• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

פרשנות / אז מה יצא לנו מביקורו של ביידן?

ביקור הנשיא ביידן בישראל התאפיין בעיקר בהבטחה לסייע ב-100 מיליון דולר לפלסטינים ובהתערבות חסרת תקדים בקבלת ההחלטות הביטחוניות של ישראל. ביידן אף דרש לדעת מראש מה יהיו צעדיה הבאים של ישראל בעזה. ארה"ב מנסה לכפות את עמדותיה על ישראל תוך פגיעה בביטחוננו
אז מה יצא לנו מביקורו של ביידן?
ביידן אתמול בישראל (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

1. הבטחה של סיוע לעזה ולאיו"ש - 100 מיליון דולר!

2. פעם ראשונה בהיסטוריה שנשיא אמריקני יושב בקבינט המלחמה של ישראל, מתערב בהכל, שומע הכל, ומשפיע על קבלת ההחלטות בעת מלחמה קיומית לפי האינטרס האמריקני!!! זה חסר תקדים! וזה בהמשך לכך ששר החוץ שלו ישב בקבינט 7 שעות - בהזמנה ישירה של נתניהו!!!

אולי נהפוך את ישראל לעוד מדינה אמריקנית, עוד כוכב על הדגל האמריקני וזהו...

פעם ראשונה גם שישראל מזמינה תוך כדי המלחמה את ספינות ומטוסי הקרב של ארה"ב! 

(שהרי במלחמת יום הכיפורים ביקשנו רק סיוע באספקת ציוד). בעולם הערבי קולטים היטב את חולשת ישראל - כפי שהממשלה גורמת לה להיראות!

זה נכון שיש בכך יתרון, זה מרתיע את חיזבאללה, אבל מצד שני זה שוחק עוד יותר את כושר ההרתעה של ישראל שכבר נפגע קשה בפעולת הטרור הנוראית שהראתה עד כמה צה"ל לא מוכן מול מהלכים מפתיעים, ועד כמה גודל יחידותיו הסדירות קטן, ולא מותאם מול מתקפות פתע המוניות, שמשולבות בפגיעה במערכות טכנולוגיות שלו.

3. ביידן דיבר באופו ברור - גם אם במלים רכות - על הדרישה לבדל את חמאס מהעם הפלסטיני, והתעלם בכך מהמציאות בשטח, ומהמראות הקשים של אזרחי עזה שהצטרפו במאותיהם לאנשי הנוחבא, והיו חלק פעיל מהטבח הנורא. 

ביידן חזר ודיבר על הדרישה שלא לפגוע ב"אזרחים" - למרות שזה כמעט בלתי אפשרי במלחמה - כפי שאמריקה בעצמה פגעה בעשרות אלפים במלחמות עיראק ואפגניסטאן. ביידן גם חזר ודיבר על כך ש"הפתרון" איננו כיבוש עזה, ושזה "דבר רע", אלא הפתרון הוא מדינה פלסטינית - שזה דבר שאפילו השמאל בישראל כרגע לא מדבר עליו!

4. ביידן ניצל את המעורבות שלו בקבינט, לדרוש מישראל לדעת מראש מה עושים לאחר כיבוש עזה, אם בכלל יתממש, ובכך הוא רצה להגביל את ישראל, לאזוק ולחשק אותה, ולא להניח לנו לקבוע בעצמנו את גורלנו, בהתאם להמלצות הצבא. 

עוד לפני תחילת המלחמה הקרקעית, ביידן דרש לדעת כבר מה יהיה סופה, וכמובן שהוא רצה שזה יהיה מתאים לאינטרס האמריקני, ושישראל תראה לו מ מראש מהן תכניותיה (כמה זמן צה"ל יהיה שם, מתי נצא משם, מה יהיה עם ה"אזרחים" וכו' וכו')

את כל זה ביידן עטף בהבטחת סיוע צבאי (הבטחה שבמילא כבר ניתנה, ובמילא כבר מקודמת במהירות ע"י הקונגרס והסנאט, והיא אינטרס של ארה"ב שרוצה שישראל תנצח ולא איראן שותפתה של רוסיה), ובתגובה לשאלה ישירה "האם ארה"ב תגיב במקרה שישראל תותקף ע"י חיזבאללה" - סירב להתחייב לעזרה אמריקנית.

חיבוק דוב, כבר אמרנו?

מה מסתתר מאחורי הצהרת ראש הממשלה? וגם: מי שיבש את החשמל באיראן

יומן מלחמה: סיכום היום בחזית

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...