• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ז תמוז התשפ"ד (22.07.2024) פרשת בלק

75 יום למלחמה - תמונת מצב מקיפה

התקדמות הכיבוש של רצועת עזה, חושפת עוד תשתיות טרור בקנה מידה של היה מפורסם קודם לכן. בנתיים בצפון ממשיל החיזבאללה בירי המסיבי, ללא תגובה משמעותית. דיווח: חיילים נפגעים בגלל לחץ ארה"ב שלא לחסל מחבלים. כח ימי בינלאומי הוקם כנגד איומי החות'ים
75 יום למלחמה - תמונת מצב מקיפה
צילום: דו"צ
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

עצימת העיניים אחרי הגירוש הביאה להתגברות הטרור

לפניכם לינק לראיון מדהים עם ראש "יחידת צלצל" במוסד - יחידה סודית שהייתה כפופה לראש הממשלה ולמוסד.

איך אפשר לחסל את החמאס כלכלית? מהו מנוף ההשפעה המרכזי ביותר של מנהיג החמאס? איך אפשר למוטט היום את חיזבאללה ואיראן? כיצד התעלמו ראשי ממשלות בישראל מהמלצות המוסד בענין הזה במשך שנים רבות?

דברים חשובים מאוד.

כמה דגשים שלי עבורכם לקראת שמיעת הראיון המדהים ויוצא הדופן הזה:

1. לא רק נתניהו אשם - אלא כל ראשי הממשלות שמנעו פעולה כלכלית מקיפה נגד החמאס.

2. השרש והסיבה לכל ההתנהלות הגרועה מול החמאס היא הסכמי אוסלו וההתנתקות=גירוש מעזה.

3. כלי התקשורת, שכרגע מבליטים את אשמתו של נתניהו בכך שלא מוטט כלכלית את החמאס, "שוכחים" שהם בעצמם עודדו כל הזמן את התפיסה של "שקט ייענה בשקט", והם אלו שדחפו לאוסלו, וגם דחפו להתנתקות=גירוש מעזה, ולכך שלצה"ל "אסור להיכנס לבוץ של עזה", והם אלו שדיכאו כל רצון להשתלט מחדש על הרצועה / לפרז אותה / להתמודד עם החמאס ולמוטט אותו.

 

עסקה לשיחרור מחבלים - כניעה לטרור

שוב מדברים על עיסקה להחזרת חטופים - אבל הפעם כבר רומזים בישראל - לצערנו הרב - שישוחררו גם מחבלים "כבדים" - עם דם על הידים - מחבלים רוצחים!

וכאן שוב נשאלת השאלה הפשוטה - הרי כל שחרור כזה רק מעודד עוד ועוד מעשי חטיפה?

הרי מחבלי הנוחבא שנתפסו בישראל אמרו במפורש שמטרת הפעולה הנוראית שלהם הייתה "לרוקן את בתי הכלא בישראל" - דהיינו לגרום בכח הנשק לשחרור המוני של מחבלים!

ולשם כך הם יצאו למסע הטבח הנורא שלהם!

שיהיה ברור - אנחנו בעד החזרת החטופים, אין בזה שום ספק, וצריך לבצע כל מאמץ על מנת ליישם זאת בפועל - אבל, כדברי חז"ל, אסור לפדות את השבויים באופן כזה, שאנו נשלם מחיר גבוה, כיוון שזה רק יעודד עוד חטיפות ועוד מעשי טבח ה' ישמור!

ידוע הסיפור עם אחד מגדולי הפוסקים - מהר"מ מרוטנבורג - שנתפס ע"י הגוים, והם דרשו עבורו מחיר גבוה מהקהילה היהודית. המהר"מ סירב להשתחרר, ואף אסר על הקהילה לשלם עבורו כופר, והעדיף לסיים את חייו בכלא, והעיקר שלא להביא למצב שבו תמורת שחרורו ישולם מחיר גבוה - שיביא לחטיפות נוספות.

זוהי הדרך שבה ראוי לנהוג - עיסקה שבה ישולם מחיר סביר, שלא יעודד מעשי טבח וחטיפה נוספים.

