• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

בדרך לכיבוש שעג'איה | דיווחים שוטפים מיום הלחימה

הלחימה בעזה ביום ה-65 נותנת את אותותיה בקרב המחבלים הרבים ימ"ש, הנכנעים בהמוניהם ומועברים לחקירה. גם בצפון עלה רף התקיפה, אך נראה לבנתיים כי נמנעים מכניסה למלחמה בלבנון. דיווחים מחזית הלחימה
בדרך לכיבוש שעג'איה | דיווחים שוטפים מיום הלחימה
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

המחבלים נכנעים בהמוניהם

בחסדי ונסי ה' יתברך, עוד ועוד מחבלים מניחים את נשקם ונכנעים.

זה קורה יותר בצפון הרצועה - שם צה"ל פועל כבר זמן רב. בג'באליה ובשג'אעיה הניחו מחבלים רבים את נשקם, והועברו לחקירה בישראל. המודיעין שמושג בחקירות הוא מעולה והוא מוזרם מיידית לשטח.

כמו כן, צה"ל השתלט עד עכשיו על עשרות חמ"לים ומפקדות, והוציא מהם כמויות גדולות של מפות וחומרי מודיעין, וגם מאות מחשבים מלאים בחומר חשוב.

חומרי המודיעין הללו נחקרים ומנותחים, ועל בסיסם מופקות מטרות חדשות - מיקומים של מנהרות ופירים, מוצבים ומפקדות, דירות מסתור, מיקום של פעילים ומפקדים, מצב כוחות האויב בשטח ופריסתם, התכניות שלהם וכו' - מידע יקר ערך.

העובדה שמחבלים רבים נכנעים, משמחת מאוד, ומראה שחמאס מתחיל להישבר.

בעזרת ה' מקווים לראות את מפלתו הסופית בקרוב ממש.

לחץ עולמי כנגד החמאס וגרורות איראן

ברוך ה', עוד עשרות מחבלים נכנעו הלילה בג'באליה, ונלקחו לחקירה בישראל.

250 מטרות הותקפו ברצועת עזה.

באיראן - דיווחים על שריפה גדולה, במאגרים של בתי זיקוק ב"אזור כלכלי מיוחד" במזרח המדינה.

צבא צרפת הודיע: יירטנו 2 כלי טיס בלתי מאוישים ששיגרו החות'ים [עדיין לא ידוע מה היה נתיב הטיסה שלהם ולאן הם יועדו להגיע] - זו פעם ראשונה שצרפת מיירטת כלי טיס של החות'ים, וזה מראה על הגברת המעורבות הבין לאומית, ועל הבנה שהם מהווים איום לא רק על ישראל, אלא גם על הספנות הבין לאומית.

נתפלל ביחד שהחמאס הארור ישבר במהירות, והחשך יהפוך לאור גדול של גאולה - בימי החנוכה הללו.

תקיפות חיל האויר ברצועה נמשכות

כוחות צה"ל פועלים בשיתוף פעולה, מהאוויר, מהים ומהיבשה לחיסול מחבלים, איתור והשמדת אמצעי לחימה ותשתיות טרור.

מאז חידוש הלחימה, חיל האוויר תקף מעל ל-3,500 מטרות בשטח הרצועה, ביניהן מטרות מיידיות שזוהו על ידי הלוחמים בשטח. מתחילת הלחימה הותקפו בשטח הרצועה מעל ל-22,000 מטרות.

לוחמי צה"ל פועלים בשטח הרצועה מול מספר מעוזי טרור- בג׳בלאיה, שג׳עייה, בית חאנון וחאן יונס. הכוחות פושטים על יעדי טרור, מחסלים מחבלים, מאתרים ומשמידים אמצעי לחימה ותשתיות טרור. כוחות זרוע הים פועלים במרחב הימי ברצועת עזה, מסייעים לכוחות הקרקעיים ותוקפים מטרות טרור מהים.

רף התקיפה בצפון עולה

בתקשורת נפוצו "דיווחים" על כך שישראל נתנה "אולטימטום" לחיזבאללה - לסגת תוך 48 שעות מאזור הגבול.

