• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

פרשנות / נצחון מושג על ידי נחישות ונכונות להלחם במסירות נפש

מה כתב הרבי שליט"א מלך המשיח לקצין בפצ"ר, ואיך זה מתקשר למצב הנוכחי. הפרשן אבישי איפרגון: הנצחון במלחמה לא מושג ע"י תחכום טכנולוגי בלבד. נצחון מושג בראש ובראשונה ע"י נחישות, נכונות אמיתית לצאת ולהילחם, מסירות נפש של הלוחמים מתוך אחדות
נצחון מושג על ידי נחישות ונכונות להלחם במסירות נפש
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

צה"ל הרחיב הלילה את פעילותו בחאן יונס, ונכנס לשני "כיסים" שבהם הוא עדיין לא פעל.

מדובר בשכונות קרארה ו"חמד סיטי" (שנבנתה ע"י קטאר) - שעד עכשיו לא הותקפו.

צה"ל פתח את המבצע בתקיפה אווירית עוצמתית במיוחד - 50 מטרות הותקפו תוך 6 דקות!

גם בהמשך הותקפו מטרות רבות מהאוויר ע"י מטוסי קרב וכלי טיס בלתי מאוישים.

הריכוך האווירי נועד להקל על חטיבות החי"ר והשריון לפעול בשכונות הללו, ע"י השמדה מסיבית של עמדות נ"ט,תצפיות, מוצבים, מפקדות, נקודות כינוס של מחבלים וכו'.

התקיפה האדירה הזו היא גם מסר לחיזבאללה ולשאר שונאי ישראל - והיא מעבירה מסר מרתיע שמדגים את יכולת ההשמדה של חיל האוויר, שמסוגל לתקוף אלפי מטרות ביממה/

יכולת ההשמדה האדירה הזו מושגת, בין היתר, ע"י מגוון אמצעי לחימה חדישים, שניתן לשגר רבים מהם, בגיחה אחת של מטוס קרב. אחד הבולטים באמצעים הללו הוא פצצת "ספייס" SPICE - של חברת רפא"ל, שיש לה כמה דגמים, כולם בעלי יכולת הנחיה והתבייתות על מטרות בשיטות שונות. אחד מהם, "ספייס 250" הוא בעל משקל ומימדים שמאפשרים להרכיב 16 פצצות על מטוס 16F  אחד!

ובמלים אחרות, מטוס 16-F ישראלי אחד, יכול בגיחה אחת, להשמיד 16 מטרות שונות בתקיפה מדויקת!

תכפילו את זה עכשיו בכמה מאות מטוסי תקיפה מדגמים שונים שיש לישראל, ובכך שכל אחד מהם מסוגל לבצע כמה גיחות תקיפה מדי יום, ותבינו שאכן יכולת ההשמדה היא של אלפי מטרות ביממה.

"בנק המטרות" שישראל הכינה לתקיפה בחזית צפון הוא נרחב מאוד, ועל כל אחת מהן נבנה "תיק מודיעין" מקיף, שכולל את כל הפרטים הנצרכים לשם חיסולה המדויק של אותה מטרה. את הפרטים הללו מזינים לתוך מערכת ה"ספייס", ומתכנתים אותה מראש לחפש, לאתר ולזהות, ולטוס במדויק ולהשמיד את אותה מטרה.

ובכל אופן, חשוב לזכור ולהזכיר:

הנצחון במלחמה לא מושג ע"י תחכום טכנולוגי בלבד - כולנו ראינו כיצד מיטב הטכנולוגיות קרסו במתקפת הטרור הנוראית ביום שמחת תורה.

נצחון מושג בראש ובראשונה ע"י נחישות, נכונות אמיתית לצאת ולהילחם, מסירות נפש של הלוחמים, לכידות ואחדות של העם והצבא, מורל גבוה של הגייסות, ביחד עם עירנות לכוונות האויב, תחבלנות ויוזמה וכו'.