כמו כן, אסור לעצור את הלחימה, ואסור להביא לסיכונם של חיילי צה"ל הפזורים בשטח.

המתיחות בצפון נמשכת

המצב בצפון - חיזבאללה ממשיך להעלות, באופן הדרגתי, את סף הלחימה שלו.

הערב שוגרו רקטות לקרית שמונה - 3 נפלו בתוך העיר.

בחסדי ונסי ה' ללא נפגעים. אחת נפלה ליד גן ילדים, והשניה בחצר בית.

הערכה היא כי צה"ל יגיב על כך בעוצמה.

במשך היום צה"ל תקף עשרות יעדים באש ממטוסי קרב, כטב"מים, ותותחים. באחת התקיפות, הופצץ מבנה ממש כאשר עברה לידו הלויה של פעיל חיזבאללה...

חיזבאללה מצידו הודיע שתקף ארטילרית סוללות של כיפת ברזל (לא יעודע על נזק או נפגעים בתקיפה הזו).

ברמת הגולן - נורו כמה רקטות לעבר ישראל - ללא נפגעים ברוך ה'.

צה"ל תקף בתגובה עמדה של צבא סוריה, וגם את מקורות הירי.

נמשכת הלחימה בשכונות בעזה

כמה עדכונים מהלחימה בדרום:

1. צה"ל הודיע שאוגדה 252 השלימה את משימתה בעיירה בית חאנון. העיירה הזו נמצאת בצפון הרצועה, והלחימה בתוכה, נמשכת מאז תחילת המהלך הקרקעי. כעת, כאמור "הושלמה המשימה" - דהיינו הסתיימה שבירת כוחו של גדוד החמאס שהיה מוצב בעיר הזו, אם כי, סביר להניח שפעילות הסריקה היסודית בעיר, לאיתור כל המנהרות והפירים - תימשך עוד שבועות ארוכים.

2. לוחמי גולני, צנחנים והשריון ממשיכים בכיבוש שג'אעיה - עשרות פירי מנהרות הושמדו, מחבלים רבים חוסלו, וההשתלטות ממשיכה בקצב מהיר. חטיבת גולני לבדה חיסלך מעל 200 מחבלים בעיר, מאות נוספות חוסלו ע"י שאר החטיבות. הושמדו גם עשרות משגרי רקטות שהיו ממוקמים בעיר.

3. לאור ההתמעטות הגדולה בירי לעבר אשקלון - התקבלה החלטה בפיקוד העורף - כלל מהגבלות על העיר יוסרו בימים הקרובים ויחודשו הלימודים בגני הילדים ובכלל מוסדות החינוך.

ברוך ה'.

אשקלון הייתה העיר שספגה את מספר הגדול ביותר במלחמה (יותר משדרות) - בערך 1500 רקטות - מתוכן כ- 250 פגעו ישירות! בחסדי ונסי ה' הגלויים מספר הנפגעים היה קטן ביותר ביחס למספר הגדול של הנפילות בתוך העיר.

מאה ושלושים חטופים עדיין בעזה

מצב החטופים נכון ליום שני בערב:

מתוך 251 חטופים בסך הכל, שוחררו עד היום 110 חטופים חיים, ו 11 שנרצחו - ה' יקום דמם!

נותרו בשבי: 130 - 110 גברים (מתוכם 15 בדואים/זרים). 18 נשים (מתוכן 5 תצפיתניות). 2 ילדים (של משפחת ביבס).

מתוך ה-130 הללו ידוע על 20 שאינם בין החיים (15 אזרחים, 4 חיילים, 1 עובד זר).

העולם מתעורר

חלק מההתפכחות של העולם:

ראש ממשלת איטליה אתמול יצאה בהצהרה חריפה נגד האסלאם: "אין מקום לאסלאם על אדמת אירופה". "אני רוצה להצביע על בעיה שקיימת בהתאמה בין תרבות האסלאם לבין הערכים והזכויות של האומות שלנו..."

ועוד: "מרכזי התרבות האסלאמים באיטליה ממומנים על ידי ערב הסעודית. באירופה מתקיים תהליך איסלאמיזציה שהולך ומתרחק מהערכים שטיפחנו ואנחנו רוצים לטפח".

