• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

ראשון לציון: יציקת בור למקווה החדש

בסמוך ליום הילולת האדמו"ר הרש"ב התקיימה היציקה למקווה החדש שנבנה בבנין אליו עוברת הישיבה בקרוב. המקווה נבנה על פי הנחיות הרבנים בצורה המהודרת ביותר. כעת נערכים לשלב החיפויים והשלמת הבניה עד להופעת מי הגשמים
ראשון לציון: יציקת בור למקווה החדש
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

רק ביום ד' ניסן האחרון, בסמיכות ליום ההילולא של כ"ק אדמו"ר מוהרש"ב, החלה היציקה הראשונית של המקווה המהודר, בור על גבי בור, ההולך ונבנה בתומכי תמימים ראשון לציון ועוד לפני סיום החודש, הנהלת הישיבה מציגה את השלד המהודר.

"מה שאירע כאן הוא אחד מתוך שרשרת ניסים המלווים בברכותיו של הרבי מלך המשיח שליט"א, אומרים בהנהלת הישיבה.

כל מקווה שנבנית דרוש זמן רב להכנת בורות הטבילה, חיפוי הריצפה וכו', מה גם שכל פרט עומד במבחם הלכתי קפדני. המקווה הנוכחית שנבנית מלכתחילה במטרה לעמוד בכל כללי ההקפדה ההלכתיים ובמיוחד שתתאים במדוייק למקוה של כ"ק אדמו"ר מוהרש"ב על כל דקדוקי השיטות וכאן הכל נעשה במהירות ובסייעתא דשמייא בלתי רגילה. 

למעשה, למרות שהמקוה מלכתחילה מיועדת לתמימים, היו שאמרו כי לא צריך מלכתחילה להכניס בה את כל דקדוקי ההלכה ומנהגי רבותינו נשיאנו, אולם תשובות ברורות מכ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בזה אחר זה, הביאו את ההנהלה להעמיד את המקוה בתקן הכי גבוה.

בין ההקפדות היחודיות ניתן לשים לב לאוצר מי הגשמים המכיל בתוכו כמות גדולה ביותר וביותר כרצון הרבי הרש"ב. האוצר והמקווה בו טובלים הם אחד למול השני בדקדוק רב, באותו הגודל, כטובל בהאוצר עצמו ומי העיר 'נזרעים' בצורה מדוייקת היישר לאוצר מבלי לגרוע מאומה במי האוצר.

ראש הישיבה הרב שמעון ויצהנדלר שבעצמו כתב קונטרס מיוחד בפירוט רב על שיטת כ"ק אדמו"ר מוהרש"ב עם ביאורי כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח פנה לגה"ח ר' אליהו שי' לנדא בנו של הגה"ח ר' יעקב ע"ה לנדא שהיה בעצמו שותף בבניית המקוה של כ"ק אדמו"ר מוהרש"ב ברוסטוב וביקש שהוא יהיה הרב שיפקח על המקוה המיוחדת הלזו. מעבר לדיונים הרבים במשך כל תקופת בניית המקוה, הגיע בשבוע האחרון לפקח ישירות על הכשרת המקוה לקראת בניית המרזבים המיוחדים שיביאו את מי הגשמים לאוצר. במשך שעות ארוכות תחת השמש הקופחות ליבן את הדרך הנכונה להביא להכשרת מקוה ייחודית זו לתמימים.

בהנהלת הישיבה עומלים ללא לאות להביא להשלמת חיפוי המקוה והשלמת האינסטלציה והחשמל בכדי להכשיר את המקוה לשימוש מיד עם הופעת מי הגשמים.

קרית גת: חודש ניסן עמוס פעילות

ירושלים: הכנסת ספר תורה למרכז משיח וגאולה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...