• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

מחבלים חוסלו אך המלחמה נמשכת | מבזקי היום

היום השישים ללחימה מאז מתקפת הפתע בשמחת תורה. האזעקות עדיין נשמעות בצפון ובדרום, כשבמקביל ממשיכים החיילים את פעילותם בעומק רצועת עזה. דיווח: ישראל עומדת להציף חלק מהמנהרות ברצועת עזה. והשבויים חושפים את שעבר עליהם
מחבלים חוסלו אך המלחמה נמשכת | מבזקי היום
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

צה''ל יציף את המנהרות בעזה?

פעילות צה"ל בצפון הרצועה נמשכת, והלילה פשט הקומנדו הימי וחטיבה 551 על חמ"ל של "הבטחון הכללי" של החמאס בג'באליה - וזאת כחלק מההשתלטות ההדרגתית של צה"ל על אזור זה שבצפון הרצועה. בפשיטה נתפסו חומר מודיעיני, ואמצעי תצפית ושליטה.

פעילות צה"ל בדרום הרצועה - מתרחבת.

צה"ל תקף בלבנון הלילה - וחיסל עוד תשתיות של חיזבאללה.

נזכיר שזה הפך לדפוס פעילות קבוע של צה"ל בחודש האחרון - בנוסף לחיסול של חוליות הנ"ט ואש לעבר מקורות הירי של חיזבאללה, לאחר מכן, צה"ל תוקף גם תשתיות טרור של הארגון, ועל ידי זה גובה ממנו מחיר, ולמעשה מחריב בשיטתיות את מערכיו הסמוכים לגבול.

באופן זה, הושמדו לחיזבאללה עד היום כ- 100 עמדות תצפית.

דיווחים על פיצוצים נוספים בצנעא בירת תימן.

בארה"ב התפרסם, מפי מקורות שנראים אמינים ומעורים בנושא, שישראל הקימה מערך משאבות, להצפת מנהרות החמאס, אם כי כרגע לא התקבלה עדיין ההחלטה להפעילן.

צריך להוסיף כאן שמדובר כרגע בהצפה של המנהרות באזור מסוים (שאטי - שבצפון הרצועה, ולא בכל עזה), ושלא כל המנהרות מקושרות אחת לשניה.

תימן: הנלחמים בישראל, מקבלים את עונשם

מי שפוגע בישראל - משלם מחיר.

לנוכח ירידה במימון, הארגון העולמי לאספקת מזון World Food Program , המזוהה עם האו"ם, הצהיר בהודעה לעיתונות שקיבל"החלטה קשה זו לאחר כמעט שנה של משא ומתן, שבמהלכו לא הושג הסכם לצמצם את מספר מקבלי סיוע ישיר למזון מ-9.5 מיליון ל-6.5 מיליון איש"

כמו כן הופסקה אספקת מזון ל 12 מיליון איש בסוריה.

הארגון הזהיר כי "מלאי המזון כמעט והתרוקן באזורים הנמצאים בשליטה מלאה של רשויות צנעא, והיא תמשיך לתמוך באיזורים בתימן שלא נשלטים על ידי החות'ים".

תימן שרויה במאבק כוחות בין המורדים החות'ים לממשלה מאז אמצע 2014, שהביא למותם של מאות אלפי בני אדם וגרם לאחד המשברים ההומניטריים החמורים בעולם, על פי הערכות האו"ם.

יום של לחימה קשה בגבול לבנון

גורם בחיזבאללה אמר שהלחימה בצפון ביום שלישי הייתה הנרחבת ביותר עד היום. ארגון הטרור לקח אחריות על 14 אירועים! מתוכם 3 לפחות היו שיגורי רקטות על קרית שמונה.

בחסדי ונסי ה' לא היו נפגעים באף אחד מהאירועים! "הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדו"!

צה"ל בתגובה השמיד מטרות רבות במשך היום, והרמטכ"ל אמר שחיזבאללה מסתיר את המחיר הכבד שהוא משלם.

גם צבא לבנון ספג אבדות, לראשונה. חייל נהרג ושלושה נפצעו מאש צה"ל.

