• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ז תמוז התשפ"ד (22.07.2024) פרשת בלק

האם ישראל תשנה את המדיניות מול חיזבאלה?

אחרי שבועות ארוכים וחודשים של מסרים מצד ישראל, שביטאו את החשש מפעולות ארגון הטרור הלבנוני, היום אומר שר הבטחון כי תקיפה מצד חיזבאלה תיענה בתקיפות. כעת נותר לראות את ביצוע ההצהרה גם מול ההתגרויות בגבול
האם ישראל תשנה את המדיניות מול חיזבאלה?
השר גלנט ואלוף פיקוד הצפון, בגבול לבנון. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

שר הבטחון גלנט היום בסיור על גבול לבנון הזהיר את חיזבאללה ואת העומד בראשו, שלא לעשות טעות, כי ישראל מוכנה להפעיל את כל כוחה, ואז "נחזיר את לבנון לתקופת האבן".

זהו צעד בכיוון הנכון, וכפי שכבר כתבתי אין ברירה אלא לאיים באופן החמור ביותר על לבנון וחיזבאללה, וזאת על מנת שחיזבאללה לא ינסה לגרור את ישראל לעימות מוגבל של "ימי קרב".

יש מטרה לאיומים החמורים האלו:

להרתיע את חיזבאללה אפילו מפתיחה מוגבלת באש, שמבחינתו עלולה "להשתלם", ולהיראות לו כדאית (כי אז הוא ישלם מחיר קטן, כי הרי בעימות מוגבל, ישראל לא תכבוש את דרום לבנון, וגם לא תחסל את התשתית של חיזבאללה).

לכן, כדי שחיזבאללה לא יפתח בעימות מוגבל, צריך להרתיע אותו, הן על ידי איומים חריפים והן על ידי הזרמה של כוחות, שתגרום לו להבין, שישראל לא תקבל מציאות של "עימות מוגבל", אלא תמחק אותו לחלוטין, ותכבוש שטחים נרחבים בדרום לבנון, ותפגע בתשתית האזרחית והצבאית של לבנון (שמעניקה לו חסות מליאה ושהוא חלק מהממשלה שלה), ואכן "תחזיר את לבנון לתקופת האבן".

אבל, חסר כאן עוד משהו, שישראל עוד לא עשתה - התנהגות נחושה מול הפרות הגבול חיזבאללה (כמו האוהלים שהקים, והפרובוקציות שהוא עושה בגבול כמעט מדי יום) - נקווה שגם זה ישתנה לטובה, ויתחילו לפעול בנחישות.

אין ברירה. רק מדינה ששומרת על הריבונות שלה בלי שום פשרות, יכולה לקיים בטחון ויציבות, וזה נכון גם לפי התורה הקדושה, שפוסקת שאם באים נכרים לעיירות ישראל, אז אפילו אם הם מגיעים רק בשל "עסקי קש ותבן" - יוצאים נגדם למלחמה אפילו ביום השבת קודש!

ולכן מובן שהכרחי לשמור על הגבולות, ולהגן עליהם, ולא לוותר על שום שטח, כי כל ויתור מביא ח"ו לסכנה, ולכן הכרחי, כאמור לעיל, לפעול בנחישות וללא פחד, וזה מה שה' רוצה מאיתנו, שנגן על עצמנו בכל העוצמה, ואז תהיה לנו גם סייעתא דשמיא.

ושוב אדגיש, בשורה התחתונה, העדיפות והרצון של שני הצדדים, היא להימנע ממלחמה כוללת, וישראל פועלת עכשיו, במישורים שונים, על מנת להרתיע את חיזבאללה גם מעימות מוגבל, ונקווה שבעזהי"ת תהיה גם בזה הצלחה.

חוסל מהנדס איראני בסוריה

המחבל הצלף ימ"ש חוסל ב״ה | עדכונים מהלחימה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...