• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

לא להסכם הכניעה! אסור לאשר את הסכם הפסקת האש!

בשעה זו מתכנסת הממשלה, על מנת לאשר את ההסכם לשביעות רצונם של המחבלים הרוצחים הנתעבים. אחרי לחימה עיקשת של כמעט חודש וחצי, מסמנים הערב החמאס וי על הישג משמעותי. ההסכם יוביל לסיכון חיים משמעותי של החיילים ברצועת עזה ושל מליוני היושבים בארץ הקודש
לא להסכם הכניעה! אסור לאשר את הסכם הפסקת האש!
החיילים יפסיקו להלחם?
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

החלה ישיבת הממשלה בקשר לאישור עיסקת החטופים.

דרישות החמאס:

• 4 ימי הפסקת אש מוחלטת (ולא רק הפוגה או הפסקת אש מקומית).

• הגדלת הסיוע לרצועה - ככל הנראה יוגדל ליותר מ- 200 משאיות ביום!

• כמובן שיוכנס גם דלק.

• הארגון הנאצי גם דורש שחיל האוויר לא יטוס מעל לרצועה בכל ימי הפסקת האש!

כמובן שזה נועד על מנת שהנאצים יוכלו להיערך להמשך הלחימה, להעביר נשק ותחמושת, להטעין את משגרי הרקטות, וגם לתקוף חיילים רחמנא ליצלן, בלי לחשוש שחיל האוויר יוכל לספק על כך מודיעין ע"י המצלמות האוויריות, וכמובן שגם לא יוכל לסכל זאת.

• חמאס גם דורש שחרור של מחבלים רבים.

ובתמורה לכל זה הוא ישחרר 50 בלבד מתוך 240 החטופים! וגם זה לא בבת אחת, אלא, במקרה הטוב - 12 מדי יום!

הדרג המדיני נכנע

לצערנו הרב, רוב הסיכויים הם שאצלנו הדרג המדיני יכנע שוב ללחצים, ולא ידרוש עיסקה טובה יותר - שתכלול שחרור של הרבה יותר חטופים, ובלי לשחרר מחבלים, ובלי לשתק את חיל האוויר ולסכן את החיילים!

צריך לזכור שבאחת מהפסקות האש "בצוק איתן" - במה שמכונה "יום ששי השחור" - החמאס הפר את התנאים שסוכמו, ובאותו יום נהרגו רס"ן בני שראל, סמ"ר ליאל גדעוני, וסגן הדר גולדין (שגופתו מוחזקת אצל החמאס עד היום).

לצערנו הרב, זוהי המציאות - שאצלנו נכנעים ללחצים, ולא מציבים שום קוים אדומים ולא מציבים דרישות משלנו.

בעבר, גם כשהיו עיסקאות חילוף שבויים/חטופים גרועות, הן לפחות כללו את כל החטופים, ואילו בעיסקה הזו, עומדים לשחרר רק 50 מתוך 240!

שיהיה ברור אנחנו לא נגד שחרור החטופים בעיסקה, אלא נגד העיסקה הגרועה הזו, שבה ישראל מקבלת פחות מרבע מהחטופים, ומוותרת גם על נשים וילדים רבים!

איך אפשר להאמין לנאצים?

חמאס טוען כבר עכשיו - כפי שהיה צפוי מראש - שהוא "לא יודע" איפה כל הנשים והילדים, אלא הוא יודע רק על 30 ילדים ו- 8 אמהות. יש עוד 12 ילדים ואמהות שנחטפו - וחמאס אומר שהוא לא יודע איפה הם, ושבמשך ימי ההפוגה "הוא יחפש אחריהם"... אפשר להאמין לנאצים?!

נתניהו אומר כעת, שהחמאס "הסכים" שהצלב האדום יבקר את החטופים שלא ישוחררו, ויספק להם תרופות" - אז אנחנו שואלים שאלה מאוד פשוטה:
הרי החמאס טוען שהוא לא יודע בכלל איפה חלק מהחטופים, אז איך בדיוק יבקרו אותם ויתנו להם תרופות?!

נקווה שיתעשתו אצלנו, ואם כבר חותמים על עיסקה, אז לעשות אותה בתנאים טובים הרבה יותר, בלי לסכן חיילים, ועם שחרור מסיבי של חטופים (ולא בפעימות שתלויות ברצונו הטוב של הארגון הנאצי).

רמי איגרא: "חמאס צריך שאנחנו נפסיק את האש כדי שהוא יוכל להתארגן ולהילחם בנו יותר טוב"

רמי איגרא, לשעבר ראש חטיבת השבויים והנעדרים במוסד על עיסקת החטופים: 

"זה לא כמו עסקאות שהיו בעבר, זהו מהלך שהחמאס חייב אותו כדי לשרוד. חמאס צריך שאנחנו נפסיק את האש כדי שהוא יוכל להתארגן ולהילחם בנו יותר טוב".

הדברים של בכיר המוסד, שהיה אחראי ישירות עךל השבת השבויים והנעדרים, הם דברים ברורים וחד משמעיים נגד העיסקה הגרועה הזו, שבה ישראל מקבלת מעט מאוד, ונותנת הרבה מאוד.

ברור גם שהחמאס הנאצי יעשה כל מאמץ על מנת להאריך את ימי הפסקת האש, ויסביר שהוא צריך זמן "כדי למצוא" עוד חטופים, וכדי לארגן אותם, ובכלל שישראל אשמה והיא זו שמפירה את הפסקת האש.

ישנה דרך פשוטה וברורה להשגת עיסקה טובה הרבה יותר:

הגברת הלחץ הצבאי על החמאס, והמשך המיטוט שלו, עד שהוא ייאלץ לשחרר את כל החטופים ולא רק את חלקם.

ואז, כשהוא יהיה נתון תחת לחץ אמיתי, לדוגמא, לחץ שבמסגרתו צה"ל כבר חודר לדרום הרצועה ומשתלט על חאן יונס - הוא גם לא יעז להציב את כל הדרישות המוגזמות שלו - שחיל האוויר לא יפעל, לקבל דלק וכו'.

אבל לצערנו, זה נראה די ברור ששוב אצלנו יכנעו ללחצים, ובמיוחד ללחצים של התקשורת, שכמו תמיד, מחזקת כל מסר של כניעה ופשרה, ויתור, הכלה, והתקפלות.

הם מנצלים את הפסקת האש - להתבצרות ולאיחסון נשק

יומן מלחמה: סיכום היום בחזית

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...