• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

מולדבה: החל שיפוץ והרחבת המקווה ברוב פאר והדר

פריצת דרך משמעותית במולדובה. אחרי שנים ארוכות נוצר צורך בשיפוץ המקווה המקומי. לאור ההתעוררות הגדולה בקרב קהילת הנשים המקומיות, שאף השתתפו השנה במסע אל הרבי שליט"א מלך המשיח בראשות השלוחות, כעת יצא לדרך שיפוץ המקווה
מולדבה: החל שיפוץ והרחבת המקווה ברוב פאר והדר
הרב מנחם מענדל אקסלרוד עם הפועלים בשטח המקווה
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

השבוע ראתה הקהילה היהודית במולדובה פריצת דרך תרתי משמע!

הקרקע נשברה והחלו העבודות לבניית מקוה חדש דמוי ספא בקישינב, מולדובה. הרב זושא אבלסקי, מנהל בית חב"ד מולדובה, שיתף כי "ההשלכות של פרויקט המקווה הזה משפיעות על הליבה של חיי המשפחה כאן בקהילה שלנו, עכשיו ולדורות הבאים. אנחנו מאוד נרגשים שהפרויקט המונומנטלי הזה יוצא לדרך".

פרויקט המקווה בא בעקבות יוזמות חדשות רבות למען נשות ובנות קהילת קישינב, בראשות ארבעת השלוחות המסורות. במאי השנה החלו השלוחות במסע נשים מעורר השראה בקראון הייטס. רבים מהמשתתפים שיתפו כי לאחר ששמעו על הרבי מלך המשיח שליט״א ועל בית משיח 770 במשך שנים כה רבות, היה מרגש ביותר להיכנס ל-770 ולבלות בקרבתו של הרבי מלך המשיח שליט״א.

העובדה שלקהילת יהודי מולדובה יש מקווה נשים משלה במשך 15 השנים האחרונות היא לא דבר מובן מאליו. מולדובה היא אחת המדינות העניות באירופה, והמקווה לעולם לא היה מתאפשר לולא התמיכה והמעורבות הנדיבה של הרב יצחק ושיינדל רייטפורט.

ככל שהקהילה ממשיכה לשגשג ולגדול, הצורך במקווה חדש ומודרני הלך והתגלה. בזכות השפעת השלוחות, יותר ויותר צעירות בקהילה מעוניינות לקבל על עצמן את מצוות טהרת המשפחה, ובוודאי יעשו זאת עם גישה למקווה מודרני ומפואר יותר.

קהילת "חב"ד בפארק" אור יהודה – במסע לקברי צדיקים בצפון

ירושלים: הכנסת ספר תורה למרכז משיח וגאולה

תגובות

  • הרב זלמן הכהן אבעלסקי השליח והרב הראשי למולדובה וב , ט' אלול התשפ"ג, 19:58

    הרב הראשי למולדובה ובירתה קישינב מייסד ומנהל חב״ד ליובאוויטש מולדובה השליח הרב זלמן הכהן אבעלסקי. בנה במסירות נפש מקווה זה. תוך שמציב כספים רבים מכספי הפנסיה שלו לטובת בניית המקווה ליהודי מדינת שליחותו מולדובה

  • המקווה הטהרה אותו בנה השליח הרב זלמן הכהן אבעלסקי , ט' אלול התשפ"ג, 19:57

    מחייה ומקים יהדות מולדובה ובירתה קישינב השליח הרב זלמן הכהן אבעלסקי הרב הראשי למולדובה ובירתה קישינב מייסד ומנהל חב״ד ליובאוויטש מולדובה. במסירות נפש ובמאמץ של אותם ימים קשים וטרופים. בין החלטה להעניק ליהודים עוד לחם כשר. לבין הצורך במקווה טהרה בנה במסירות נפש מקווה טהרה תוך שמשיג תורמים לענין. הסכומים היו גדולים מאוד. והרב זלמן אבעלסקי חסך מפת לחמו וכל כסף הציב למטרת בניית המקווה. גם בזמן סיום המקווה אזל הכסף בצעד אמיץ הציב הרב הראשי למדינה הרב זלמן טובי' הכהן אבעלסקי את מרבית כספי הפנסיה שלו עבור בניית המקווה ליהודי מדינת שליחותו מולדובה.

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...