• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ז תמוז התשפ"ד (22.07.2024) פרשת בלק

תלמידי הישיבה מראשל"צ הפגינו בקיאות רבה

בבחינה שנערכה לאחרונה במעונו של הרב גמליאל רבינוביץ, הפליאו תלמידי הישיבה גדולה בראשון לציון בקיאות רבה במסכת הנלמדת, תוך שילוב דברי המפרשים הנלמדים במסגרת הלימודית
תלמידי הישיבה מראשל"צ הפגינו בקיאות רבה
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

מן המפורסמות היא שיטת לימוד העיון המיוחדת ומייחדת את ישיבת תומכי תמימים ראשון לציון כאשר את הלימוד היום-יומי מלווה יצירה עמקנית שנערכת בידי ראש הישיבה הרב שמעון ויצהנדלר ובה כל המפרשים על הסוגיה הופכים למיקשה אחת.

דגש מיוחד מושם ע"י הרב ויצהנדלר לשלב בעומק כל סוגיה את משנתו של הרבי מלך המשיח שליט"א וזאת לאחר עיון בעשרות אלפי עמודים מתורתו הקדושה ולהוכיח כיצד דבריו הק' מהווים כמעט בכל סוגיה ליסוד.

בזמן חורף הנוכחי פותחה בישיבה שיטת שינון עמקנית הנקראת 'תורה דיליה' והיא מאפשרת מידי יום לכל אחד מהתמימים לצלול בנבכי הסוגיות בדרך התואמת לרמתו. ששת הרמי"ם האמונים על לימוד העיונא בישיבה מקפידים מידי יום לדלג בין החברותות ולהתאים את העיונא המרוכזות בחוברות בכדי שכולם יוכלו לנגוע בעומק הסוגיות.

על פי בקשותיו הידועות של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א מידי סיום נושא נערכת לתמימים מבחן עומק עם אישיות רבנית בכירה.

הפעם הזו נבחר לשם כך גאון נדיר מו"צ ברחובות ומחבר ספרים עמוקים בכל מקצועות התורה ה"ה הגאון הרב גמליאל רבינוביץ, המכהן בעצמו כר"מ ור"י של ישיבה.

"לא האמנתי שבדור שלנו ובפרט תמימים האמונים על לימוד החסידות על קירוב רחוקים ועל עבודת השם שיגיעו לרמת הבנה מדוייקת כזו בלימוד הסוגיות החמורות שבמסכת גיטין", התבטא הרב רבינוביץ לאחר שעה וחצי של מבחן קפדני.

את המבחנים מלווה הר"מ בעיונא של שיעור א', הרב חיים טל שבמרוצת כל השנה משקיע להעמיד את שיטת הלימוד הנכונה של התמימים בשנת הכניסה לישיבה.

בפעם הקודמת התמימים נבחנו אצל הגאון הנודע הרב נחשוני שליט"א מראשון לציון והפעם הזו שוב הוכיחה כי שיטת הלימוד הייחודית נושאת פירות להעמיד דור של חיילים אמיתיים – חסידים, יראי שמים ולמדני אמת שיביאו בפועל ממש את הגאולה האמיתית והשלימה, לנחת רוח כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א.

צילום: מענדי קורנט.

בית הכנסת של השליח קורא לעזרה

לכבוד י"ב תמוז: השליח במולדובה התראיין לרדיו קול ברמה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...