• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

120 הנחות תפילין: הסיפור של בית חב"ד בארושה

באיזה מבצע יוצא שליח חב"ד כדי לגרום ליהודי אחד להניח תפילין • מה עושים כשאשתך נדבקה בקרונה במדינת עולם שלישי • המתנה המושלמת לקראת היום הולדת של הרבי שליט"א מלך המשיח
120 הנחות תפילין: הסיפור של בית חב"ד בארושה 120 הנחות תפילין: הסיפור של בית חב"ד בארושה
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

דומה כי אין חסיד חב״ד שאינו חש איזו הזזה פנימית בקשר עם היום המיוחד אליו אנו מתקרבים - יא ניסן - יום הולדתו ה120 של הרבי שליט"א מלך המשיח.

פעילויות ושיעורי תורה רבים נזקפים כמתנת יום הולדת מכובדת, כשהקו השווה בין כולם - 120 - הכל מתקשר למספר השלימות הזה.

כך גם הרב משיח קופציק שליח הרבי שליט"א מלך המשיח. לארושה שבטנזניה - אפריקה, החליט לצאת במבצע הנחת תפילין ל120 יהודים ברחבי טנזניה ביניהם תושבים ומטיילים רבים.

בעיר שלנו גר יהודי ישראלי, כבר כשנה. היה לי מאוד חשוב להניח איתו תפילין כל יום.

חשבתי על רעיון, באיזה תירוץ אני אגיע אליו כל יום, בלי שירגיש 'חפירה''…

האמת שלא האמנתי כמה המבצע הזה יצליח! 

הגיעו לבית חב''ד אנשים, שלא הניחו אף פעם תפילין, ואני אומר להם "תשמעו אני חייב להניח לכם כי יש לי יעד וחייב להגיע אליו" (כן ממש כמו בצ'רידי....)

והם נענים לבקשתי!

ממש כמו כדור שלג התגלגל המבצע. אבל למה לנקוט מילה של קרירות? כמו כדור אש של קדושה, נדבקו אחד אחרי השני בלהט להניח תפילין להתקשר לבוראם.

המבצע התגלגל ממש כמו כדור שלג. בעצם, למה לנקוט במושג של קרירות?! המבצע התגלגל כמו כדור של אש. היהודים 'נדלקו' בלהט הקדושה של הנחת תפילין, של התקשרות לבורא העולם

עד שמעגל הקדושה הסוחף הגיע לישראלי שגר פה, ובעצם בגללו התחיל המבצע. הוא עצמו התחיל להגיע פעמיים בשבוע לשיעור חסידות עמוק.. לא האמנתי עד כמה! שיעורים במאמר באתי לגני וענייני גאולה ומשיח, דבר מלכות אודות מעלת נשי ובנות ישראל וכו'.

עד כדי כך היתה הצלחה, שהיו חבר'ה, שהניחו תפילין גם בהמשך הטיול, רק כדי לעזור לי להגיע ליעד!

מאיפה היה להם תפילין? הם השאילו מחבר שנחשב דתי, אבל גם גם הוא לא ממש היה מניח כל יום בעצמו... 

כך יצא שקבוצה של כמה חברה הניחו תפילין כל יום, כשהם מצטלמים עם סימוני מספר עם אצבעות, להראות לי, שזוקפים לזכותי עוד מספר ''הנחות תפילין''.

אבל כמו בכל מקום בעולם, הסיטרא אחרא ["הצד האחר", בארמית. כינוי לדברים לא טובים, שנמצאים בצד ההפוך מקדושה] מנסה להדביק גם כן, הקורונה הגיעה גם אלינו ואשתי חלתה בקורונה. היא קבלה את המחלה די קשה.

היה לילה אחד שהיא פשוט התקשתה לנשום, ולך תדע איזה רפואה יש פה בטנזניה, היה לא פשוט בכלל.

למחרת הסתובבתי בעיר, מבית מרקחת למישנהו, עד שבחסדי ה' הצלחתי למצוא בבית מרקחת אחד ולקנות בלון חמצן.

לא זול בכלל, אבל העיקר שמצאנו! עברנו ב״ה את הקורונה בשלום ונאלצנו להעביר כמעט שבועיים ללא מטיילים, בגלל הבידוד.

זו אחת הסיבות שעדיין לא הצלחתי להגיע ליעד של 120 הנחות תפילין, ואנחנו כרגע ב60. מתקדמים במרץ ומקווים להגיע ליעד ב"ה בקרוב. 

אין ספק שהיעד האמיתי שלי צריך להיות:

משיח חייב להגיע!.

השבוע זכינו להתוועדות פסגה עם יהודי ארושה לכבוד ט"ו בשבט, היה מיוחד מאוד. כל אחד קיבל סיכום מהשיחה הידועה של הרבי שליט"א מלך המשיח על מהות אחד משבעת המינים ובמהלך סדר הברכות הקריא אותה. כך נוצרה פה התוועדות עם המסרים של היום הזה, וברוך השם, לאט לאט ממפגש למפגש נוצרת כאן אווירה קהילתית שלא היתה קודם.

״עד לרגע כתיבת שורות אלה״ מסיים הרב קופציק. ״עוד לא שומע פעמי משיח, אבל איננו דואגים. תיכף תבוא הגאולה האמיתית והשלימה, ונבוא לארץ הקודש עם ענני שמיא״.

למרות התאונה: המשפיע הגיע להתוועדות

ירושלים: הכנסת ספר תורה למרכז משיח וגאולה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...