בימים אלו איטליה גם שוקלת להצטרף לכח המשימה הבין לאומי נגד החות'ים.

ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק הזהיר גם הוא באותו כנס שמספרם ההולך וגדל של הפליטים [שמגיעים בעיקר מארצות האסלאם] מאיים על השלווה במדינות אירופה, והוסיף: "אויבנו הביאו לפתחנו כל מיני אנשים כדי לנסות ולערער את הביטחון שלנו. אם הבעיה לא תטופל, כמות הפליטים תתגבר, ויום אחד הם יכריעו אותנו ויבטלו את היכולת שלנו לדאוג לעצמנו ולמי שאמת זקוקים לעזרה. אם נצטרך לשם כך לעדכן חקיקה - נחוקק חוקים ונסביר לעולם מדוע צריך לטפל בנושא בצורה הכי חדה וברורה".

דיווח: ישראל מסכנת חיילים בגלל לחץ ארה"ב

מתוך מאמר מערכת בעיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל" - בגלל הלחץ של ביידן - ישראל מסכנת חיילים בעזה.

כמה ציטוטים מתוך הכתבה בעיתון האמריקני החשוב הזה: "הישראלים יודעים שביידן נתון ללחץ מהצד השמאלי של המפלגה הדמוקרטית, שקורא לעצור את המבצע הישראלי בעזה. כתוצאה מכך בירושלים עושים ויתורים כדי לרצות אותו. מזכיר המדינה אנתוני בלינקן התעקש 'שמה שראינו בצפון עזה לא יחזור על עצמו בדרום', וישראל צייתה לזה. כעת היא מודיעה מראש על התקפותיה לאויב, כדי שהאזרחים יוכלו לברוח, היא משתמשת בכוח קטן יותר, וגם מסתמכת פחות על התקפות מהאוויר ועל ארטילריה".

"כתוצאה מכך ישראל סופגת יותר נפגעים. שיעור ההרוגים הגבוה בקרב הלוחמים ברצועה ברור לישראלים, אבל לא מעניין אף אחד אחר בעולם. בסרטון שהפך לוויראלי נראה קצין חיל רגלים ישראלי מתלונן: 'איך ייתכן שאזור אינו מטוהר מהאוויר לפני שמאפשרים לחיילים להיכנס? עשינו את זה בהתחלה, אבל אולי עכשיו המנהיגים שלנו התחילו לתת עדיפות לחיי האויב על פני חיי החיילים' ".

"הפגיעה באזרחים בעזה היא טרגית, אבל היא בעיקר תוצאה מכך שחמאס מטמיע את עצמו, בתוך מה שאמור היה להיות מרחבים בטוחים לאזרחים. גם הצבא האמריקאי לא יכול היה להימנע מנפגעים אזרחיים במבצעים שלו נגד דאעש במוסול או במלחמות אחרי ה-11 בספטמבר.

"לישראל אין ברירות טובות במלחמה הזאת, אבל לאמריקה יש. ביידן יכול להתמקד יותר בתמיכה בבעלת הברית של ארצות הברית בעודה נאבקת באויב שרוצה לבצע בה רצח עם".

כח בין לאומי כנגד החות'ים

ארה"ב מודיעה רשמית: הקמנו כח בין לאומי בים האדום - בין המדינות הבולטות בכח זה - בריטניה, צרפת, איטליה, קנדה, ספרד, וגם בחריין (שיש לה חוזה שלום עם ישראל).

מצרים וסעודיה לא הצטרפו לכח.

עידוכנים מהלחיחמה בעזה

כמה עדכונים:

1. עד היום צה"ל חשף 1500 פירי מנהרות.

סביר להניח שיש עוד כמה וכמה אלפים.

2. כוחות ההגנה האווירית הפילו מעל 100 איומים אויריים (כלי טיס בלתי מאוישים, טילי שיוט, טילים בליסטיים).