לגבי הלחימה בדרום, צה"ל הודיע שיום שלישי היה יום הלחימה "העצימה ביותר" מאז החלה המלחמה.

עשרות אלפי חיילים של צה"ל מעמיקים את התמרון היבשתי, ולחמו בלב האזורים הצפופים בצפון הרצועה, וגם החלו להיכנס לחאן יונס עצמה. עשרות רבות של מחבלים נהרגו. תקיפות אוויריות מסיביות פגעו במארבים רבים, ועמדות תצפית ונ"ט, אותם הכין החמאס, וסללו את הדרך לכניסה הקרקעית, של חטיבות החי"ר והשריון, שנעות בצמוד לכוחות ההנדסה, ועם חיפוי ארטילרי ואווירי צמוד.

החטופים סבלו מידי מחבלי החמאס

מחבלי חמאס סיממו את החטופים בכדורי הרגעה מסוג קלונקס, "כדי שייראו מאושרים" - גילתה ראש חטיבת הרפואה במערכת הבריאות, ד"ר הגר מזרחי, בוועדת הבריאות של הכנסת, והוסיפה:

"בבתי החולים רופאים משפטיים תעדו את פשעי המלחמה שנותרו על השבים, חלק מהפשעים הם הרעבה, חוסר טיפול רפואי ואיזוק ממושך. בשביל לשמור על מי שעוד שבוי שם לא ארחיב יותר".

בעזה נמשכים חיסולי המחבלים ימ"ש 

הודעה של צה"ל על חיסול של בכירי חמאס רבים, ועל הפגיעה הקשה בשתי חטיבות החמאס שבצפון הרצועה:

חטיבת צפון הרצועה היא החטיבה השנייה בגודלה בארגון הטרור חמאס. בתקיפת המנהרה בה התחבאו מפקדי מארגון הטרור, מתחת לבתי אזרחים ובסמיכות לבית החולים האינדונזי חיסלו כוחות צה"ל בהכוונת מודיעינית של שב״כ ואמ״ן את מפקד החטיבה, אחמד ע׳נדור, סגן-מפקד החטיבה, ואאל רג'ב ובכירים נוספים ביניהם: מפקד גדוד הסיוע של החטיבה, ראש מערך התמ"ס ואחראי התצפיות בצפון הרצועה.

אחמד ע׳נדור שימש כחבר במועצה המצומצמת של הזרוע הצבאית. ע׳נדור היה אחראי להכוונה וניהול של כלל פעולות הטרור של ארגון הטרור חמאס במרחב צפון רצועת עזה.

במקביל לחיסולם של המפקדים בחטיבת צפון הרצועה, חוסלו מפקד גדוד בית לאהיא, מפקד גדוד מרכז ג׳באליה ומחבלים רק בחטיבה זו. בשל הפגיעה בשדרת הפיקוד והתשתיות שלה, נפגע משמעותית תפקודה של חטיבת צפון רצועת עזה.

חטיבת העיר עזה היא החטיבה הגדולה ביותר בארגון הטרור חמאס. בעיר עזה נמצאים מוצבים צבאיים רבים וכן אתרי יצור ומחסני אמצעי לחימה בלב האוכלוסייה האזרחית. העיר עזה היא דוגמה בולטת לשימוש חמאס באוכלוסייה האזרחית כמגן אנושי.

כוחות צה"ל חיסלו בהכוונה מודיעינית של שב״כ ואמ״ן ארבעה מפקדי גדודים בחטיבת עזה וביניהם: מפקד גדוד צברה, מפקד גדוד שאטי, מפקד גדוד דארג' תפאח ומפקד גדוד שג'עייה.

גדוד צברה, נפגע משמעותית ובנוסף למפקד הגדוד חוסלו מפקדים בשדרת הפיקוד המרכזית והוצאו מכלל שימוש תשתיות ומפקדות הגדוד.

