• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ז תמוז התשפ"ד (22.07.2024) פרשת בלק

המבצע בג'נין צפוי להיות ממוקד ולא נרחב

שעות אחרי פתיחת מבצע 'בית וגן' כנגד המחבלים בג'נין וכבר ניתן לראות את התמונה. כוחות אויריים הפציצו אמש את עמדות המחבלים. בשלב זה מוערך כי לא צפויה הידרדרות לעימות נרחב
המבצע בג'נין צפוי להיות ממוקד ולא נרחב
תנועה ערה של כוחות סמוך למעבר ג'למה אמש
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

המבצע בג'נין החל בתקיפה אווירית ממוקדת על המפקדה הראשית של הפלגים הפלסטינים, המפקדה הייתה בתוך אתר של אונר"א ולכן המחבלים הרגישו בטוחים מפני תקיפה של צה"ל, אולם, תקיפה אווירית ממוקדת היטב פגעה בהם מיד בתחילת הפעולה והביאה להפתעה וליתרון חשוב לצה"ל.

היתרון הזה השתקף גם בהמשך. לקראת כניסה קרקעית של צה"ל הכינו המחבלים מטענים רבים בדירות בפאתי המחנה, אותם הם תכננו להשליך מיד עם תחילת כניסה צה"לית למחנה פליטים הצפוף. בפועל, עקב ההפתעה, הם לא הצליחו לממש את זממם, ובחסדי ה' יתברך כוחות גדולים זרמו לעיר, כמעט ללא הפרעה.

המבצע ממוקד במחנה הפליטים של ג'נין ולא בעיר עצמה אולם פעולות ממוקדות ומוגבלות נערכות גם בסביבת המחנה, וגם בעיר ג'נין עצמה, במידת הצורך.

המטרה המרכזית היא לחסל את תשתית הטרור במחנה הפליטים, שכוללת בין היתר מפקדות, מחסני אמל"ח, מעבדות לייצור מטענים, מחרטות לייצור כלי נשק.

נזכיר, שלאחרונה תיעדו המחבלים את עצמם משגרים רקטה מאולתרת, והבוקר אכן נתפס במחנה הפליטים משגר מאולתר של רקטה.

כמו כן המטרה היא לעצור מבוקשים ומחבלים רבים (עד עכשיו נעצרו מעל 15), ולייצר תחושת נרדפות וחוסר בטחון אצל פעילי הטרור, שראו במחנה הפליטים "עיר מקלט" - 50 פיגועי ירי יצאו מתוך מחנה הפליטים של ג'נין בתקופה האחרונה!

המבצע הזה, למרות היותו מוגבל בהיקפו, מנוהל ע"י הדרגים הבכירים ביותר:

אלוף פיקוד המרכז, והרמטכ"ל עצמו שנמצא ב"בור" של צה"ל בקריה.

המפקד הישיר של המבצע הינו מפקד אוגדת איו"ש תא"ל אבי בלוט - מפקד שדה מוערך, שומר תורה ומצוות (בוגר המכינה הצבאית ביישוב עלי).

במצבים דומים של צורך בחיזוק הבטחון של עם ישראל, ביקש הרבי מליובאוויטש להוסיף בקריאת תהלים - במיוחד של הפרקים הבאים: כ', כ"ב, ס"ט, ע"ט, ק"ל, ק"נ.

וכן להוסיף בנתינת צדקה.

סיוע מודיעיני

המבצע מנוהל כמבצע חטיבתי של הקומנדו.

דהיינו שמשימתו מבוצעת בעיקר ע"י כוחות חטיבת הקומנדו - חטיבת עוז.

חטיבת עלית זו, שהוקמה רק לפני כ- 8 שנים, כוללת בתוכה את יחידות העלית הבאות:

יחידת מגלן.

יחידת דובדבן.

יחידת אגוז.

לוחמי החטיבה עוברים הכשרה ייעודית ללחימת קומנדו - בעומק שטח האויב - בבסיס מיוחד במתקן אדם (שבמשך שנים רבות שימש, ומשמש לאימונים של יחידות העלית של צה"ל).

ביחד עם חטיבת הקומנדו, פועלות במחנה הפליטים יחידות עלית נוספות - כוחות של הצנחנים, סיירת גולני, סיירת נח"ל, ביחד עם פעילות של לוחמי ההנדסה הקרבית שפותחים צירי תנועה ומסלקים מטענים, באמצעות דחפורים ממוגנים היטב, ובאמצעים רבים נוספים.

במעטפת, מסביב למחנה הפליטים, פרוסים כוחות חי"ר נוספים, וגם יחידות שריון קטנות.

כל המבצע מקבל סיוע אווירי גדול - מודיעיני והתקפי - עד עכשיו בוצעו לפחות 10 תקיפות מהאוויר, ונהנה ממודיעין רב ומדויק.

במבצעים כאלה ישנה חשיבות רבה למודיעין שנאסף גם תוך כדי הלחימה - הן ע"י תחקור זריז של המבוקשים והמחבלים שנתפסים, הן ע"י למידה בשטח של חומרים שנתפסים בדירות המסתור ובמעבדות הנפץ, והן בשל העובדה שכל הזירה "מתעוררת" לפעילות, והרבה פעילי טרור נעים בשטח, מתקשרים ביניהם וכו' - ואז ישנה הזדמנות לעקוב אחריהם ולפעול מולם במהירות.

המודיעין הרב שנאסף תוך כדי המבצע משמש ל"ייצור" של מטרות תקיפה נוספות, ולייצור של יעדי איסוף מודיעיני נוספים, וכך המבצע ממשיך "להתגלגל", ולהזין את עצמו, בהישגי מודיעין ובסיכולים נוספים.

נתפלל להצלחת החיילים ולשמירה על שלומם ובטחונם, בתוך כל אחינו בני ישראל בכל מקום שהם. 

לא צפוי גיוס מילואים נרחב

נכון לעכשיו:

אין גיוס מילואים מיוחד (למעט אנשי המילואים שבדרך כלל מגוייסים, לאורך כל השנה, לאימונים וכו', וככל הנראה גם גיוס מצומצם מאוד - להשלמות עבור היחידות שפועלות בשטח).

אין היערכות מיוחדת בצפון, אך יש עירנות.

להערכתי - אין צפי להידרדרות מול חיזבאללה.

בדרום - ארגונים בעזה מאיימים, וכיפת ברזל נפרסה, אך לאחר המכה הגדולה שספג הג'יהאד במבצע האחרון, לא צפויה, להערכתי, הידרדרות לעימות נרחב.

צה"ל פתח במבצע בטחוני נרחב בג'נין

המחבל הצלף ימ"ש חוסל ב״ה | עדכונים מהלחימה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...