• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ז ניסן התשפ"ד (25.04.2024) פרשת מצורע

פרשנות / די להפחדות: איראן רחוקה מפצצה גרעינית

ברור שצריך לעשות בדרך הטבע את כל הפעולות האפשריות, וברור ואין ספק שצריך לפעול נגד איראן בנחישות, אבל גם אין מקום לפאניקה. המידע של אגף המודיעין על איראן הוא רחב מאוד. המרחק הוא לפחות שנתיים, וזה גם אם איראן תעשיר אורניום כבר מחר לרמה של 90 אחוז, וגם אם אף אחד לא יפריע לה
די להפחדות: איראן רחוקה מפצצה גרעינית
תערוכה של תכנית הגרעין האיראני (צילום: Majid Asgaripour)
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

מדי פעם מתפרסמות הערכות שונות לגבי הקירבה של איראן להשגת פצצה גרעינית.

כפי שכבר כתבתי כמה פעמים - ובניגוד לכל ההפחדות בתקשורת, המרחק הוא לפחות שנתיים, וזה גם אם איראן תעשיר אורניום כבר מחר לרמה של 90 אחוז, וגם אם אף אחד לא יפריע לה.

היום התפרסם ראיון מעמיק - של הכתב הצבאי של מעריב - עם 4 קציני המחקר המובילים ביותר בנושא איראן של אגף המודיעין - והם אומרים את כל מה שכתבתי לעיל במפורש.

ולכן, די להפחדות.

ברור שצריך לעשות בדרך הטבע את כל הפעולות האפשריות, וברור ואין ספק שצריך לפעול נגד איראן בנחישות, אבל גם אין מקום לפאניקה. המידע של אגף המודיעין על איראן הוא רחב מאוד, ומספיק שניזכר במבצע המדהים מלפני כמה שנים שבו ישראל הצליחה להוציא מאיראן את כל הארכיון הגרעיני שלהם ולהביא אותו לארץ, כדי שנבין שאכן החדיר המודיעינית שלנו אליהם היא עמוקה מאוד.

ולכן גם הערכת אמ"ן - היא אמינה מאוד.

עוד כמה נקודות חשובות מהראיון על איראן (שפורסם במעריב) עם 4 קציני המודיעין הבכירים שכולם ראשי מדורים בתוך ענף איראן באגף המודיעין של צה"ל:

1. איראן חוששת מישראל, ממש בפרנויה... והיא לא רוצה הסלמה דרמטית מול ישראל.

וזה כמובן מתחבר למה שפרסמתי אתמול - מסמך שלם שמסביר למה חיזבאללה ואיראן לא רוצים מלחמה בזמן הזה, ולכן גם כל מיני תרחישי הפחדה שפורסמו בתקשורת - אין להם מקום, והם משוללי יסוד!

2. איראן נכשלת בהוצאת פיגועים נגד ישראל בחו"ל.

3. רוב מוחץ של העם האיראני לא תומך במשטר!
להערכת אמ"ן 80 אחוז מהעם לא תומך במשטר הקיצוני.

גל המחאה האחרון נגד המשטר היה אכן נרחב מאוד, נמשך זמן ארוך והיה יוצא דופן, וההשפעות שלו עדיין ניכרות, ואולי גם בעוד כמה שנים יהיו ניכרות, ואז נבין שהוא היה נקודת מפנה.

4. איראן חוששת להתקדם במהירות בפרויקט הגרעין, בין היתר כי היא חוששת מתגובה של אירופה, וגם של סין ורוסיה - שלא מעונינות שלאיראן יהיה נשק גרעיני.
איראן לא רוצה להפוך למדינה כמו צפון קוריאה [שהשיגה נשק גרעיני, אבל זה הפך אותה להיות מדינה "מצורעת" - שכל העולם נגדה עם סנקציות קשות - א.אפרגון], ולכן היא מתקדמת צעד אחר צעד, בזהירות, ובוחנת את תגובת העולם על כל צעד שלה.

5. להערכת אמ"ן, גם אם איראן תתחיל בהקדם להעשיר אורניום לרמה של 90 אחוז, יקח לה בין שנתיים לשלוש שנים להשיג נשק גרעיני.

למי שמעונין בכתבה המלאה לחצו כאן

ארץ ישראל - המקום הבטוח ביותר בעולם

התקיפה באיראן נועדה להעביר מסר

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...