ובמילא התעורר החשש מעימות צבאי במקרה שלא תהיה נסיגה כזו.

למיטב ידיעתי זה לא נכון, מוגזם ומנופח.

אין שום אולטימטום כזה!

פייק ניוז.

אפשר להירגע.

מה כן קורה בצפון?

כפי שכבר כתבתי, ככל שהמערכה בדרום תתקדם, כך תגבר היכולת של ישראל לפעול בנחרצות יותר גם בזירה הצפונית. 

ולכן, היות ההערכה בצה"ל היא שתוך כשבוע וחצי תושלם ההשתלטות על מעוזי חמאס צפון הרצועה (ג'באליה, שג'אעיה, זייתון), וגם התמרון בדרום מתקדם יפה ב"ה - זה פותח בפני ישראל יותר ויותר אפשרויות לפעולה בצפון, כי השגת היעדים בדרום מתקדמת יפה.

ואכן, רף התגובה של ישראל עלה מדריגה במשך יום ראשון. צה"ל השלים מה שהוגדר "גל תקיפות נרחב" - מטוסי ומסוקי קרב השמידו מפקדות, משגרים, מבנים רבים (בלבנון אף טענו שהושמדה "שכונה שלימה"), ותקפו חוליות נ"ט. 2 כטב"מים של חיזבאללה הופלו.

רף התגובה עלה לאחר שחיזבאללה גם הוא הרחיב את טווח הירי, ותקף אתרים שלא תקף בעבר, כולל מפקדה ישראלית, וכמה חיילים נפצעו קל עד בינוני מרסיסים ומשאיפת עשן.

חיזבאללה ספג ביום שבת וביום ראשון אבדות רבות, וכך גם בעלי בריתו (חמאס-לבנון, מיליציות).

אבל, זה עדיין לא מתקרב לעימות כולל, ולמיטב ידיעתי אין שום אולטימטום, אלא רק עליית מדריגה ישראלית מול הרחבה מסוימת של התוקפנות של חיזבאללה. וביחד עם זאת, חיזבאללה נזהר "לא לשבור את הכלים" - לא תוקף לעומק ישראל ואפילו לא לעומק הצפון, וגם לא מבצע פעילות נרחבת, אלא רק פעולות נקודתיות.

נסכם שוב: אין אולטימטום. שני הצדדים לא מעונינים במלחמה עכשיו.

הערכה: השתלטות בקרוב על שכונת הטרור בעזה

דובר צה"ל אמר ביום ראשון:

"הכוחות השלימו את ההשתלטות על כיכר פלסטין, שם נמצאים נכסים של בכירי חמאס ושם נמצאת רשת טרור של מנהרות. מדובר באזור המפקדה המרכזית של בכירי חמאס, ששם הם היו ב-7 באוקטובר ולאורך כל הלחימה".

כמו כן פרסם הדובר, שלאחר חיסול מג"ד שג'אעיה, החליף אותו הסגן שלו, ואז, חוסל גם הסגן.

"כן יאבדו כל אויביך ה'"!

בתוך שג'אעיה פעולות כעת חטיבת גולני וחטיבת כפיר, וגם גדוד צנחנים - והן פועלות מול גדוד חמאס שנחשב לאחד הגדודים הכי חזקים של ארגון הטרור הארור. לפני תחילת הלחימה הוא מנה לפחות 1000 מחבלים [שזה שווה ערך ל- שני גדודים של צה"ל ואפילו יותר].

להערכתי, סביר להניח שלאחר הלחימה העזה בשבוע האחרון, כוחו של הגדוד ירד ב- 50 אחוז (מאות הרוגים, פצועים קשה ובינוני, מחבלים שברחו/נכנעו). 

ההערכה בצה"ל היא שידרש עוד שבוע עד שבוע וחצי על מנת לסיים את ההשתלטות על שג'אעיה.

החיסול של מפקד גדוד שג'אעיה, ושל סגנו שהחליף אותו - מקילה על שבירת כוחו של הגדוד.

חמישה חיילים נהרגו, הי"ד | סיכום חדשות השבת

יומן מלחמה: סיכום היום בחזית

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...