• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

בחסדי שמים: כלי טיס שחדר לישראל הופל

ניסי חודש ניסן תשפ"ג • כלי טיס בלתי מאוייש חדר אתמול לשמי ישראל. בתוך זמן קצר ביותר הוא אותר והופל • החשש כי הוא נשלח בידי האיראנים כנקמה על הפעילות הישראלית
בחסדי שמים: כלי טיס שחדר לישראל הופל
גבול רצועת עזה
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

חיל האוויר הפיל הערב כלי טיס לא מאויש - כטב"מ - שחדר מסוריה.

כלי הטיס חדר לישראל כ- 20-25 ק"מ, והופל, ככל הנראהה ע"י מטוסי או מסוקי קרב, שהוזנקו לאזור.

יכולות ההגנה האווירית בישראל נגד מל"טים ומזל"טים מתבססות הן על סוללות נ"מ (כדוגמת הפטריוט וכיפת ברזל), הן על לוחמה אלקטרונית וסייבר, והן על הפלה באמצעות טילי אוויר-אוויר שנורים ממטוסי קרב, או טילים שנורים ממסוקי קרב.

בשמי הצפון הייתה פעילות ערה מאוד בשעות האחרונות, והיא עדיין נמשכת. המל"ט הופל ככל הנראה מצפון לכנרת, וכעת כוחות צה"ל מחפשים את שבריו.

ההערכה היא שמדובר במל"ט מתוצרת איראן, אך עדיין לא ברור אם היה חמוש, או שנועד למטרות צילום והשגת מודיעין. בכל אופן, נראה שמדובר בתגובה איראנית לתקיפות שבהן חוסלו "היועצים" האיראנים בימים האחרונים.

כאמור, חיל האוויר בכוננות גבוהה בצפון, וכוחותיו עדיין פועלים בשמי האזור, על מנת להרתיע או למנוע היווצרות של איומים נוספים.

ביחד עם זאת נדגיש שאין שום הנחיה על כוננות לישובי הצפון, ולא צפויה הידרדרות למלחמה ח"ו.

ככל הנראה מדובר בניסיון איראני להגיב, או לפחות לשלוח מסר הרתעתי מאיראן לישראל, וזאת לאחר שאיראן ספגה מכות קשות בשטח סוריה, ואיבדה שם לפחות 2 קצינים בכירים, וכנראה גם פעילים נוספים.

העובדה שהמל"ט חדר לפחות 20-25 ק"מ, אינה מעידה על כשלון ישראלי בהכרח, ויתכן מאוד שהוא אכן היה תחת מעקב כפי שדובר צה"ל הודיע - ובחרו שלא להפיל אותו באופן מיידי אלא ליירט אותו מעל מקום לא מיושב, גם במחיר שהוא יחדור קצת לשטח ישראל.

החשוד הראשון בשליחת המל"ט הוא חיזבאללה, אולם, צריך לזכור, שבסוריה פועלות מיליציות רבות הסרות למרותה של איראן, ויתכן מאוד שאחת מהן היא זו שהפעילה את המל"ט, ולאו דוקא חיזבאללה.

המיליציות הללו כוללות עשרות אלפי אנשים, חלקם סורים, וחלקם מתנדבים ממדינות שונות - כמו אפגניסטאן - שהגיעו לסוריה, ושם הם פועלים במימון, הכוונה, ואימונים איראנים. חלק מהמיליציות הללו מפעילות מל"טים באופן קבוע, ויתכן שאחת מהן קיבלה הוראה לשגר מל"ט לעבר ישראל.

יתכן גם שמדובר בהפעלה ישירה ע"י יחידה צבאית איראנית - יש כמה כאלו בסוריה.

כל הכיוונים הללו יבדקו, וכמובן יבדק גם סוג המל"ט (האם היה חמוש או רק למטרת מודיעין) ובהתאם לכך תישקל תגובת ישראל. התגובה יכולה להיות חשאית, ולאו דוקא גלויה.

קו ישיר מחבר בין שיחות השלום עם הפלסטינים לבין הפיגועים האחרונים

יומן מלחמה: סיכום היום בחזית

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...