• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"א אב התשפ"ד (25.08.2024) פרשת עקב

פרשנות / האינטרס של חיזבאללה, איראן וארה"ב: להגיע להסכם

בפעם התשיעית בשנה האחרונה נחת בישראל מזכיר ארצות הברית, במטרה להגביר את הלחץ להגיע להסכם מול החמאס. זהו האינטרס הבולט ביותר של שונאי ישראל בדרך לסימון ניצחון לחמאס
האינטרס של חיזבאללה, איראן וארה"ב: להגיע להסכם
מזכיר המדינה האמריקאי אנטוני בלינקן מגיע לישראל, ב-26 במרץ 2022
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

הלחץ האמריקני על ישראל ממשיך ומתעצם.

שר החוץ ומזכיר המדינה האמריקני בלינקן מגיע מחר לארץ, וברור שהוא מגיע על מנת להפעיל לחץ אישי כבד ביותר על נתניהו על מנת שהוא יתקפל ויסכים לעיסקת חטופים שכוללת את הפסקת הלחימה.

במקביל, מדווח על עוד ועוד עיסקאות נשק - ביום ששי דווח על 50,000 פגזי ארטילריה, בנוסף לעיסקאות שדווחו לפני כן - כמויות גדולות של פגזי טנקים, טילי אויר-אויר, וכמובן 50 מטוסי הקרב החדשים ושדרוג מטוסי הקרב הותיקים. 

ביחד עם שחרור של חלק ממשלוחי נשק שהיו תקועים.

הלחץ האמריקני העצום הזה על נתניהו הוא בגלל אינטרס אמריקני פשוט, שכבר התגלה מזמן, וחודשים ארוכים שאנו מזכירים אותו - הרצון של ארה"ב לא להיכנס למלחמה בשנת הבחירות בארה"ב. לשם כך המפלגה הדמוקרטית עושה הכל, על מנת להביא את ישראל להתקפל, ולהיכנע לעיסקה שתכלול את הפסקת הלחימה, ויציאה חלקית או מליאה מציר פילדלפי, ושחרור מאות ואולי אלפי מחבלים מסוכנים, שלפחות כמה מאות מהם מחבלים "כבדים" עם הרבה "דם על הידים" רחמנא ליצלן.

ומי שותף לכל זה? איראן!

איראן מפזרת הבטחות, חצי רשמיות, שאם תושג עיסקה אז היא לא תגיב נגד ישראל. וגם חיזבאללה העביר מסרים שכל עוד יש משא ומתן, הוא לא יגיב נגד ישראל.

מדוע?

כי גם איראן וגם חיזבאללה חרדים לגורלו של החמאס - אחת מזרועות התמנון החשובות ביותר של איראן - והם מוכנים לעשות הרבה מאוד על מנת להציל אותו - על ידי עיסקה שתשאיר אותו "עומד על הרגלים", לא מוכנע, ולא מושמד, ולא ממוטט. 

אם תהיה עיסקה, חמאס יקבל עשרות מיליארדים מעשרות מדינות שיעמדו בתור על מנת לשקם את עזה. הוא יהיה ארגון הטרור העשיר ביותר בעולם, וינצל את המשאבים הללו על מנת לחזק את מעמדו בצורה שקשה לדמיין. הוא יהיה המנצח - בעיני האוכלוסיה בעזה ובעיני כל העולם הערבי - כי הרי הוא הצליח לעמוד מול ישראל במשך 10 חודשי מלחמה, ולהביא אותה - ע"י החטופים - לריב ופילוג פנימי ולכניעה מול הדרישות שלו.

למרות כל הרצון הטוב של אותן מדינות שיתרמו לעזה, אי אפשר יהיה לוודא שהכסף יזרום רק לצרכים הומניטריים, כי כל הכסף יעבור דרך חמאס, והוא ינתב באותו בדיוק לאיפה שהוא ירצה, ויגבה מסים גבוהים, ויחלק ג'ובים עתירי משכורות, ויבנה עם הכסף הזה מאות ואלפי מבני ציבור עבור עצמו, ומפקדות חדשות (במסווה של בנינים אזרחיים - כמו תמיד...), וחלק מהכסף הוא יעביר ישירות לשיקום של רשת המנהרות, ולהתעצמות צבאית מהירה, שתכלול גיוס ואימון של עשרות אלפי מחבלים חדשים.

וזה בדיוק מה שאיראן וחיזבאללה רוצים, ולכן הם כרגע דוחים / ממתנים ומגבילים את תגובתם, ומאיימים שהם יגיבו אם לא תהיה עיסקה. 

יש כבר דיווחים על כך שחיזבאללה ואיראן הורידו את רמת הכוננות שלהם - והדיווחים הללו הם חלק מהלחץ שלהם עלינו - להיכנע לעיסקה.

ובזה איראן וחיזבאללה הופכים להיות שותפים לארה"ב! 

כי גם היא, כמו איראן, לוחצת עלינו להגיע לעיסקה שתאפשר לחמאס לצאת מהמלחמה בלי שהתמוטט, ולהתחיל מיד בתהליך של שיקום, בניה, והתעצמות מחדש.

ולכן אסור להיכנע לזה!

כי במקום לחסל את הארגון הנאצי שטבח, שרף, ערף ראשים, ועשה את הפשעים הכי נוראים נגד יהודים מאז השואה רחמנא ליצלן - ישראל עלולה להיכנע ללחצים, ולהשאיר את האויב הנורא הזה, פצוע אמנם, אבל נחוש להשתקם במהירות, ולייצר איום גדול וחזק הרבה יותר על ישראל, ביחד עם חיזבאללה שגם הוא יתעצם וביחד עם איראן שמתקדמת במהירות בפרויקט הגרעין.

אז מה עלינו לעשות?

כמה דברים חשובים:

א. להכיר באמת הזו, ולהפיץ אותה - שאסור להיכנע לעיסקה שתביא להפסקת המלחמה, ולפשרות בענין נוכחות צה"ל בציר פילדלפי, ולשחרור מאות ואולי אלפי מחבלים מסוכנים.

"חזקה לתעמולה שאינה חוזרת ריקם" - כמה שיותר נפיץ את הדברים, ביחד עם הפגנות (חוקיות) ותעמולה - נייצר לחץ חיובי משלנו על מקבלי ההחלטות

ב. בטחון מוחלט בה' יתברך, שיהיה טוב בגשמיות ממש, ולעשות כל המוטל עלינו בדרך הטבע על מנת להגיע למצב הזה.

ג. לקבל החלטות טובות של התחזקות, כל אחד ואחת כפי יכולתם, לזכות עם ישראל, ועל מנת שהחטופים יחזרו באופן שלא יסכן את בטחון עם ישראל.

ד. תפילה, תהלים, ונתינת צדקה - לזכות מקבלי ההחלטות כדי שיעמדו בלחצים, והחיילים והחטופים ולרפואת הפצועים וכו' - תהילים לפי השיעור היומי ופרקים כ', כ"ב, ס"ט, ע"ט, ק"ל, ק"נ.

בשורות טובות!

דובר המשטרה מודה: קרה פה נס גדול

גופותיהם של שישה חטופים נוספים הושבו במבצע צבאי

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...