3. צה"ל הודיע רשמית שהסתיימה "ההשתלטות המבצעית" על ג'באליה - החטיבה שהגנה על האזור פורקה לחלוטין, 3 גדודיה הושמדו, 1000 מחבלים חוסלו, 500 נכנעו ונפלו בשבי - מתוכם 70 מחבלי נוחבה שהשתתפו בטבח הנורא.

ההודעה הזו מצטרפת להודעה אתמול על סיום ההשתלטות על בית חאנון, שגם היא, כמו ג'באליה, בצפון הרצועה.

אבל, צריך לזכור, עדיין לא הסתיים שלב הטיהור הסופי, והוא יכול לקחת חודשים.

המחבלים שנלקחו בשבי מספרים בחקירותיהם: ״לא דמיינו שזה מה שיקרה. אתם משוגעים, אין לנו אוכל ומים, סינוואר זרק אותנו. אנחנו לא מוכנים למות בשבילו, מוכנים שתירו לנו כדור בגב - רק תנו לנו מים וקחו אותנו מפה״.

בצה״ל מעריכים כי נותרו מחבלים בודדים בשטח ג׳באליה שטרם חוסלו. בנוסף לחיסול ושביית המחבלים, צה״ל הרס 57 בתים של מחבלים שהשתתפו בטבח 7 באוקטובר, במסגרת מדיניות הריסת בתי המחבלים האלה.

בחומרי המודיעין שנתפסו במפקדות חמאס בג׳באליה, צה״ל תפס תצלומי אוויר של יישובי הדרום, כולל סימון של מיקומים ״אסטרטגיים״ מבחינת חמאס - חדרי אוכל, בתי ספר, גני ילדים ונקודות תורפה נוספות.

צה״ל השתלט גם על בית הספר לפיקוד צבאי של החמאס - אותרו שם חומרים שמתוארים כ״דרמטיים ביותר״, הם למדו על מערכת הביטחון הישראלית לעומק.

4. גלנט אמר היום: התמרון היבשתי יתרחב למקומות נוספים.

סביר להניח שכוונתו לשתי ערי הרצועה שנותרו - דיר אל בלאח, ורפיח שבגבול מצרים.

5. המצוד אחר מנהיג החמאס נמשך.

חיילי צה"ל כבר הגיעו כמה פעמים לבתים בהם הוא הסתתר, אך הוא נמלט.

בין היתר, הגיעו הלוחמים, לבית שלו בשאטי זמן קצר לאחר שנמלט מהמקום.

הבית, אחד מארבעת הבתים של סינוואר, היה מרושת ב-40 מצלמות אבטחה היקפיות. בנוסף הבית היה עם חלונות מראה להסתרה ובתוספת וילונות.

באחד החדרים בבית הבחין לוחם כי הריצוף הוא עם מעט רובה חסרה, מה שעורר את חשדו כי משהו מסתתר שם.

החייל לחץ עם הרגל על המרצפות ונפתחה דלת כפולה הידראולית מהרצפה שהובילה לבונקר עם דרכי מילוט החוצה.

6. משרד הבטחון החל ביישום תכנית מואצת לייצור סוגי חימוש בכמויות גדולות, בשיתוף התעשיות הצבאיות בישראל, בדגש על פצצות למטוסים, וזאת על מנת לצמצם את התלות בארה"ב. התכנית הענקית תכלול השקעה ורכש במיליארדים.

המחבלים חושפים שבית החולים הפך למפקדת טרור

הודעה רשמית: נחשף בחקירת השב"כ: אחמד כחלות, מנהל בית החולים ׳כמאל ע׳דואן׳ בג׳באליה שבצפון הרצועה, מודה שחמאס הפך את בתי חולים למתקן צבאי בשליטת חמאס: "גויסתי לחמאס ב-2010 בדרגת תת אלוף. יש בבית החולים עובדים שהם פעילים צבאיים של עז א-דין אלקאסם - רופאים, אחים, פראמדיק, פקידים, אנשי צוות״.

כחלות נעצר ברצועת עזה בתאריך 12/12 בבית החולים ׳כמאל ע׳דואן׳.

בחקירתו תיאר אחמד כחלות כיצד חמאס משתמש בבתי חולים לשימוש צבאי- הסתרת פעילים, פעילות צבאית, שינוע אנשי צוות ואף הביאו חייל חטוף לבית החולים.

