• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

קהילת "חב"ד בפארק" אור יהודה – במסע לקברי צדיקים בצפון

בערב ראש חודש אלול יצאה קבוצה מחברי קהילת חב"ד בשכונת "בית פארק" בעיר אור יהודה, בראשם השליח הרב לוי יוסף יצחק קראוס, למסע תפילה מיוחד בקברי צדיקים בצפון. לסיפור המלא
קהילת "חב"ד בפארק" אור יהודה – במסע לקברי צדיקים בצפון
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

ערב ראש חודש אלול (יום כיפור קטן) יצאה קבוצה מחברי קהילת חב"ד בשכונת "בית פארק" בעיר אור יהודה, בראשם השליח הרב לוי יוסף יצחק קראוס, למסע תפילה מיוחד בקברי צדיקים בצפון.

המסע נפתח בבית העלמין בצפת, בטבילה (לרבים מהמשתתפים היתה זו הפעם הראשונה) במקווה האר"י הקדוש, שהיתה גם הכנה להתעוררות רוחנית מחודשת בחודש אלול.

המבקרים התעכבו בתפילה על ציון קבריהם של "משפחת בית הרב", שם הזכירו גם עניינים הקשורים אליהם: רבי מנחם מענדל בן אדמו"ר מהר"ש ("לכתחילה אריבער"); אחיו וגיסתו של הרבי מלך המשיח שליט"א (הזכירו את הוראת ובקשת הרבי לעלות לציון אחיו בסמיכות ליום הילולת האב, כ' מנחם אב).

ליד קברי המקובלים והפוסקים התעכבו בהזכרת תורתם, החל מהאריז"ל וכל הסמוכים אליו, בעל ה"לכה דודי" ובעל ה"ידיד נפש", ועד לבעל השולחן ערוך. 

כך גם ליד קבריהם של השייכים לנשיאי החסידות, כולל המזוהים במיוחד עם תנועת חב"ד, כמו רבי לייב בעל היסורים מחסידי אדמו"ר הזקן (שנהג בסדר "יום כיפור קטן" בערב ראש חודש אלול), החסיד רבי זלמן משה היצחקי, ורבים נוספים.

מצפת המשיך המסע למירון, אל ציון רשב"י, שם למדו שיעור חסידות שעסק במעלתו של בעל הזוהר הקדוש, והתפללו מנחה. כמו כן ביקרו בתוך מערת הלל הזקן ותלמידיו, שהונגשה לציבור בתקופה האחרונה.

ממירון נסעו לטבריה, בה התפללו בציון רבי מאיר בעל הנס והתנאים והאמוראים הקבורים באזור, וכמובן – חזרו על הלכות מלך המשיח, שהם שני הפרקים האחרונים בספר משנה תורה, על ציון קברו של המחבר: הרמב"ם.

בסיום המסע נערכה התוועדות חסידותית, בה סיכמו המשתתפים את החוויה המרוממת, ויצאו עם החלטות טובות בחיי היום יום באופן של 'המעשה הוא העיקר'!

אלפים השתתפו בהכנסת ספר התורה של ילדי ישראל

ירושלים: הכנסת ספר תורה למרכז משיח וגאולה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...