בגזרת גדוד שאטי כוחות צה"ל השתלטו על מעוזים מרכזיים. באחריות הגדוד ישנן מפקדות מרכזיות של חמאס, ביניהן מפקדת חמאס בבית החולים שיפאא׳ שתשתיות בתת הקרקע שלה סוכלו. בנוסף, חוסל אחראי הנ״ט בחטיבה, אחראי המערך האווירי ואחראי המערך הימי.

מצורפת תמונה של בכירים בחטיבת צפון רצועת עזה אשר אותרה במהלך הלחימה וצולמה במנהרה של ארגון הטרור חמאס. חמישה מפקדים מהמצולמים בתמונה חוסלו:

WhatsApp_Image_2023-12-05_at_17.52.09

התיעוד מגלה את היקף הפעילות

שימו לב לוידאו המדהים שלפניכם. הוא מתעד תקיפה של צה"ל על מבנה. אבל, שניה לאחר הפיצוץ של המבנה קורה משהו מדהים - עשרות התפרצויות של "גייזרים" קטנים - סילונים של הדף - שמתפרצים מעשרות נקודות, בסביבתו של המבנה שהופצץ.

מה זה אומר?

זה אומר שהמבנה הזה היה מקושר לרשת מנהרות עניפה ביותר, שככל הנראה כללה עשרות פתחי יציאה, פירים, פתחי אוורור ועוד - ודרך כולם עבר גל ההדף הגדול של הפיצוץ, וגרם לעשרות ההתפרצויות.

זה נותן לנו תמונה עד כמה מסועפת מערכת המנהרות של החמאס ימח שמו.

עשרות פתחים ופירים (שדרכם המחבלים יוצאים ונלחמים בחיילים) - מקושרים למבנה אחד!

מדהים. זוהי למעשה "עזה תחתית" - עיר תת קרקעית שנמצאת מתחת לעזה. לפחות 500 ק"מ של מנהרות בכל רחבי הרצועה. וזה האתגר המרכזי כעת של צה"ל - לחשוף, לנטרל ולהשמיד את המערך הענקי הזה, שבו מסתתרים אלפי מחבלי החמאס. יש כבר דיווחים (לא מאומתים) על תחילת הצפה של מנהרות החמאס, באמצעות מי ים.

הלחימה באיזור צפון הרצועה מתרחבת

יממות של קרבות בג'באליה – לוחמי צוות הקרב של הנח"ל נלחמים בצפון רצועת עזה

במסגרת ההתקפה של צוות הקרב של הנח"ל במרחב ג'באליה בצפון רצועת עזה, הלוחמים חיסלו מחבלים בקרבות פנים אל פנים בטווח קצר, באמצעות ירי טנקים ותקיפות זיק שהוכוונו על ידם ועל ידי מכלול האש החטיבתי. בנוסף, במסגד ובבית ספר באזור ג׳באליה איתרו הלוחמים נשקי צלפים, מטענים, טילי נ"ט, רקטות, פירים מבצעיים וצלבי קרס שצוירו על קירותיו. בסביבת בית הספר אותרו משגרים ומחסני רקטות.

בשעות אלו, בזמן שלוחמי חטיבת הנח"ל נלחמים במחנה ג'באליה, מתקיים יום גיוס לחטיבה. מאות מתגייסים חדשים מתחילים בהכשרתם ובסיומה יצטרפו גם הם לכוחות הלוחמים בשטח.

מצורף תיעוד של לוחמי צוות קרב חטיבת הנח"ל מהלחימה בג'באליה ביממות האחרונות:

יום של התרעות ואזעקות בצפון ובדרום

בצפון:

אחה"צ היו אזעקות בכמה יישובי בגליל העליון - נפילות בשטחים פתוחים.

היו במשך היום שיגורי רקטות ונט", וצה"ל בתגובה פגע במטרות רבות, והרג מחבלי חיזבאללה, הן ע"י מטוסי קרב, והן בתקיפות מדויקות של כלי טיס בלתי מאוישים.

גלנט הזהיר היום: נרחיק את חיזבאללה מהגבול באמצעים מדיניים, ואם לא - אז נגיב בכל הכח.