ציטוטים מתוך חקירתו:

"הם מתחבאים בבתי חולים כי הם מאמינים שבית חולים הוא מקום בטוח. לא יפגעו בהם שהם בתוך בית חולים״.

"יש בבית החולים כ-16 עובדים שהם פעילים צבאיים של עז א-דין אלקאסם - רופאים, אחים, פראמדיק, פקידים, אנשי צוות".

"לחמאס יש משרדים בתוך בתי החולים. יש מקומות לבכירים, הביאו לשם גם חייל חטוף. יש מקום יעודי לחקירות, ביטחון הפנים, והביטחון המיוחד. לכולם קווי טלפון פרטיים בתוך בית החולים".

״חמאס משתמש באמבולנסים פרטיים. יש לו צבע שונה, ואין לו לוחית רישוי. השתמשו בו להבאת החייל החטוף ולהעברת גופות. הוא הולך ובא ולא מוריד פצועים״.

״פעם התחננתי שיקחו פצוע לבית חולים האינדונזי, לשיפא, לטיפול, הם סירבו. המשימה שלהם חשובה יותר״.

״מנהיגי חמאס הם פחדנים. הם השאירו אותנו בשטח בעוד שהם מתחבאים במקומות מסתור. הם החריבו אותנו״.

פרטים נוספים על מנהרת הענק שנחשפה

עוד פרטים נחשפים על מנהרת הענק של חמאס שהתגלתה.

אורכה - לפחות 4 ק"מ.

היא הגיעה עד 100-200 מטר בלבד ממחסום ארז!

למנהרה יש עשרות הסתעפויות, ופירים רבים, והרוחב הגדול שלה - 6-7 מטרים בהרבה מקומות - איפשר מעבר נוח לכלי רכב מסוגים שונים.

המנהרה המפלצתית נחפרה בעומק רב - 60-70 מטרים - שמקשה מאוד על פגיעה מהאוויר.

יש למנהרה הזו, מלבד הפירים וההסתעפויות גם אולמות שהיה גדולים, מתקני חשמל, משאבה ששואבת מי תהום, תקשורת וכו' - וברור שהיא נועדה לאחסן כוחות רבים של החמאס, לתקופה ממושכת.

ההערכה בצה"ל - המנהרה נועדה לאפשר לחמאס להחזיק כוחות גדולים בקרבת ישראל, ואז להגיח החוצה - תוך כדי מבצע או "סבב" או מלחמה - ולתקוף בעוצמה רבה, עם יתרון ההפתעה, את מחסום ארז ואת הישובים הקרובים (כמו נתיב העשרה - שממוקם כמה מאות מטרים בלבד מהמנהרה).

בצה"ל אומרים, שלפני כמה שבועות הושג מידע מודיעיני שאיפשר את תחילת החשיפה של המנהרה, וכוחות של צה"ל החלו לפעול מולה. ולכן, נראה שלפחות בחודש וחצי הראשונים של המלחמה, צה"ל לא היה מודע כלל לקיומה!

יש כאן נס גדול.

החמאס הכין את המנהרה על מנת להשתמש בה ברגע המתאים - ולתקוף מתוכה בהפתעה - תוך כדי המלחמה - אולם בחסדי ונסי ה' זה לא קרה, ועדיין לא ברור למה. יתכן שעוצמת הכוחות על הגבול הרתיעה אותו, ויתכן שהתמרון הקרקעי הנרחב שיבש את כוונותיו.

כך או אחרת, בחסדי ונסי ה', הייתה כאן אפשרות לבצע פיגוע גדול מאוד - תקיפה מסיבית של מאות מחבלים שיגיחו סמוך לגדר (כפי שהיה בשמחת תורה) - וזה לא קרה.

"הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדו"!

לפניכם כמה תמונות של המנהרה.

צה"ל: ממשיכים לפגוע בתשתיות חמאס

צה"ל חושף את עומק הפגיעה במערך האווירי של החמאס (כטב"מים, רחפנים, טילי נ"מ, מצנחי רחיפה וכו'). מצורפת כאן התמונה שצה"ל פרסם.  

