• ב"ה ימות המשיח!
  • י' ניסן התשפ"ד (18.04.2024) פרשת מצורע

הנס הגדול שהתגלה עם חשיפת המחבל

5 הערות בעקבות הסרת פרטי האיפול על הפרשיה בצפון. הפרשן הרב אבישי איפרגון סוקר את האירוע ומצביע על הניסים הגדולים שהתגלו באירוע זה, הממחיש את הגנתו של הקדוש ברוך הוא על היהודים בארץ הקודש
הנס הגדול שהתגלה עם חשיפת המחבל
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

לאחר הפרסום הרשמי של צה"ל היום התמונה מתבהרת:

1. אין שחר לשמועות על מחבלים ששכרו דירה בצפת!

וגם אין שום ממש לשמועות המופרכות על פיגוע שתכננה רוסיה נגד ארה"ב...

וגם לא לזה שמצאו חוליה גדולה עם הרבה כלי נשק...

2. מדובר על מחבל - ככל הנראה איש חיזבאללה - שהצליח לחצות את הגדר ולחדור לישראל. המחבל הגיע עד צומת מגידו - כ- 80 ק"מ מהגבול, ושם הניח את המטען המיוחד שהביא עמו. מטען זה הינו מטען תקני, איכותי, בעל עוצמה רבה, והוא מסוג המטענים שצה"ל התמודד איתם בדרום לבנון מול החיזבאללה. זה לא מטען צינור ולא מטען מאולתר וכיו"ב כפי שנפוץ באיו"ש. מטען שכזה יכול להסב נזק כבד גם לכלי רכב ממוגן.

3. בנסי נסים המחבל הפעיל את המטען (או שהוא הופעל עקב תקלה) - נגד כלי רכב קטן, שלא נסע בנתיב הקרוב למטען, אלא בנתיב הנגדי!
מהפיצוץ נפצע אדם אחד - ערבי ...

4. המחבל, שהיה חמוש באקדח ובסכין, וגם חגר חגורת נפץ, חזר לאחרי הפעלת המטען לאזור הגבול, ושם נעצר (באזור הישוב יערה) אחרי סריקות של צה"ל. במהלך המעצר היה חשש לחייהם של לוחמי הימ"מ - והם הרגו אותו. לאחר שחוסל התברר שאכן היה חגור חגורת נפץ ויכל לסכן אותם מאוד אילו ניסו לעוצרו או אילו היו מתקרבים מדי אל הרכב.

מספר תמונות שהתפרסמו כבר באותו יום של האירוע, מראות ערבי מרים ידים מול לוחם ימ"מ. הערבי הזה אינו המחבל - אלא זה הנהג שהסיע אותו, והוא נעצר ונחקר, ומהחקירה עלה שהיה רק מחבל אחד.

5. עדיין לא ברור כיצד המחבל הגיע לצומת מגידו, מה חיפש דווקא שם, ומדוע חזר לגבול. יתכן שחזר לגבול כי רצה להימלט ללבנון לאחר שמבחינתו כבר הצליח להפעיל את המטען.

גם לא ברור כיצד חצה את הגבול. בעבר, היו מקרים שבהם עשו אנשי חיזבאללה שימוש בסולם מיוחד שאיפשר להם לעבור די בקלות מעל הגדר המיוחדת, יתכן שכך נעשה גם עכשיו, או שישנה פרצה בגדר. בצה"ל אומרים שככל הנראה הוא לא חדר דרך מנהרה .

עדיין אין תשובות לכל השאלות, וגם יש פרטים נוספים שלא הותרו לפרסום. אבל דרך אחד ברור - היו פה נסים גדולים מאוד!

בדרך הטבע, המחבל יכל די בקלות להפעיל את המטען החזק על אוטובוס עמוס בנוסעים, או לשים אותו במקום הומה אדם. ואז הוא יכל להשתמש בנשק האישי שלו על מנת לפגוע באנשים רבים נוספים וגם בכוחות ההצלה!

בנוסף, לאחר הפיצוץ של המטען במגידו, הוא יכל לבצע פיגוע נוסף באמצעות חגורת הנפץ שנש עליו!

כל זה לא קרה. המטען שלו פצע ערבי, והוא עצמו חוסל בלא שהספיק להפעיל את חגורת הנפץ או את נשקו האישי...

"כן יאבדו כל אויביך ה'"!

החקירה של האירוע נמשכת. מבחינת ישראל מדובר באירוע חמור, שכן מדובר ככל הנראה ביוזמה התקפית של אחד מארגוני הטרור בלבנון לבצע פיגוע גדול בשטח ישראל, ורק בנס הפיגוע הזה השתבש והמחבל חוסל.

כרגע ברור שישנה פעילות מודיעינית עניפה - במיוחד על מנת לאתר את מידת המעורבות של חיזבאללה באירוע, וכן על מנת למצוא מהיכן ואיך חדר המחבל, מדוע הוא הניח את המטען דווקא במגידו, והאם חיזבאללה מעונין בהסלמה. לצערנו, אין ספק שכל ארגוני הטרור מתבוננים בקריאה לסרבנות בצה"ל ובהפגנות האלימות, ושואבים מכך עידוד רב לפעולות הטרור שלהם. סביר להניח שלדעתם ישראל כרגע מוחלשת, ולכן זה זמן טוב לנסות ולפגוע בה ח"ו.

אולם, כרגע אין כוננות מיוחדת של צה"ל בצפון, ואין שום חשש מביקורים או נסיעה לצפון.

לגבי תגובה לפיגוע במגידו - פורסם שנתניהו וגלנט החליטו שצה"ל לא יגיב, אך לענ"ד סביר להניח שכן תהיה תגובה, אבל היא תהיה באופן חשאי, ביחד עם העברת מסרים תקיפים בצינורות המתאימים.

עכשיו הזמן לאחדות - של כולנו - וזו הדרך לייצר הרתעה מול שונאי ישראל

הותרו לפרסום פרטי האירוע הביטחוני בצפון ארץ הקודש

להודות ולהלל על ניסי ליל אמש

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...