בהקשר זה אביא לפניכם כאן חלק ממכתב שהרבי שליט"א מלך המשיח כתב לקצין בכיר בפיקוד הצפון בצה"ל (המכתב מופיע בכרך ל"א של סדרת "אגרות קודש", בהוצאת מערכת אוצר החסידים, שנת תשפ"א, עמודים קכ"ו-קכ"ז):

כאמור, המכתב של הרבי שליט"א מלך המשיח נשלח לקצין בכיר בפצ"ן, כמענה על מכתב שהוא שלח לרבי.

"ברוך ה'...

אלוף משנה בן ציון שיחיה דקל

קצין שלישות פיקודי 

פיקוד הצפון, נצרת

שלום וברכה!

בנועם קיבלתי סמל פיקוד הצפון.... משמעות מיוחדת בסמל זה, המוטבע בצורת צבי, שזה שם ארצנו הקדושה, ארץ הצבי. וביארו חמינו ז"ל שמתכונת הצבי, שאין עורו מחזיק את בשרו, כלומר שעורו לא מגביל את גידולו, אלא להיפך - שעורו מושפע ממנו.

 

והוראה כללית בזה - שהעור הוא סמל החיצוניות והטפל לענינים הפנימיים העיקריים. וכן בכל דבר בחיי האדם - צריך ללכת אחרי העיקר, ובלשון הידוע - הגברת האיכות על הכמות.

והרי זה גם כן נקודה עיקרית בצבא, שאף על פי שלעיני בשר נראה, שהצלחת הצבא תלויה בנשק מתוחכם ובאנשי צבא מתוחכמים בהפעלת הנשק וכו' - אבל כל הבקי בעניני צבא יודע, שההצלחה תלויה בעיקר בתוקפם הרוחני של אנשי הצבא והפקידות, ועד שזה פועל, שמכתחילה לא יהיה צורך בניצול הנשק, ובלשון הכתוב 'תפול עליהם אימתה ופחד', שלא יהינו להתגרות מלחמה.

וזהו גם כן סוד קיומו של עמנו, שאף על פי שהוא המעט מכל העמים, אבל כיון שהוא עם הנבחר, עם הספר והרוח, וקשור ביהדותו, אין כח גשמי בעולם שיסכן נצחיותו.

וזהו גם כן סוד תקיפותו וגבורתו של צה"ל...

מסרו לי שכבודו עוזר לצעירי חב"ד במבצעים להרמת רוחם של אנשי צה"ל ולקרבם לתורה ולמצוותיה, ובודאי כמו בכל עניני טוב ימשיך בזה... ".

שורה תחתונה העולה מדברי הרבי שליט"א מלך המשיח:

הנצחון במלחמה תלוי בעיקר בתוקף הרוחני של החיילים, וזהו גם סוד גבורתו של צה"ל.

והתוקף הזה (הנחישות והבטחון) הם שמביאים לידי כך שהאויב ירתע ויפחד, ולא יעיז כלל להילחם!

ואכן, כאשר ישראל הייתה נתפסת במזרח התיכון כגורם חזק, שמכה בעוצמה בכל מי שחורש רעה נגדו, אזי הייתה "הרתעה חזקה", אולם, במשך השנים האחרונות, ההרתעה הזו הלכה ונשחקה, ככל שהדרג המדיני והמערכת המשפטית כבלו את ידי צה"ל, הגבילו אותו, פגעו במורל הלוחמים ובנחישותם, ואז גם המערכות הטכנולוגיות הטובות ביותר, קרסו מול מתקפת הטרור.

ברוך ה' שבחודשים האחרונים עם ישראל כולו מפגין נחישות, עוצמה, יכולת הקרבה, התנדבות, מסירות נפש, עזרה הדדית, ואחדות וחיבור - וזו הדרך היחידה לנצח ולהרתיע מחדש את כל אויבינו.

בעזרת ה' יתברך - ומתוך נחישות ותוקף - ביחד ננצח!

לשנות אסטרטגיה ולא לסכן חיילים

יומן מלחמה: סיכום היום בחזית

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...