• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

הסכם עם סעודיה? לא מוצדק ולא הכרחי

ישראל לא צריכה לשלם מחיר כבד של פגיעה ביתרונות האסטרטגיים שיש לה כיום - נשק גרעיני (על פי פרסומים זרים), ומטוסי חמקן. אם ינתן "הכשר" אמריקני-ישראלי לגרעין סעודי, אז גם מצרים וטורקיה, וכנראה גם איחוד האמירויות, יזדרזו לרכוש נשק גרעיני, ואז גם איראן תוכל לטעון שהיא רוצה נשק גרעיני
הסכם עם סעודיה? לא מוצדק ולא הכרחי
מזכיר המדינה של ארצות הברית אנתוני בלינקן נפגש עם יורש העצר הסעודי בן סלמאן
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

דיווחים על התקדמות לקראת הסכם עם סעודיה.

צריך להזכיר, וגם להזהיר:

סעודיה מעונינת כבר זמן רב בהשגת יכולת גרעינית צבאית, ולשם כך היא מפעילה מאמץ גרעיני אזרחי נרחב, וכעת, זה ברור שהיא תרצה "הכשר" אמריקני-ישראלי למאמץ הגרעיני שלה.

בנוסף, זה ברור שסעודיה תדרוש "תשלום" ישראל בצורה של ויתורים לפלסטינים.

ועוד, כבר דובר בעבר על רצונה של סעודיה במטוסי החמקן. כרגע, ישראל היא היחידה שמחזיקה בהם בכל המזרח התיכון, ואפילו לטורקיה שהיא חברה בברית נאט"ו אין מטוסי חמקן. זה יתרון אסטרטגי עצום לטובת ישראל מול כל מדינות האזור. לצערי, סביר להניח שסעודיה תדרוש לפחות 100 מטוסי חמקן כחלק מההסכם.

כל זה לא מוצדק ולא הכרחי!

ישראל לא צריכה לשלם מחיר כבד של פגיעה ביתרונות האסטרטגיים שיש לה כיום - נשק גרעיני (על פי פרסומים זרים), ומטוסי חמקן. ואין שום סיבה בעולם שבגללה צריך להיכנס שוב למשא ומתן על ויתורים לפלסטינים. כל משא ומתן כזה הביא בעבר לצרות צרורות - אינתיפאדה ראשונה ושניה, גלי טרור.

יש לסעודיה מספיק אינטרסים שבגללם כדאי לה לעשות שלום עם ישראל - היא תוכל לקבל מישראל סיוע בטחוני נרחב, שיתוף פעולה בתחומי ההייטק, וגם הבטחה לשדרוג ההגנה מצידה של ארה"ב.

זה די והותר, ואין צורך בכך שישראל תאבד את יתרונותיה הכי חשובים ח"ו. אם ינתן "הכשר" אמריקני-ישראלי לגרעין סעודי, אז גם מצרים וטורקיה, וכנראה גם איחוד האמירויות, יזדרזו לרכוש נשק גרעיני, ואז גם איראן תוכל לטעון שהיא רוצה נשק גרעיני כמו כולם.

ישראל צריכה לעמוד על האינטרסים החיוניים שלה, ולשמור על היתרונות האסטרטגיים שלה מכל משמר.

מדוע צה"ל לא הגיב לירי החיזבאללה?

יומן מלחמה: סיכום היום בחזית

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...