• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

"זמן קיץ" נחתם בהצלחה בתות"ל ראשון לציון

הכל הולך אחר החיתום: שבוע לימוד ייחודי ומרענן חתם את 'זמן קיץ' בישיבת תות"ל ראשון לציון. במקביל לחומר לימודי והפקת חוברות לימוד יצאו התמימים לשני שיעורים עיוניים מעשיים במקוואות ההולכים ונבנים בעיר. בכינוס שנערך, זכו כשלושים תמימים בפרס על שינון בעל פה כל מסכת שבת
"זמן קיץ" נחתם בהצלחה בתות"ל ראשון לציון
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

שיחותיו הקבועות של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א על 'סיומי שנה' שתכליתם היא עליה והתקדמות לשלב חשוב יותר, באו לידי ביטוי מוחשי בשבוע האחרון של זמן הלימודים, בישיבת 'תומכי תמימים' ראשון לציון.

שבוע זה התאפיין בלימוד חומר לימודים חדש השייך בעקיפין לסוגיה במסכת שבת – והוא עניני מקואות בכלל ו'בור על גבי בור' בפרט. כבר שבועות מספר לפני כן הכינו את מערך הלימודים בקובץ עיוני סביב מקוואות מהש"ס, הפוסקים, וכמובן בתורת רבותינו נשיאנו, כאשר ארבעה שיעורי עיון מעמיקים נערכו על ידי הרמי"ם בישיבה.

אינה דומה שמיעה לראיה, ושני שיעורים נערכו תוך כדי סיור לימודי במקוואות ייחודים בעיר ראשון לציון: לאחר לימוד עיקרי הדברים בין כותלי הישיבה, נגשו התמימים עם הרב אלחנן רקובר ר"מ שיעור ג' לשיעור מוחשי במקוואות ההולכים ונבנים בבנין 770 המפואר אצל הרב אליהו סגל שליח כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בשכונת נעורים, שם קיבלו התמימים הסברים מפורטים לאור הנלמד במהלך השבוע.

תלמידי חכמים אין להם מנוחה, ולמחרת נערך שיעור נוסף והפעם במקוה ההולך ונבנה בבנין הישיבה החדש, שיעור זה נמסר בטוב טעם ע"י ראש הישיבה הרב שמעון ויצהנדלר, ולאור כך השיטות ב'השקה' ו'זריעה' הפכו למטבעות לשון ברורות ונתנו רעננות וחיות מחודשת בשבוע האחרון של שנת הלימודים.

גם התמימים בעצמם הכינו תוכנית לימודים בעניני בית הבחירה כאשר בחירי התמימים מכינים שיעורים עיוניים מעמיקים, ומידי יום הזאל עטה ארשת 'בית המקדש', שלוו בתרשימים ועזרי לימוד מקצועיים.

אולם דומה כי השיא היה דווקא במסיבת הסיום בצהרי יום חמישי האחרון, בה העלו על נס את העובדה המרנינה שבמהלך השנה החולפת כשלשים תמימים נבחנו בעל פה על רובה ככולה של מסכת שבת! בזה אחר זה הם עלו לדוכן וקיבלו מלגה יקרה עבור יגיעתם, כאשר אחד מבחירי התמימים העולה לקבוצה, הת' מנחם מענדל כהן, ערך סיום על מסכת שבת עם הדרן עמוק ורחב מכ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א.

התמימים חשו כי השבוע האחרון של השנה נתן ביטוי הולם למהלך השנה כולה, מתוך יציאה מכל המגבלות והתנהגות בדביקות לפי הוראות רבותינו נשיאנו, ובאוירה זו יצאו לפעילות העניפה בימי 'בין הזמנים' עם ילדי ישראל ברחבי ארץ הקודש, לנחת הרבי שליט"א מלך המשיח.

בכפר חב"ד זכרו את השליח האהוב מפלורידה

ירושלים: הכנסת ספר תורה למרכז משיח וגאולה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...