אש המערך האווירי חוס כבר לפני חודשיים, ומאז, חמאס התעקש למנות לו מחליפים - כל מחליף שמונה במקומו - חוסל - שלושה מחליפים חוסלו. "כן יאבדו כל אויביך ה'"! 

כמו כן הושמדו חוליות רחפנים, כטב"מים, וגם חוליות נ"מ.

IMG-20231220-WA0045

ישראל ממשיכה לדרוש את נסיגת חיזבאללה

הרמטכ״ל קיים היום (רביעי), סיור והערכת מצב בגבול לבנון עם מפקדי אוגדה 146.

אוגדה זו הינה אוגדת מילואים משוריינת, שפרוסה עם עוד אוגדות, בגבול הצפון.

"אנחנו לא חוזרים למה שהיה קודם", אמר הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, "זאת אומרת זה לדחוק עוד, זה לקבע את זה ולהחזיר פה את התושבים, נטועה וכל קו הגבול, למצב אחר שהוא הרבה יותר בטוח. אנחנו התפקיד שלנו כלובשי מדים זה להכין את האופציה הראשונה, להיות מוכנים לה בצורה מאוד טובה, ללחימה. ואיך שלא יהיה בשנה הקרובה תהיה הרבה עשייה".

דהיינו שהיעד של ישראל הוא "לדחוק" את חיזבאללה - להרחיק אותו מהגבול.

בימים האחרונים התפרסם שישראל דורשת הרחקה של 10 ק"מ מהגבול.

השיגורים נמשכים, בעיקר בצפון

המצב בצפון אתמול שוגרו 18 טילים במטח האחרון שנורה בסביבות השעה 17:15.

5 טילים יורטו. 2 טילים נפלו בשטחים פתוחים בקריית שמונה. שאר הטילים נפלו בשטחים פתוחים במרחב.

בחסדי ונסי ה' לא היו נפגעים בגוף, וגם לא ידוע על נזקים לרכוש.

בהמשך לכך נורה אמש גם טיל נ"ט למנרה - ללא נפגעים.

היו גם שיגורים מלבנון - שיורטו או נפלו בשטחים פתוחים, בחסדי ונסי ה'.

בתגובה צה"ל תקף היום בבוקר שורת מטרות שלחיזבאללה, השמיד מבנים, והרג פעילי טרור (ככל הנראה גם כאלו שנעו במכוניות, וגם על אופנוע).

תקיפות רבות בוצעו על הכפר עיתא א-שעב (שהיה אחד ממוקדי הלחימה במהלך מלחמת לבנון השניה) - שלמעשה כבר כמעט התרוקן בשל התקיפות הרבות של צה"ל. 

היום ירה חיזבאללה כמה פעמים לעבר ישראל - וספג בתגובה לפחות שני מטסי תקיפה אווירית - וגם דיווח על הרוגים נוספים בשורותיו. במטחים הושמדו מפקדות ומחסנים, מבנים ועמדות שיגור.

כן לעסקה, לא בכל מחיר ח"ו

הדיבורים על עיסקת חטופים בפתח מתרבים.

אין ספק שכולנו בעד שחרור החטופים, כולם ללא יוצא מן הכלל, וברור שגם מוטל על ישראל לעשות מאמצים כבירים לשם כך.

וביחד עם זאת, צריך להיות גם ברור שאין מקום לסיסמאות כמו "בכל מחיר".

מה פירוש בכל מחיר?

הרי החמאס דורש כעת הפסקת אש מוחלטת (לא הפוגה), ויציאה של כוחות צה"ל.

האם צריך להיכנע לזה?

ואם הוא ידרוש עוד דרישות - כמו הבטחה שישראל לא תחסל בהמשך את המחבלים שישוחררו, או הבטחה שהיא לא תפגע במנהיג החמאס סינוואר ימח שמו - האם צריך לשלם את המחירים הללו?

הרי במקרה כזה, ברור שכל הקורבנות שעם ישראל הקרב בלחימה הקשה בחודשיים וחצי האחרונים היו לשווא חס ושלום!

