• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

צה"ל ממשיך בתקיפות ממוקדות בעיר עזה לקראת כניסה קרקעית

צה"ל מבצע פשיטות משוריינות בעזה להשגת מודיעין ופגיעה בתשתיות חמאס, כהכנה לכניסה מסיבית לעיר. במקביל מפרק את מוצבי חמאס מצפון לעיר כדי להחליש את הגנתה. חיסול עשרות מחבלים ו-12 מפקדי חמאס. צה"ל סוכל שימוש ברחפנים ומלכודי בתים של חמאס. מערכת 'מעיל רוח' מגינה על רכבים משוריינים
צה"ל ממשיך בתקיפות ממוקדות בעיר עזה לקראת כניסה קרקעית
חיילי צה"ל בבית חאנון בעזה (צילום דובר צה''ל)
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

צה"ל מבצע כבר עכשיו, לפני הכניסה הגדולה לתוך העיר עזה - פשיטות משוריינות לתוך העיר עזה.

בפשיטות הללו מושג מודיעין רב, מושמדות תשתיות של החמאס, ומחוסלים מחבלים רבים.

כל זה כהכנה לקראת הכניסה המסיבית לעיר.

במקביל צה"ל ממשיך לפרק בסייעתא דשמיא את מוצבי החמאס הרבים שנמצאים מצפון לעיר עזה - בג'באליה ובבית לאהיה, וזה מאפשר לרסק את מערך ההגנה שבנה החמאס כדי להגן על עזה, וככל שהוא מתרסק, כך כוחות צה"ל מגבירים את הלחץ על העיר עזה גם מצפון לעיר (נוסף על הכיתור המלא שכבר יש מכיוון דרום).

מאות מחבלי חמאס נהרגים ונפצעים מדי יום, בכל אחד מימי הלחימה הקרקעית שנמשכת כבר יותר משבוע.

בחסדי ה', בתקיפות האוויריות חוסלו עד עכשיו 12 מפקדי גדודים של החמאס - וזה מקשה עליו לשלוט ולנהל את הכוחות שלו.

כמה נקודות חשובות:

1. חמאס מפעיל בלחימה רחפנים רבים - חלקם מטילי פצצות או רימונים, וחלקם לתצפית, חלקם מתאבדים עם מטעני נפץ - עד עכשיו, בחסדי ונסי ה' הגלויים, כמעט ולא היו אבדות מרחפני הנפץ הללו!

עשרות רחפנים הופלו ע"י כוחות צה"ל, שנזהרים שלא לנוע בקבוצות גדולות וצמודות בשטחים פתוחים, פועלים כל הזמן כדי לסכל איומים מהאוויר, יורים ומפילים את הרחפנים, תוך שימוש באמצעים שונים.

2. חמאס גם מלכד הרבה בתים - מתוך כוונה שח"ו החיילים יכנסו לבתים הללו, ואז יופעלו מטעני הנפץ. בחסדי ה',

המזימה הזו לא צלחה. בתים רבים אותרו ע"י הלוחמים - והושמדו.

נזכיר שוב את דעתו הקדושה של הרבי שליט"א מלך המשיח - להזהיר את האזרחים, ואז לשטח ולהחריב בנינים!

ובאמצעות פעולה זו חוסכים סיכונים גדולים מאוד - הן של בתים ממולכדים והן של חוליות הנ"ט שמסתתרות בבתים, והן של המנהרות שמתחת לבתים (שנחסמות למעשה, כי הבית מתמוטט על הפיר).

3. לפי כל המידע מהשטח, מערכת "מעיל רוח" מגנה היטב על מאות טנקי המרכבה, מאות נגמ"שי הנמ"ר של גולני וגבעתי, ונגמ"שי ה"איתן" של חטיבת הנח"ל. הראיה הברורה לכך היא, שלמרות שבשטח הלחימה נעים מאות רבות של רכבים משוריינים, ויורים עליהם טילי נ"ט רבים, בחסדי ונסי ה' הגלויים, אין שום דיווח על חדירה של כלי משוריין, למעט חדירת נגמ"ש הנמ"ר של גבעתי בתחילת השבוע.

האירוע הבודד הזה - של נגמ"ש גבעתי שנפגע ע"י טיל נ"ט - נמצא בתחקירים, כדי להבין מה קרה בדיוק. יתכן שהיה כשל טכני נקודתי במערכת מעיל רוח או כשל שנבע מטעות אנוש, ותמיד צריך לזכור שכל מערכת היא לא מושלמת, ולכן גם לכיפת ברזל, למשל, אין 100 אחוז הצלחה. ולכן, סביר להניח, שגם ל"מעיל רוח" אין 100 אחוז הצלחה, אבל בכל אופן יכולת ההגנה שלה היא גבוהה מאוד, וזה חסד ה' גלוי לעם ישראל, כי רק לישראל יש מערכת הגנה כזו על הטנקים והנגמ"שים, ובשנים האחרונות ארה"ב רוכשת אלפי מערכות כאלו עבור הטנקים והנגמ"שים שלה.

4. הערב היה שיגור של רקטה ארוכת טווח לעבר יישובי דרום הערבה. מערכת הבטחון פרסמה שהשיגור יורט ע"י מערכת החץ. זה יירוט יוצא דופן, והוא ככל הנראה נובע מכך שמדובר ברקטה ארוכת טווח של החמאס - סביר להניח שזו הייתה רקטת עיאש 250 שיש לה טווח ארוך מאוד (200 ק"מ ויותר) - ולכן המערכת שמתאימה ליירט אותה ביותר היא כמובן מערכת החץ.

כל מערכות ההגנה הללו - כיפת ברזל וחץ - שמאפשרות לנו לקיים שיגרת לימודים ועבודה בעורף, ומערכת ההגנה "מעיל רוח" - הן, מעשה, נס המלובש בטבע, וזה ביטוי לשמירה האלוקית על עם ישראל, ולהשגחה האלוקית המיוחדת שלה אנו זוכים, הן בחזית והן בעורף.

"הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדו"!

סיכום חדשות השבת: אמריקה מגבירה לחץ

יומן מלחמה: סיכום היום בחזית

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...