• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

"כולם נקבצו באו לך": כינוס לבוגרי ראשון לציון

התרגשות בכנס בוגרי ישיבת תומכי תמימים בראשון לציון. לרגל שנת הקהל, קיבל הכינוס גוון מיוחד. האירוע נערך ביום היארצייט של המשפיע הרב לוי יצחק גינזבורג. לצד דברי רבני הישיבה, נהנו הבוגרים ממפגש חברים מעצים ומלכד. רשמים וגלריה
"כולם נקבצו באו לך": כינוס לבוגרי ראשון לציון
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

התאריך ט"ז תמוז הפך כבר לשם דבר בקרב בוגרי ישיבת תומכי תמימים ראשל"צ, יום היארצייט של המשפיע הבלתי נשכח הגה"ח ר' חיים לוי יצחק ע"ה גינזבורג.

ביום זה מתממשת הוראת והדרכת כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א 'לעמוד בקשר תמידי עם בוגרי המוסד החינוכי'. לצורך מימוש הוראה נפלאה זו אף הוקם לו 'ועד הבוגרים' שבין פעולותיו הינו כינוס בוגרים.

השנה לקראת שנת הקהל הוחלט כי הכנס יקבל גוון עוצמתי בכמות ואיכות.

בשש בערב כבר החלו ראשוני הבוגרים להגיע ממרחקים לזאל החדש ברחוב טיבוביץ ואת פניהם קיבלו רבני הישיבה ונציגי 'ועד הבוגרים'.

לאחר אהבת רעים מיוחדת של ידידים קרובים שנפרדו ונפגשו שוב הקהל מתיישב לסדר ניגונים ייחודי. על המסכים נראית דמותו של המשפיע הרב גינזבורג מתוך הקלטות ישנות בישיבה - המנגן בדביקות  את הניגונים עליהם גדלו התמימים בהתוועדויותיו. לאחר כל ניגון ועד המנגנים של הישיבה התמימים שניאור זלמן שי' וועג ומנחם מענדל שי' ליפסקר החלו ללוות בכלי נגינה את הבעל מנגן הנודע הרה"ח ר' מנחם מענדל שי' עמאר שהגיע במיוחד לאירוע אומנותי זה. למעלה משעה נמשכו אותם ניגוני נשמה שהוציאו את הבוגרים מחיזו דהאי עלמא ובבת אחת החזירו אותם לשנות האור בישיבה.

התוכנית נפתחת בסעודה חגיגית מושקעת ממטבח הישיבה ואת הנחיית הכנס נוטל הרה"ח ר' לוי שי' דורון מ'ועד הבוגרים' אשר ביד רמה מנווט את הכנס בחכמה ובנעימות.

ראשון הדוברים בוגר הישיבה המכהן כיום כמשגיח-ראשי בישיבה קטנה הרה"ח ר' מנחם מענדל שי' פרידמן המציב את דמותו של התמים שגדל על ברכי המשפיעים בישיבה מתוך התקשרות נאמנה לכ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בלי ויתור כהוא זה על עבודת התפילה ועיון התורה.

לאחריו מוזמן הרה"ח ר' יעקב שי' לנצנר המכהן כיום כמשיב בישיבה והיה אחד ממושפעיו של הרב גינזבורג. הוא שם בראש דבריו את הרעיון המרכזי של התקשרות בלי פשרות ובעיקר מתוך אהבת רעים בלתי רגילה ועד לויתור בכל פרט ופרט.

בשלב זה מגיע רגע מרכזי במטרת הכנס הנקרא בקוד פנים ישיבתי: 'שליחות מהפגישה הראשונה' וזאת על שם התוועדויותיו הרבות של הרב גינזבורג שדרש ללא הרף כי כבר בפגישת השידוך הראשונה על התמים להציב כי הבית ייבנה ב'שליחות'. בהשקעה בלתי רגילה הוקרן לו סרט שהופק במיוחד לאירוע ובו כעשרה בוגרים המכהנים במקומות מרכזיים בשליחות כשהם מספרים על הכוחות, על המטלות ועל המנוע שהם קיבלו בישיבה לצאת לשליחות.