הסיסמה הזו של "בכל מחיר" אינה נכונה, אינה ישימה, והיא מסוכנת ביותר.

מספיק שניזכר במחיר הנורא ששילמנו על עיסקת שליט:

1. 1027 מחבלי חמאס שוחררו בעיסקה הגרועה הזו! למעלה ממחציתם שבו בוודאות לעסוק בטרור ואין ספק שגם השאר לפחות סייעו לו!

2. חלק נכבד מהמשוחרים היו מחבלים שביצעו בפועל או ניסו לבצע פיגועי ירי, חטיפה ורצח, מטעני נפץ. חלקם הוגדרו כמחבלים "כבדים" - שדם יהודי רב היה על ידיהם רחמ"ל, וביניהם אחד ממבצעי הפיגוע הנורא במלון פארק, שבו נרצחו 30 יהודים, וכן 3 ממתכנני הפיגוע בקו 37 בחיפה, שבו נרצחו 17 יהודים!

3. באותה עיסקה גורשו חלק מהמחבלים לעזה - והם היו שהובילו את מסע ההתעצמות וההתרחבות של החמאס!

4. בין המחבלים הללו ששוחררו לרצועה היה גם סינוואר - שהתקדם במהירות בצמרת החמאס והוא מנהיג החמאס היום - שהוא ללא ספק אחד המתכננים הראשיים והאחראי ישירות לטבח הנורא של 1200 יהודים בשמחת תורה !!! ולכל חללי צה"ל, כוחות הבטחון, והאזרחים - שנרצחו מאז!

ביחד איתו שוחרר הארכי-מחבל תאופיק אבו נעים ימח שמו - שהגיע לעזה ביחד עם סינוואר, ומונה לראש מנגנוני הבטחון של החמאס!

עוד משוחררים של העיסקה השתלבו בצמרת חמאס. ביניהם מאזן פוקהא, שתכנן מגה פיגוע בחג הפסח פני 6 שנים, וחוסל. וזהאר ג'בארין (חמאס־טורקיה) - שגייס את רב־המרצחים "המהנדס" יחיא עיאש (שחוסל), שימש שר האוצר של חמאס, וכיום נחשב לסגנו של סלאח ערורי ימח שמו, שאחראי על פעולות טרור רבות בגבול הצפון..

5. רבים מבין המחבלים, כולל מנהיג החמאס סינוואר ימח שמו, היו אמורים להינמק בכלא הישראל למשך שנים ארוכות מאוד, ואף לסיים את חייהם בו, אך העיסקה שחררה אותם, ואיפשרה להם לחזור באופן מיידי למעגל הטרור תוך שהם מתברגים בעמדות בכירות בחמאס בעזה. חלק מהמחבלים הללו הגיעו לעמדות פיקוד בכח הנוחבא - למשל המחבל עלי קאצ'י הארור, שביצע פיגוע רצחני בשנת 2005, שוחרר בעיסקה, ובטבח הנורא חדר לישראל בתור מפקד בכח הנוחבא!

לסיכום:

עיסקה - כן.

"בכל מחיר"? בשום פנים ואופן לא!

מרכז ההנהגה של החמאס נכבש

דובר צה"ל: צה"ל חושף: הושלמה ההשתלטות על מרכז ההנהגה של חמאס ברצועת עזה; תיעוד מיוחד מפעילות הכוחות מעל ומתחת לקרקע.

כוחות צה"ל השלימו את ההשתלטות על "רובע הבכירים" של חמאס במרכז העיר עזה. ממרחב זה באזור כיכר פלסטין פעלה והתנהלה ההנהגה השלטונית והצבאית של חמאס. המתחם כולל רשת מנהרות מסועפת המחברת בין דירות מסתור, לשכות, משרדים ודירות מחייה של בכירי הזרוע הצבאית והמדינית של ארגון הטרור חמאס. מתחם זה מעל ומתחת לקרקע מהווה מוקד שלטוני בטחוני של הזרוע הצבאית מדינית של החמאס.

