• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

הסלמה באיזור הצפון, בנתיים לא נכנסים בעוצמה למערכה

בישראל ממשיכים לשגר איומים לעבר חיזבאללה, אך שומרים על עוצמת תקיפות לא מוגברת. בעוד הכוחות פועלים ברצועת עזה, נמשכים לאורך כל הימים האחרונים גם אירועים נקודתיים של ירי טילים ופצמ"רים לעבר ישובי הצפון ובסיסי הצבא
הסלמה באיזור הצפון, בנתיים לא נכנסים בעוצמה למערכה
תקיפות בדרום לבנון
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

חיזבאללה קיבל היום אחריות, לראשונה, על ירי של כלי טייס בלתי מאוישים חמושים לעבר מוצבי צה"ל בהר דוב.

היום גם היו יותר אירועים של נ"ט ופצמ"רים, ורקטות בצפון.

הסיבה לכך - להערכתי - ההתפתחות המהירה של המערכה בדרום, כאשר צה"ל כבר סוגר למעשה על עזה מכמה כיוונים, ולכן יש אכן הסלמה בצפון. כולל ירי לעבר ישובים רבים בצפון במשך היום - בחסדי ה' ללא נפגעים (רוב היישובים כבר פונה לגמרי).

צה"ל תקף היום מטרות רבות של חיזבאללה, והשמיד כמה חוליות שלו. תותחים של צה"ל הפגיזו בעוצמה שורה ארוכה של מתחמי חיזבאללה ואתרי שיגור במשך היום.

צריך לדעת שצה"ל ערוך בעוצמה גדולה מאוד בצפון - אלפי כלים - טנקים, תותחים, נגמ"שים ועוד.

בישראל מאיימים על החיזבאללה

השר איזנקוט, הרמטכ"ל לשעבר - איים היום על חיזבאללה:

"כל מי שינסה לפשוט ולכבוש שטח במדינת ישראל, מסתכן בהשמדה של השלטון שלו, מרכזי הכוח שלו, מרכזי הכובד שלו, וישלם מחיר כבד מאוד".

והרמטכ"ל אמר היום שצה"ל מפעיל ברצועה פחות מחצי מהכח של חיל האוויר, ועיקר הכח של חיל האוויר מוכן "עם פצצות מתחת לכנפיים" - כדי לתקוף בזירות אחרות [הכוונה כמובן ללבנון].

משרד הבטחון פרסם שהוא הזרים לישראל אלפי טונות של חימוש, ורכש ציוד מהתעשיות בישראל במיליארדים רבים. כמו כן ידוע שהתעשיות הפסיקו לספק נשק ללקוחות בחו"ל (באופן זמני) והן מפנות כל כושר הייצור שלהן עבור צה"ל. הציוד מוזרם לארץ בעשרות טיסות מטען, וכן בספינות תובלה גדולות.

צריך להבהיר כאן משהו.

אם שורת ההתגרויות הזו של חיזבאללה הייתה מתרחשת בזמן אחר, כבר מזמן ישראל הייתה עוברת להגיב בעוצמה אחרת לגמרי, חזקה וקטלנית. אבל, לנוכח המצב הנתון, בצה"ל מעונינים לחסל את החמאס, ולהתמקד בכך בלבד, כדי למצות את כל העוצמה של צה"ל בחזית אחת, ולחסל אל ארגון החמאס הנאצי שחצה את כל הקוים האדומים, ודינו אחד - הכרעה והשמדה.

לסיכום:

יש הסלמה בצפון, אבל חיזבאללה עדיין נמנע מדרדור למלחמה כוללת, וישראל מאיימת עליו כדי שאכן המצב לא יגלוש למלחמה שכזו. גם ארה"ב ובריטניה מאיימות ישירות על חיזבאללה.

האם ישראל תעמוד מול הלחץ האמריקאי?

יומן מלחמה: סיכום היום בחזית

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...