיים וייצהנדלר. ולאחר כן סיפר הרב אביחי רוטשילד בנקודות קצרות את השתלשלות מאורעות י"ט בכסלו והשתלשלות גילוי תורת החסידות עד לזמננו זה.

לאחר דברי המנחה פצחו הקהל בניגון 'פדה בשלום נפשי', הקהל הגדול ניגן בדביקות מיוחדת ועילאית, על מנת להתחבר גם הם לבעל הגאולה, וגם הם לצאת כל אחד מהגלות הפרטי, וכל אחד ה'פדה בשלום' הפרטי שלו, עד ש'ואני אבטח בך' מתוך ביטחון ואמונה, כאשר מנגינת 'ואני אבטח בך' מתחלפת מיד למילים המבטאים מכל, את הענין של 'ואני אבטח בך', 'מנגינת הביטחון' - יחי אדונינו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד'.

האורות באולם נכבים. על המסך מוקרן מראות קודש מהרבי שליט"א מלך המשיח משנת ה'תשנ"ג כאשר הוא מעודד את קהל החסידים את שירת הנצח: 'יחי אדונינו . . מלך המשיח לעולם ועד''. הקהל המרותק למסך, התרגש לראות את הוידאו הבא, כאשר אביו של גיבור ישראל עמית בן יגאל הי"ד, מספר בהתרגשות כיצד הרבי שליט"א מלך המשיח עוזר לו בכל צומת בחייו, "להתנער מכל האבל והצער זה רק בזכות הרבי המשיח" אומר אביו של עמית. כאשר גם בלווית בנו יחידו שנרצח בידי בני עוולה, הניגון שהתנגן על פיו היה 'יחי אדונינו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד' כך הוא מספר, שדמעות שליש זולגות על לחיו. הודיאו הסתיים, במחיאות כפיים של התרגשות של הקהל שהפנים את המסר החד והברור 'יש רבי בישראל'!

רגע מרגש נרשם באירוע, כשלבמה עולה לדבר הרב יעקב לנצ'נר, מנכ"ל חברת 'ימות המשיח' ור"מ בישיבה, המסביר לקהל בדרכו המיוחדת, כיצד הרבי שליט"א מלך המשיח שופט, יועץ ונביא הדור, חזה את המלחמה בשיחותיו הקדושות לפני 40 שנה בדיוק, ועל דבריו הנוסכים עידוד של נביא הדור על מלחמה זו כשהדברים מלווים גם בסיפור נס מופת על כך שבזכות 'מבצע הנחת תפילין' בבית ספר ניצלו חייו של חייל בנס גמור שכדור פגע פגיעה ישירה היישר בקסדתו, ולא נגרם לו נזק כלל. ניסים נפלאות ומופתים אלו שארעו בזכותו של מלך המשיח, שבשיחת הדבר מלכות של שבוע זה - ש"פ וישב - מעורר שכחלק מביאת משיח צדקנו, צריך וחובה עלינו, לפרסם את הניסים והנפלאות המרחשים לנגד עינינו.

לאחר דבריו המרשימים והמרגשים של הרב לנצ'נר מוזמן לבמה הרב שלום דובער טאלער, שפיע בישיבה קטנה ושליח הרבי שליט"א מלך המשיח באור יהודה, שבסגנונו המיוחד השמור לו, מצליח לרתק את הקהל, שמדבר בלהט על מעלת חג הגאולה י"ט כסלו, והקשר לכל אחד ואחד בחיי היום יום האישיים.

הכינוס נחתם בהתוועדות אל תוך הלילה, עם הרב שמעון ויצהנדלר, ראש הישיבה, ב'המעשה הוא העיקר', אשר מסביר בחיות מיוחדת על המעשה בפועל בהחלטות הטובות שכל אחד צריך לצאת מהתוועדות זו, לצאת כל אחד מהגלות הפרטי שלו, ולהביא לידי פועל את הגאולה הכללית על ידי הגואל הכללי הרבי שליט"א מליובאוויטש.

ביציאה מהאולם, מונחת לכל אחד מהמשתתפים תשורה מרשימה מהכינוס הספר 'נביא מקרבך' וחוברת 'המנהיג'.

הקהל הרב יוצא מהאולם לאחר שהתחזקו בקיום החלטות טובות לכבוד חג הגאולה, ושמעו סיפורים מנביא הדור הרבי שליט"א מלך המשיח ודבריו המעודדים, וכל אחד יצא עם מסר של 'פדה בשלום נפשי' 'הנצחון דדוד מלכא משיחא בגאולה האמיתית והשלימה'.

יחי אדונינו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!

גלריה מצלם אתר הגאולה, הת' ישראל יעקב גלנט.

הרב שמעון ויצהנדלר, ראש הישיבה
הרב שמעון ויצהנדלר, ראש הישיבה
הרב שלום דובער טאלר
הרב שלום דובער טאלר
הרב יעקב לנצ'נר
הרב יעקב לנצ'נר
הרב אביחי רוטשילד
הרב אביחי רוטשילד
תפילת ערבית
תפילת ערבית

רעננה: מאות משתתפים בהתוועדות חג הגאולה בבית חב״ד

לכבוד י"ב תמוז: השליח במולדובה התראיין לרדיו קול ברמה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...