בשבועות האחרונים לחמו כוחות צוות הקרב של חטיבה 401 מאוגדה 162 יחד עם כוחות מיחידת שלדג, שייטת 13 ויהל״ם במרחב שכונת רימאל בעיר עזה, בה נמצאת כיכר פלסטין. לוחמי צוות הקרב החלו בהתקפה משולבת ומתואמת על מרחב כיכר פלסטין והשיגו עליו שליטה מבצעית. בימים האחרונים, הושלמה ההשתלטות על המרחב. בקרבות שהתנהלו במסגרת השתלטות זו חיסלו הכוחות כ-600 מחבלים מהקרקע ומהאוויר.

כיכר פלסטין, המהווה מרכז טרור, הינה מרכז שלטוני צבאי של ארגון הטרור חמאס והיא מוקפת במבנים המשמשים כמוקדי פיקוד ושליטה, פירי מנהור ומבנים אסטרטגים של הארגון, לצד חנויות מסחר, בתי מגורים, בית ספר ייעודי עבור ילדים חירשים ומבני ממשל.

לאחר ההשתלטות המבצעית, בוצעו סריקות רבות במרחב אשר חשפו עיר הטרור התת-קרקעית שהינה חלק ממערך המנהרות של החמאס וכוללת תוואי מנהרות אסטרטגי המחובר לתשתיות תת קרקע משמעותיות נוספות ברצועה. פירי מנהרות המובילים אל הרשת ממוקמים בבתים ומשרדים של בכירים ומאפשרים ירידה חשאית באמצעות מעליות ומדרגות ייעודיות, באופן שמאפשר בריחה ושהייה בעת הצורך. תת-הקרקע של החמאס כולל דלתות הדף וחדרי שהייה ומאפשר הימצאות במסתורים לפרק זמן ארוך. בחלק מהמקרים נמצאו מוצרי מזון, מים, תשתיות חשמל המאפשרות שהייה ממושכת. מדובר ברשת ששימשה את בכירי הארגון איסמעיל הנייה, יחיא סינוואר, מוחמד דף ובכירים נוספים לניהול השגרה המבצעית של הארגון ולתנועה יום יומית מוגנת ברחבי לב העיר עזה.

בקרבת המבנים הללו הקים חמאס סדנה ייעודית לחפירת ובניית תווך תת-קרקע. בתוכה אותר פיר לוגיסטי וציוד לבניית המנהרות הכולל קירות מנהרות וקשתות בטון המהוות את תקרות המנהרות, לידו נמצא פיר בעומק 20 מטרים, עם מדרגות ספירלה שיורדות למטה וכולל דלת הדף ופיצולים. הפיר פוצץ על ידי מטען שארגון הטרור חמאס הניח בו ובקרבתו נמצאו אמצעי לחימה ואמצעים טכנולוגיים רבים.

מצורף תיעוד מפעילות צוות הקרב של חטיבה 401 וכוחות שייטת 13 במרחב:

מצורפת אינפוגרפיקה מונפשת המתארת את הפירים ב״רובע הבכירים״ של חמאס במרכז העיר עזה: 

מצורף תיעוד של כוחות שלדג מתוך המנהרה שיוצאת מביתו של ראש לשכתו של יחיא סינוואר: 

מצורף סינק של מפקד חטיבה 401, אלוף-משנה בני אהרון, שחושף בונקר תת קרקעי ופיר בכיכר פלסטין:

מצורף סינק של סגן מפקד חטיבה 401, סגן-אלוף עידו, שחושף סדנה לבניית מנהרה ובתוכה פיר לוגיסטי:

מצורפות תמונות מתוך האינפוגרפיקה המונפשת: 

WhatsApp_Image_2023-12-19_at_22.25.34

WhatsApp_Image_2023-12-19_at_22.25.33_(1)

ה' ילחם לכם

שני מחבלים נהרגו היו

ם בג'נין - במה שמכונה "תאונת עבודה"...

מטען הנפץ המאולתר התפוצץ אצלם בזמן שנסעו עימו על אופנוע - ככל הנראה בדרכם לפיגוע.

"חרבם תבוא בליבם וקשתותם תישברנה"!

מדאיג: צה''ל חשף מנהרת ענק בעזה

המחבל הצלף ימ"ש חוסל ב״ה | עדכונים מהלחימה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...