הסרט מעביר התרגשות עצומה בקרב הבוגרים ולאחריו מוזמן לדוכן ראש הישיבה הרה"ח ר' שמעון שי' ויצהנדלר המלווה את הישיבה מרגע היווסדה מחדש. הרב ויצהנדלר לא מצליח לדבר מרוב התרגשות על דמותו של הרב גינזבורג "רק כיום כשאנו בוגרים אנו מסוגלים להבין מעט את 'הני הרפתקא' שעבר הרב גינזבורג בחייו הפרטיים על כל המשתמע ובכל זאת כאשר היה נכנס לזאל נהירו עילאה היתה שפוכה על פניו ואותה היה מקרין ללא הרף. אין מצב שאנו כבעלי משפחה לא לוקחים משהו ממסירות נפשו, מהתמדתו, מהמבצעים שהיה מסור אליהם, מהפצת בשורת הגאולה בכל פרט ובכל ענין. הרב גינזבורג היה יהודי שחינך להיות 'ללא כל ציור כלל' ואת זה לוקחים הביתה".

אחריו עולה המשפיע הרה"ח חיים משה שי' אלפרוביץ שבמילים לבביות מחמם את ליבם של הבוגרים בכדי שיהיו מחוברים לישיבה בגשם ורוח.

הדובר הבא הרה"ח ר' אלתר בן ציון שי' פרישמן משפיע שיעור ב' המעלה על נס את דמותו של המשפיע הבלתי נשכח הרב גינזבורג: "אחד הנקודות שאפיינו את ההתוועדויות כמו גם את נאומיו בכינוסים היתה הפשטות. מצד אחד ידעת שעומד מולך אדם שתורת החסידות לעומקה ורוחבה גלויים בפניו וכל מי שרק תואם מ'פניני התניא' רואה זאת, אולם תמיד היה שם דגש על ה'מעשה בפועל' ולהוכיח את פשוטם של דברים ודווקא בגלל כך תורתו והכוונת דרכו חלחלו ברבים. זהו המסר אלינו: יושבים עם הילדים בשולחן שבת, מתוועדים עם מקורבים המסר ה'פשוט' אמור להיות הקודם והראשוני והסופי – יש רבי! יש משיח! המשיח נמצא עמנו כפשוטו וצריך להתקשר אליו בפועל. יש תורת החסידות ויש מנהגיה ומוכרחים בפועל ממש לקיימם. כך מקרבים, כך מקשרים וכך משפיעים"

המנכ"ל הרה"ח ר' אלירן שי' שלום מפתיע את קהל הבוגרים ועורך להם סיור מיוחד במקוה המפואר.

האווירה מתחממת ואת סיום המעמד הרישמי חותם אחד הבוגרים מהמחזור הראשון של הישיבה - השליח הרה"ח ר' משה חי שי' שמעון המשלים את דמותו של הרב גינזבורג וכיצד אנו מוכרחים לקחת את דמותו לחיים היום יום.

תם לו החלק הרישמי והרגע הגדול של ההתוועדות מגיע. עשרות בוגרים צמאים לרגע הזה. עד לשעות הקטנות שוכחים כולם את חיי היום יום וחוזרים לזאל עם התוועדות של הרב ויצהנדלר התובע ללא הרף "כל בית תומכי תמימים, כל מרפסת מבשרת את בשורת הגאולה, כל ספר בבית שימושי הן בעיונא והן בעומק של חסידות ובמיוחד ה'דבר מלכות' עם פיענוחים".

תם אך לא נשלם. בפאתי הזאל עד השעות הקטנות של הלילה ממשיכים רבני הישיבה להתוועדויות אישיות. החלטות טובות נשפכות כמים והבוגרים פה אחד מעידים: חזרנו לעצם הנשמה שלנו – הישיבה והחינוך שבה – להתקשרות אחת ויחידה לכ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א.

הנהלת הישיבה מבקשת להודות לכל אותם בוגרים נפלאים שתרמו את כל הוצאות האירוע המרגש מהונם ומליבם. יהי ה' עמם.

'ערב עם חב"ד' ייחודי בתות"ל ראשון לציון

ירושלים: הכנסת ספר תורה למרכז משיח וגאולה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...