• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

נמשכת השמדת יכולות החמאס ברצועת עזה

כוחותינו ממשיכים בכיבוש הרצועה והשבתה לידיים יהודיות, לאחר טיהור השטח ממחבלי החמאס ימ"ש. מפקדות המחבלים, לצד שטחי אימונים ומנהרות ששימשו אותם, עוברים תהליך השמדה, תוך חיסול של אלפי מחבלים ארורים
נמשכת השמדת יכולות החמאס ברצועת עזה
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

כוחות צה"ל ממשיכים לפרק את את היכולות הצבאיות של החמאס, ולפורר את יחידותיו.

הותר לפסום שצוותי הקרב של חטיבת הנח״ל ושל הקומנדו הגיעו בשעות האחרונות לשליטה מבצעית במחנה הפליטים שאטי - שנחשב לאחד ממעוזי הכח החזקים ביותר של החמאס ברצועה, ומהווה את קו ההגנה העיקרי מצפון למפקדה העיקרית שלה החמאס בשיפא.

כוחות אוגדה 162 , שהיא אחת משלוש האוגדות המשוריינות שפועלות ברצועה, פוגעים באופן משמעותי בתשתיות הטרור והיכולות המבצעיות של חמאס. 

עד כה כוחות אוגדה 162 איתרו יותר מ-160 פירי מנהרות, תקפו כ-2800 תשתיות טרור, וחיסלו כ-1000 מחבלים ומפקדים מארגון הטרור חמאס. כוחות אוגדה 162 פשטו על נכסים אסטרטגיים וחיוניים לארגון הטרור חמאס וביניהם: מוצב כוח 17, מתחם "הרובע הביטחוני" של חמאס, ביה"ח רנתיסי אשר שימש את ארגון הטרור לפעילות צבאית והחזקת החטופים, ומוצב באדר.

אחד מהאזורים הבולטים ביותר בו פעלו כוחות האוגדה הוא מחנה "שאטי". "שאטי" הוא אחד מהמחנות המרכזיים של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. בתוך המחנה ישנן תשתיות אויב רבות ומרוכזים בו כוחות רבים של גדודי חמאס, וביניהם גדוד שאטי שלקח חלק מרכזי בטבח הנורא בשמחת תורה.

צוות הקרב של חטיבת השריון 401 נכנס לשטח רצועת עזה והוביל את יתר הכוחות מצפון הרצועה עד לעומק האויב במחנה שאטי. צוותי הקרב של חטיבת גבעתי וחטיבה 401, השמידו בפאתי שאטי מהיבשה ומהאוויר מטרות רבות, ביניהן מבנים מרכזיים ומוסדות שלטון, השייכים לארגון הטרור חמאס ושמהם הוכוונה פעילות טרור נגד אזרחי ישראל וכוחותינו.

כוחות צוות הקרב של חטיבת הנח"ל, שגם היא חלק מאוגדה 162, השתלטו על מוצב שאטי, השמידו תשתיות טרור רבות, חיסלו מחבלים ואיתרו 5 פירי מנהרות. במהלך הפעילות, הלוחמים תפסו מחבלי חמאס אשר הועברו לחקירה בשטח ישראל.

לוחמים מצוות הקרב של חטיבת הקומנדו פעלו בצפון מחנה שאטי, לאיתור פעילי גדוד שאטי של ארגון הטרור חמאס והשמדת התשתיות שלו. כוחות החטיבה פשטו על מבנים בעומק המחנה והשמידו תשתיות אויב רבות. בנוסף, ביצעו פשיטה לטיהור מרחב בית ספר בו נמצאו עמדות משגרי נ"ט, כמות גדולה של אמל״ח ותשתיות טרור.

שעות לפני שהכוחות הקרקעיים נכנסו למרחב שאטי, כוחות של חיל האוויר תקפו מטרות אויב במחנה וחטיבת האש 215 (שהיא אגד ארטילרי - הכולל תותחים ורקטות) הפעילה אש לטובת הכנת השטח לתמרון הכוחות הקרקעיים.

מדברי מפקד אוגדה 162, תת-אלוף איציק כהן:

 "יצרנו תנאים מאפשרים לפירוק היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס בעיר עזה. מתחילת הלחימה, צה״ל ואוגדה 162 מפרקים את מרכזי הכובד של החמאס ויכולות שהארגון בנה במשך שנים. כוחות האוגדה הרגו מתחילת התמרון הקרקעי למעלה מ-1000 מחבלים וצמצמו בכ-80 אחוז את ירי הרקטות לעבר מדינת ישראל מצפון הרצועה".

כאמור, מחנה שאטי הוא אחד ממרכזי הכח של החמאס, והכוחות סיפרו על כך ש- 50 אחוז מהבתים שלו ממולכדים או מהווים חלק מתשתית טרור ולחימה. לאחר שבירת כחו של החמאס במחנה שאטי, עוסקים כעת הכוחות במה שמכונה "טיהור" - דהיינו פעולות יסודיות של סריקה, איתור מחבלים ואמל"ח, וחיסול של כל היכולת הצבאית, כולל המנהרות, שצה"ל מפעיל מגוון אמצעים לנטרולן. עד כה, אומרים בצה"ל, לא הצטרכו להוריד חיילים לתוך המנהרות, אלא השתמשו באמצעים אחרים לשם סריקתן ופיצוצן.

נתחזק כולנו באמירת פרקי תהלים לזכות ולשמירת החיילים.

צה"ל נמצא בתוככי מעוז החמאס 'שיפא'

יומן מלחמה: סיכום היום בחזית

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...