בדרום:

במשך היום היו הרבה מטחים לעבר ערי הדרום, היו פגיעות ישירות בבאר שבע ובערים נוספות - בחדי ה' ללא נפגעים.

טיל קרקע קרקע שוגר מתימן לעבר אילת - ויורט בהצלחה בחסדי ונסי ה' ע"י מערכת החץ.

בינתיים ממשיכה הכתישה הנרחבת בחאן יונס, מאות מטרות הותקפו מהאוויר ובאש ארטילרית.

נמשכת גם הלחימה הקרקעית הן בצפון הרצועה, והן בדרומה - באזור חאן יונס.

צה"ל כבר חדר בתמרון היבשתי למרכז חאן יונס (שהיא העיר הגדולה ברצועה, מבחינת שטח).

נמשכת הלחימה האינטנסיבית בחאן יונס.

בפעילות של לוחמי צוות הקרב של חטיבה 460 מגדוד 50 אותר אחד ממצבורי אמצעי הלחימה הגדולים ביותר, בקרבת מרפאה ובית ספר בצפון רצועת עזה. המצבור הכיל מאות טילי ומשגרי RPG מסוגים שונים, עשרות טילי נ"ט, עשרות מטעני חבלה, טילים ארוכי טווח שכוונו לירי למרכז מדינת ישראל, עשרות רימונים וכלי טיס בלתי מאוישים, לפניכם הוידאו שצה"ל שחרר לפרסום, ובו נראות בבירור רקטות M75 לטווח 75 ק"מ, וכן J90 - לטווח של 90 ק"מ.

מסר לממשלה: יש לסייע לישובי הצפון בדחיפות

עמית יפרח, מזכ"ל תנועת המושבים, ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, שלח היום מכתב לנתניהו, ובו כתב:

"יש לקבל החלטת ממשלה לתוכנית רב שנתית לחיזוק יישובי קו העימות בצפון כפי שהוחלט לגבי חבל תקומה"

יפרח הוסיף וכתב: "העובדה שיישובי הצפון לא חוו מתקפת טרור רצחנית מצד החיזבאללה באותה שבת הינה בגדר נס. 

החלטה זו היא מסר לאויבנו שאין אנו נרתעים מהאיומים וההתיישבות והחקלאות תצמח ותשגשג על אפם וחמתם של חורשי רעתנו".

לכך יש להוסיף את דבריו של אלוף פיקוד הצפון - אורי גורדין שחשף אמש (שלישי), בשיחה עם לוחמי מילואים, שחיזבאללה היה במוכנות לחדור לישראל!

האלוף גורדין ציין כי בשגרה מוכנותו של חיזבאללה לחדור את הגבול עמדה על שש שעות, ואילו אחרי פרוץ המלחמה בדרום המוכנות עמדה על 15 דקות בלבד!

בתוך 15 דקות אלו חיזבאללה היה מסוגל לכנס את לוחמי רדואן, לצייד אותם לקרב, ולבצע חדירה לשטח ישראל!

נסים גלויים. רק בנסי ה' הנפלאים - החדירה הזו לא קרתה.

תיעוד מכוחות צה"ל ברצועת עזה

WhatsApp_Image_2023-12-06_at_01.57.29

WhatsApp_Image_2023-12-06_at_01.57.27

WhatsApp_Image_2023-12-06_at_01.57.28_(1)

WhatsApp_Image_2023-12-06_at_01.57.28

WhatsApp_Image_2023-12-06_at_01.57.29_(1)

WhatsApp_Image_2023-12-06_at_01.57.29_(2)

WhatsApp_Image_2023-12-06_at_01.57.30_(1)

whatsapp_image_2023-12-06_at_14-25-24

whatsapp_image_2023-12-06_at_14-25-26

whatsapp_image_2023-12-06_at_14-25-26_-1

whatsapp_image_2023-12-06_at_14-25-29_-1

whatsapp_image_2023-12-06_at_14-25-30

דיווח: טילים פגעו בסמוך למתקן טילים גרעיניים

יומן מלחמה: סיכום היום בחזית

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...