• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

שירגאו על המפה: בית חב״ד באי נפתח לפני שבועיים

הקמת בית חב״ד מאפס אינה משימה פשוטה, בפרט במדינה זרה ורחוקה. הרב מענדל וזוגתו רבקה שפינדלר שיצאו לשליחות באי שירגאו, משתפים סיפור השגחה פרטית במציאת מבנה לבית חב״ד
הרב שפינדלר במבצע שופר באי
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

לפני כשבועיים הגיעו לאי שירגאו שבאיי הפיליפינים זוג השלוחים הרב מענדל ורבקה שפינדלר על מנת לפתוח במקום עוד סניף של הרבי מלך המשיח שליט"א - בדרך לכבוש את העולם לגאולה.

המשימה הראשונה והמשמעותית בדרך לפתיחת המקום היא כמובן - למצוא מבנה מתאים לכך. על ההשגחה הפרטית במציאת המבנה, מספר הרב מענדל:

"מהרגע הראשון שהגענו לפה הייתה לנו מטרה אחת בראש - למצוא מקום לבית חב"ד במיקום מרכזי באי, עם 100% נגישות ונוחות לנו ולמטיילים.

אביא דוגמא קטנה כדי שתבינו קצת את הקושי שכרוך בדבר: מישהו העלה פוסט בפייסבוק על בית ושטח מסויים להשכרה, ומיד יצרנו איתו קשר. הוא אמר שאנחנו יכולים לבוא לראות את הבית. רק הגענו למקום וכבר ראינו שני בחורים שיצאו משם. עוד לא הספקנו להגיע להחלטה, והופס - בעל הבית סימס לנו שהמקום כבר תפוס.

בקיצור, המרכז פה הוא מקום מבוקש מאוד ויקר עוד יותר.

המשכנו לחפש בכל דרך אפשרית. הגענו למצב שבאחד הימים כשנסעתי בטוק טוק (המוניות המקומיות), הנהג שאל אותי האם "אתם אלו שמחפשים פה דירה למרכז יהודי"? אמרתי לו שכן ושאלתי אותו מאיפה הוא יודע. הוא ענה שזו שיחת היום בין המקומיים.

ב"ה הצלחנו למצוא בית באזור קצת יותר רחוק מהמרכז, וסיכמנו עם הבעלים מראש, כדי שלא יקרה שוב מה שקרה בפעמים הקודמות, אבל גם המקום הזה יכול לשמש אותנו רק באופן זמני.

בתחילת שבוע הלכתי למקווה וראיתי רכב חולף. מתוך אינסטינקט ישראלי הושטתי אצבע לטרמפ, ועצרה לי אשה נחמדה.

תוך כדי פטפוט זרקתי לה שאנחנו מחפשים לשכור מקום מרכזי וגדול. היא הסתובבה אלי בהלם ואמרה שהיא בדיוק בדרך לריזורט של חבר שמעמיד את המקום להשכרה לטווח רחוק בגלל שהמקום כבר לא מתפקד. החלפנו פרטים, וכבר באותו יום הלכנו לבדוק את המקום.

מסתבר שהמקום הזה פשוט ישב וחיכה רק לנו!

שטח ענק על החוף, עם מטבח תעשייתי גדול, מקום למסעדה, שלוש קומות, שלוש חדרים גדולים גג עם נוף מדהים וחדר כביסה מרווח. בשתי מילים - גן עדן!

מייד יצרתי קשר עם הבעלים, שאמר שהוא מוכן לעשות לנו מחיר מיוחד בגלל שאנחנו רוצים את כל השטח - 150,000 פזו בחודש (קרוב ל-10,000₪) כולל מים, חשמל ועובדי תחזוקה/נקיון.

מיד התייעצנו עם כמה מביני דבר, ביניהם גם כמה מקומיים, וכולם אמרו פה אחד - זה זה.

השלב הבא, היה לקבל הסכמה וברכה מהמלך המשיח. קיבלנו ברכה מדהימה דרך האגרות קודש על גודל העניין של הקמת בית כנסת ועל כך שההצלחה הראשונה פותחת את הצינור להצלחה גדולה יותר.

מיד סגרנו עם בעל המקום, ובעזרת השם בימים הקרובים נסגור חוזה לשנה הקרובה.

הרבי שליט"א מנהל את העולם!

כאן המקום להודות לכל התומכים והעוזרים להקמת המקום. בעזרת השם הבית חב״ד עתיד להיות הגדול ביותר מבין בתי חב״ד בפיליפינים".