• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

היסטורי: בניין הפנימייה 749 משנה את פניו בשיפוצים מקיפים

אף אחד לא האמין, אבל הנה זה קורה. בניין 749, הפנימייה המיתולוגית של תלמידי 'תומכי תמימים' המרכזית ב 770, משנה את פניו בשיפוץ נרחב, לקראת התאמתו מחדש לכללים הנדרשים בחוק לבניין פנימייה. השיפוץ ההיסטורי, שייזכר לדורות, מורגש בכל סנטימטר ברצפה, בקירות ובתקרה • הצלם שמוליק רייניץ מגיש גלריה מהשיפוצים היסודיים
היסטורי: בניין הפנימייה 749 משנה את פניו בשיפוצים מקיפים
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

רשת ישיבות 'תומכי תמימים' היא רשת הישיבות החב"דיות בעולם כולו, שהוקמה על-ידי הרבי הרש"ב נ"ע, לפני למעלה מ 120 שנה. במהלך השנים התפתחה הרשת למימדים עצומים, כשהיא מכילה כיום עשרות רבות של ישיבות 'תומכי תמימים' ברחבי העולם כולו.

במהלך כל השנים הללו, הייתה כל העת ישיבה אחת, שנקראה בשם 'תומכי תמימים המרכזית', ממנה יצאו הוראות ועצות לכל הסניפים ברחבי העולם. בתחילה הייתה הישיבה המרכזית באירופה, ובתחילת מלחמת העולם הראשונה, נעקרה, יחד עם הרבי הקודם, לניו-יורק.

הישיבה, שנפתחה על אדמת ארצות-הברית עם בקושי מנין בחורים, הלכה וגדלה משנה לשנה, והתווספו בה עשרות, ואחר-כך מאות בחורים.

עם הגידול במספר התלמידים, נוצר הצורך בבניין פנימייה גדול ומרווח שישמש את הבחורים לשינה ואוכל. בעקבות כך, קנתה הנהלת הישיבה את בניין מספר 749 בשדירת איסטרן פארקווי (Eastern Parkway), בניין גדול ומרווח בעל 4 קומות, שלאחר שיפוץ נרחב הפך לפנימייה המיתולוגית של הישיבה.

עם השנים, קנתה הישיבה בניין נוסף, שהפך למבנה העיקרי של הישיבה, ושימש בעיקר את תלמידי שנת ה'קבוצה' - התלמידים הישראלים הבאים לחוות שנה תמימה במחיצת הרבי שליט"א מלך המשיח, כשבניין 749 משמש כפנימייה לתלמידים הבוגרים, שנשארו ללמוד בישיבה שנה נוספת, לעיתים אף יותר.

בחלוף הזמן, הוזנח בניין 749, ובעקבות ריענון והשתנות החוקים, הפך מצבו ללא-חוקי לשמש כבניין פנימייה. במהלך השנים אף קיבל הבניין קנסות עצומים על אי תשלום מים וחשמל, והמצב רק הלך והידרדר ככדור שלג שאין איש שיעצור, עד שעיריית ניו-יורק החליטה להעמיד את הבניין למכירה.

'איגוד תלמידי הקבוצה', שהוקם לפני כ- 4 שנים על מנת לסייע בכל הצרכים - הגשמיים והרוחניים - של הבחורים, החליט להרים את הכפפה, ולהציל את הבניין. לאחר הפעלת אינספור קשרים בעיריית ניו-יורק, גיוס מספר עסקנים וסיכום מראש עם מספר גבירים תושבי השכונה, יצאו ה'איגוד' בקמפיין התרמה היסטורי, בו התרימו למעלה מ 2 וחצי מיליון דולר (!), וקנו בהצלחה את הבניין. לפני כחודש, הפתיעו עוד בהנהלת ה'איגוד', והודיעו כי רכשו כעת גם את הבניין הסמוך, 755, שיהפוך גם הוא לפנימייה, ויחד יהוו הבניינים אימפריה של ממש.

מיד עם תום קמפיין ההתרמה הגדול, שנערך בחודש אלול האחרון, החלו העבודות הנרחבות לשיפוץ הבניין ולחידושו, במטרה לאכלס במהירות האפשרית את תלמידי התמימים במקום הנוח ביותר, כיאה לבניו של הרבי שליט"א מלך המשיח.

גם השיפוצים, כמובן, היו כרוכים באסטרטגיה גדולה והפעלת לחצים, אך הדחף של הנהלת ה'איגוד' לקידום המהלכים הניבו את התוצאות הניכרות לעין בימים אלו, כאשר המבנה כולו הופך את עורו מיום ליום לקידום חידוש המבנה כולו.

לפני כחודשיים התרוקנה הקומה הראשונה והשנייה מתלמידי התמימים הדרים - במטרה להתחיל את השיפוצים, כאשר במקביל דאגו בהנהלת ה'איגוד' לדירות זמניות - נוחות ומאובזרות - עבור התלמידים למשך חודשים אלו, עד תום המלאכה.

העוברים ושבים נדהמים לראות את תאוצת העבודה, כאשר חזית הבניין חודשה לפני מספר שבועות, ובהצצה רגעית אל קלחת העבודות הפנימיות ניכרת בעין ההשקעה והחשיבה על חידוש המבנה על שלל פרטיו, הן בחדרי השינה, הן בתאי השירותים והמקלחות, והן בחידוש הרצפות והחלפת הקירות.

אלפי אנשים במשך עשרות שנים, דימו בעיניהם את הרגעים הללו כחלום דמיוני. המחשבה על חידוש המבנה המיושן הייתה רחוקה כמטחווי קשת. אך כעת כולם חוזים בחלום שהפך, הופך ויהפוך למציאות בשטח.

זה המקום להודות שוב ושוב לאלפי התורמים והידידים, שהביעו את דאגתם למען תלמידי הישיבה, בניו של הרבי שליט"א מלך המשיח, כאשר ללא ספק מהווה זה נחת רוח עצום לאבי התמימים, ויחיש את התגלותו השלימה, תיכף ומיד ממש.

120 הנחות תפילין: הסיפור של בית חב"ד בארושה

ירושלים: הכנסת ספר תורה למרכז משיח וגאולה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...