• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

גורמים צבאיים: אירגון הג'יהאד ספג מכה קשה

ראש אגף המבצעים של צה"ל אמר היום כי למעשה חוסלה כל הצמרת הצבאית של הארגון ברצועת עזה. בנוסף, ישנו מבצע מעצרים נרחב ביהודה ושומרון, ובו נעצרו עשרות פעילי טרור, וגם בכירים בג'יהאד. צה"ל ממשיך לפגוע בתשתיות הארגון
גורמים צבאיים: אירגון הג'יהאד ספג מכה קשה
כוחות חי"ר של צה"ל בפעילות מבצעית במהלך מבצע "עלות השחר" (צילום: דובר צה"ל)
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

הג'יהאד ממשיך לספוג מכות

צה"ל ממשיך לפגוע בסייעתא דשמיא בצמרת ארגון הג'יהאד.

בנוסף לחיסולים שהביאו לפתיחת המבצע - ובהם נהרגו מפקד המרחב הצפוני של ארגון הטרור, וכן מפקד מערך הנ"ט שלו וגם מפקד מערך התצפיות בצפון הרצועה - חוסלו ביומיים האחרונים גם מפקד המרחב הדרומי (חאלד מנצור ימ"ש שהיה אחראי לפיגועים רבים וירי רקטי נגד ישראל) וסגנו, וכן מפקד חטיבת רפיח של הארגון. כמו כן חוסל גם דובר הזרוע הצבאית. ישנם גם דיווחים לא מאושרים על חיסול יחידת הטילים של הארגון.

ראש אגף המבצעים של צה"ל אמר היום כי למעשה חוסלה כל הצמרת הצבאית של הארגון ברצועה

[ראש הזרוע הצבאית של הארגון שוהה בסוריה].

בנוסף, ישנו מבצע מעצרים נרחב ביהודה ושומרון, ובו נעצרו עשרות פעילי טרור, וגם בכירים בג'יהאד.

צה"ל ממשיך לפגוע בתשתיות הארגון - הושמדו מחסנים של אמצעי לחימה ימיים, מנהרת טרור (שלא חצתה את גבול ישראל), משגרים רבים, מחסני נשק ורקטות, סדנאות לייצור רקטות ופצצות מרגמה, מפקדות, בונקרים ועמדות תצפית, מרגמות, וכן סוכלו חוליות נ"ט וירי רקטות רבות, וכן פעילי טרור שנעו באופנועים ובמכוניות.

ניתן להעריך שעד עכשיו סוכלו כ- 30-40 פעילי טרור ומפקדים, וכ- 70-100 נפצעו. מבחינה מספרית מדובר בפגיעה ממשית אך לא אנושה, משום שלארגון יש כמה אלפי פעילים, אולם, הפגיעה בצמרת הארגון היא קשה ביותר, והיא למעשה חוסלה. ביחד עם זאת, הארגון ממשיך לתפקד, משום שבדרך כלל לכל מפקד יש סגן, שממשיך למלא את מקומו, גם אם בצורה חלקית.

במסגרת המערכה הכוללת נגד הארגון, נראה כי צה"ל עושה מאמץ מיוחד לנטרל את יכולת השיגור של הג'יהאד - הן ע"י פגיעה במשגרי הרקטות ובמחסנים, והן ע"י חיסול פעילים ומפקדים במערך הרקטי.

הבוקר, לאחר שנודע על חיסול המפקד הבכיר של הג'יהאד בדרום הרצועה, שיגר הארגון רקטות לעבר ירושלים, ואזעקות נשמעו בסביבתה. אולם, הרקטות לא פגעו כלל בעיר ואף לא התקרבו אליה, בחסדי ונסי ה'!

מגעים להפסקת אש

ישראל למעשה כבר הסכימה להצעה מצרית להפסקת אש (היות ומבחינת צה"ל רוב מטרות המבצע הושגו), אולם לא ברור האם גם הג'יהאד יקבל זאת. במידה ותימשך הלחימה, צה"ל ימשיך לחסל מטרות נוספות של הג'יהאד, מתוך שאיפה להגביל את הלחימה כך שהחמאס ישאר מחוץ לתמונה, והמערכה לא תתרחב.

במסגרת ההיערכות להרחבה אפשרית של המערכה הצבאית, שר הבטחון אישר לגייס 25,000 חיילי מילואים, מתוכם גויסו עד עכשיו כ- 4000. כאמור, בישראל מעונינים לסיים את הלחימה, וזאת משום שארגון הג'יהאד כבר ספג מכה קשה, אולם נערכים לכל התרחישים, ולכן מגייסים מילואים (בהיקף מוגבל). 

מבצע עלות השחר: ניסים מלובשים בטבע

מאות מחבלים נתפסו במבצע ברצועת עזה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...