• ב"ה ימות המשיח!
  • י' תמוז התשפ"ד (16.07.2024) פרשת בלק

יום של ניסים: דיווח על הפיגועים שלא צלחו ברוך השם

לפני שעה קלה עצרו לוחמי מג"ב מחבלת שניסתה לבצע פיגוע בחברון • הבוקר ירו מחבלים על רכב ובו יהודים, שלושה מהם נפצעו קל • מחבל נוסף חוסל הלילה לאחר שדקר חייל באזור בנימין • לדיווח המלא
יום של ניסים: דיווח על הפיגועים שלא צלחו ברוך השם
נמנע פיגוע במערת המכפלה. צילום: דוברות המשטרה
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

כל יום מלא בניסים. מאז תחילת המלחמה חש זאת כל אחד על בשרו. הבוקר בשעה 6:31 התקבל דיווח על ירי של מחבלים לעבר רכב ובו חמישה יהודים, בכביש בין הישובים שבי שומרון ועינב. הכדור פגע בשמשה הקדמית, ממש מול הנהג, אך לגודל הנס שלושה נוסעים נפצעו באורח קל בלבד. "יצאנו מאבני חפץ לכיון הרב ברכה, מספר אחד הנוסעים, הגענו לצומת ואז שמעתי בום חזק. מסתבר שזה היה כדור. הסתכלתי על חבר שלי שישב מימיני, וראיתי שהוא נפגע. המשכנו ישר, ראינו ג'יפ של צה"ל ועצרנו אותו. אנחנו נהיה חזקים ונמשיך לנסוע פה, יהיה בסדר בעזרת השם".

לפני זמן קצר נמנע פיגוע נוסף, כאשר מחבלת חמושה בסכין שנעצרה לבדיוק ביטחוני ליד מערת המכפלה, שלפה סכין מתיקה וניסתה לדקור את הלוחמים. שוטר מג"ב שהיה במקום דרך את נשקו, השתלט על המחבלת ועצר אותה. המחבלת, כבת 50, נעצרה והועברה להמשך חקירה.

מוקדם יותר, במהלך הלילה, היה ניסיון נוסף של מחבל לרצוח יהודי. גם ניסיון זה לא צלח, ברוך השם: מחבל כבן 19, תושב רצועת עזה, הסתער על חייל ודקר אותו בסכין, במהלך פעילות ביטחונית של הצבא בעיר אל-בירה שבבנימין. חייל נוסף שעמד ליד הגיב במהירות וחיסל את המחבל. החייל הנדקר נפצע באורח קל בלבד ופונה לבית הרפואה.

יחד עם ההודאה על הניסים, וודאי שצריך להגיב בהתאם לכל ניסיון של מחבל ימ"ש לרצוח יהודים, גם אם - ברוך השם - לא צלחה מזימתו.

יומן מלחמה: סיכום היום בחזית

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...