• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

פרשנות / ניסים המלובשים בטבע: מאחורי התקיפה מתימן

הספינה האמריקנית שיירטה את המטח התימני הגדול - התמקמה בעמדה שאיפשרה לה ליירט אותו, רק כמה שעות לפני שהוא נורה. המערכות השונות מיירטות את הטילים. על כל אלו אפשר לומר כי אלו ניסים המלובשים בטבע
ניסים המלובשים בטבע: מאחורי התקיפה מתימן
שיגור טיל חץ
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

שתי הסוללות של כיפת ברזל, שרכשה ארה"ב מישראל בשנים האחרונות, הגיעו כבר לישראל בחזרה, ושולבו במערך הארצי של כיפת ברזל, שבו יש היום סוללות רבות, שפרוסות בכל רחבי הארץ, וערוכות לתת מענה גם מול חיזבאללה.

בנוסף פרוסות ברחבי הארץ גם סוללות של מערך הפטריוט (טילים חדישים - לא הטילים הישנים שהיו במלחמת המפרץ לפני 30 שנה ונכשלו אז לחלוטין). הטילים החדישים הללו נוסו היטב במלחמה ע"י האמריקנים במלחמת עיראק השניה, והם גם מצליחים בסעודיה ליירט את הרוב הגדול של הטילים של החות'ים. למעשה, על פי כמה פרסומים אמינים, הסעודים גם יירטו טילים מתימן שכוונו לעבר ישראל.

ובכל אופן, בישראל טילי הפטריוט מיועדים בעיקר נגד מטוסים ומסוקים (או מל"טים) כי נגד טילים יש לישראל מערכות איכותיות יותר, שהיא פיתחה בעצמה, וביניהן כיפת ברזל, וגם:

חץ 2 - המערכות הזו היא שיירטה את הטיל הבליסטי מתימן בשבוע שעבר, וככל הנראה היא גם זו שיירטה את הרקטה ארוכת הטווח עיאש 250 שנורתה אתמול מעזה לעבר ישובי דרום הערבה.

חץ 3 - מערכת ישראלית שמסוגלת ליירט טילים מחוץ לאטמוספירה, בטווח עצום של 500 ק"מ, ובגובה של מאות ק"מ - הרחק מגבולות ישראל. מערכת זו יכולה לטפל בכל איום איראני (או טילים שישוגרו מעיראק).

שרביט קסמים (קלע דוד) - מערכת ישראלית יחודית, בעלת יכולות יוצאות דופן ליירוט של טילי שיוט, ושל רקטות מדויקות וטילים חכמים.

כל המערך הענקי הזה פרוס כעת במלואו, ומסתייע בעשרות מערכות מכ"מ (בים, באוויר, וביבשה), וכן באמצעי לוחמה אלקטרונית וסייבר - לשיבוש של כלי טייס תוקפים.

בנוסף, ישראל מסתייעת באופן פעיל בספינות הקרב האמריקניות - הן בים התיכון והן בים האדום - הן על מנת לבנות ביחד את תמונת המכ"ם של האיומים והן על מנת ליירט איומים שונים. כזכור, ספינה אמריקנית היא שיירטה את כל המטח הגדול שהגיע מתימן (15 כלי טייס לא מאוישים + 4 טילים). יש גם מכ"ם אמריקני גדול שפרוס דרך קבע בנגב, ויש לו טווח של אלפי ק"מ.

משרד הבטחון הודיע על פריסתה של מערכת הלייזר הנסיונית, אולם יש לזכור שמדובר נכון לעכשיו רק על מערכת אחת, ולכן יכולת ההגנה שלה היא מוגבלת יחסית למערכי ההגנה האחרים, שכוללים סוללות רבות.  

ועל כל זה צריך לומר - אלו חסדי ונסי ה' הגלויים - "נס המלובש בטבע"!

זה נס שמאפשר לכולנו, לקיים "שגרת חרום" של עבודה ולימודים וכו'. 

זוהי שמירה אלוקית והשגחה אלוקית ש"מתלבשת" ב"לבוש הטבע" - לטובת עם ישראל. והראיה הטובה ביותר לכך היא, שגם כאשר מערכי ההגנה הללו נכשלים, אנו רואים שיש נסי הצלה גלויים בנפילה של הרקטות, ומספר הנפגעים הוא נמוך מאוד כמעט תמיד.

עוד השגחה אלוקית גלויה - הספינה האמריקנית שיירטה את המטח התימני הגדול - התמקמה בעמדה שאיפשרה לה ליירט אותו, רק כמה שעות לפני שהוא נורה... וזה מראה עד כמה הכל מכוון משמים, ושהכל זה בעצם שמירה אלוקית, ורק שהיא מושפעת אלינו דרך "לבוש הטבע". 

בתורת החסידות מבואר ש"נס המלובש בטבע" - שורשו הרוחני גבוה יותר מזה של נס על-טבעי, וזה משום שהכח לחבר את הנס ואת הטבע, יכול לנבוע רק מהקדוש ברוך הוא בכבודו ובעצמו, שרק הוא יכול לחבר שני הפכים - "נס" ו- "טבע" - ולגרום לשניהם להיות ביחד, באותה מציאות, ובאותו רגע ממש.

"הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדו"!

יום של לחימה בדרום, נשמר המתח בצפון | עידכונים

יומן מלחמה: סיכום היום בחזית

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...